သားခ်စ္ဘေလာဒ္.မွမိတ္ေဆြတို.အားတံခါးဖြင္.လွစ္ၿကိဳဆိုပါသည္၊စိတ္ၿကိဳက္သာခံစားၿကည္.ရွု.ဝင္ထြက္သြားလာနုိင္ပါတယ္မိတ္ေဆြ

Monday, June 27, 2011

မအ ေအာင္လို႕

မအ ေအာင္လို႕ . . .

by Cho Tu Zal on Sunday, June 26, 2011 at 2:44am
စ ကတည္းက အျမတ္အဓိက လို႕ ေၾကြးေၾကာ္ၿပီး ဒီေန႕အထိ အဲဒီ အရင္း႐ွင္စနစ္ သက္ဆိုး႐ွည္လာေစတဲ့ အဓိက အခ်က္က တဦးခ်င္းလြတ္လပ္ပိုင္ခြင့္ကို ကာကြယ္ေပးတဲ့ အေျခခံလူ႕အခြင့္အေရးေတြေၾကာင့္ပဲလုိ႕ က်ေနာ္ကေတာ့ သံုးသပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဒမ္စမစ္ရဲ႕ အျမတ္ပဓာန အရင္း႐ွင္စနစ္ဟာ ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီးမွာပဲ ကိုလိုနီစနစ္နဲ႕အတူ ကမၻာေပၚမွာ အၿပီးတိုင္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားခဲ့တယ္ လို႕ ျပတ္ျပတ္သားသား ျမင္ပါတယ္။
၂၀ ရာစုမွာ လက္၀ဲ လက္ယာ အားၿပိဳင္မႈနဲ႕ ဘာလင္တံတုိင္းျပိဳၿပီး လက္၀ဲအလံုးစံုက်ဆံုးမႈဟာ သိသာထင္သာျမင္သာေပမယ့္ တကယ့္တကယ္တန္း ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ အဒမ္စမစ္ရဲ႕အျမတ္ပဓာနအရင္း႐ွင္စနစ္က ဒုတိယကမၻာစစ္ၿပီးကတည္းက ခ်ဳပ္ၿငိမ္းခဲ့ၿပီးသားပါ။ လက္ယာအုပ္စုေတြဟာ အဆံုးစြန္ကိုလိုနီထိေရာက္ခဲ့ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြကို မျဖစ္မေနလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြကို မလုပ္လုိ႕မျဖစ္ေအာင္လည္း သူတို႕ကို ကြန္ျမဴနစ္လက္၀ဲ၀ါဒက တြန္းအားေပးခဲ့တယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ေတြဟာ ႐ု႐ွားမွာ မဟာေအာက္တိုဘာေတာ္လွန္ေရးနဲ႕အတူ ေအာင္ပြဲခံခဲ့၊ ဇာဘုရင္ရဲ႕အျဖစ္ဆိုးကို သူတို႕ သင္ခန္းစာရခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေမရိကနဲ႕ၿဗိတိန္တို႕ဟာ ပါလီမာန္တြင္းျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ၊ အလုပ္သမားအခြင့္အေရးျပဳျပင္မႈေတြ ကို လုပ္ၿပီး ကြန္ျမဴနစ္ေျခကုပ္မယူႏိုင္ေအာင္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းကိုင္တြယ္ခဲ့တယ္။ အေမရိကမွာေတာ့ အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဂ်ိဳးဇက္မကၠာသီ က စီအိုင္ေအ နဲ႕ေပါင္းၿပီး ဥပေဒမဲ့ကို ကိုင္တြယ္ ႐ွင္းလင္းခဲ့တယ္။ အေမရိကန္ေတြေၾကာက္လန္႕စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ကမၻာတျခမ္းက ေန႕ခ်င္းညခ်င္း လက္၀ဲ စနစ္ကို ထူေထာင္ခဲ့ၾကတယ္။ ကြန္ျမဴနစ္တေစၦအေျခာက္ခံေနတဲ့ အေမရိကန္ေတြဟာ အေ႐ွ႕ေတာင္အာ႐ွ ဗီယက္နမ္၊ ကေမၻာဒီးယား၊ ကိုရီးယားကၽြန္းဆြယ္ေတြမွာ အမွားေတြ လူမဆန္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြအမ်ားႀကီးလုပ္ခဲ့တယ္။
တခ်ိန္တည္း ကြန္ျမဴနစ္ေတြကလည္း ေတာ္လွန္ေရးႀကီးေအာင္ျမင္ဖို႕ ဆိုၿပီး အစုလိုက္အၿပံဳလိုက္သတ္ျဖတ္မႈေတြ အဓမၼမႈေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။
သမိုင္းစာမ်က္ႏွာေတြကို ျဖတ္သန္းဖတ္ၾကည့္တဲ့အခါ ကမၻာဟာ အရမ္းကိုအထိ နာခဲ့တာပါ။ ဘယ္သူေတြနာခဲ့တာလဲ ဆိုေတာ့ ျပည္သူေတြပါ။
ဂ်ိဳးဇက္မကၠာသီ ေၾကာင့္ ယိုင္နဲ႕ခဲ့ရတဲ့ ဒီမိုကေရစီကို အခ်ိန္မီျပဳျပင္ၿပီး လူ႕အခြင့္အေရးေတြနဲ႕ အခ်ိန္မီေဆးကုအဖတ္ဆည္ခဲ့ႏိုင္လို႕ေပါ့။ ႏို႕မို႕ဆို အေျဖက တမ်ိဳးေတာင္ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္လို႕က်ေနာ္သံုးသပ္မိတယ္။
အေမရိကရဲဲ႕ေကာင္းမြန္တဲ့ အတုယူစရာစနစ္က အဲဒါပါပဲ။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ႐ွိတာပါ။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ဆိုတာ႐ွိမွ ယဥ္ေက်းမႈ လို႕ေခၚတယ္ ဆိုသလိုပဲ၊ အေမရိကန္ေတြရဲ႕ အရင္း႐ွင္စနစ္ဟာ အဒမ္စမစ္ရဲ႕ အျမတ္အဓိက ကိုလိုနီစနစ္ကေန ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေရးေတြနဲ႕ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးဆီထိေျပာင္းလဲေရြ႕လ်ားလာပါတယ္။
ဒီေန႕အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုထဲမွာ ေကာ္ပိုးေရး႐ွင္းေတြ၊ ကုမၸဏီေတြကို မလႈပ္ႏိုင္မယွက္ႏိုင္ေအာင္ ဥပေဒေတြအမ်ိဳးမ်ိုဳးနဲ႕ ကန္႕သတ္ထားတာ တကယ့္ကို ဆို႐ွယ္လစ္ဆန္ဆန္ျဖစ္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ လက္႐ွိ ကမၻာမွာ အလုပ္သမားအခြင့္အေရးအမ်ားဆံုးရထားတာလည္း အေမရိကပါ။
အဲဒီေတာ့ ပစၥည္းမဲ့လူတန္းစားေတြအတြက္ ပစၥည္းမဲ့အာဏာကိုထူေထာင္မယ္၊ အလုပ္သမားႏိုင္ငံေတာ္ထူေထာင္မယ္ဆိုတဲ့ လက္၀ဲႏိုင္ငံေတြမွာ ပါတီကို ျပန္မေျပာရဲ၊ သမဂၢဆိုတာ လြတ္လပ္စြာဖြဲ႕ခြင့္မ႐ွိနဲ႕ ႏိႈင္းယွဥ္လိုက္ေတာ့
လက္၀ဲေတြ ဘာေၾကာင့္က်ဆံုးၿပီး၊ လက္က်္ာတြ ဘာေၾကာင့္ က်န္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ ျမင္သာပါၿပီ။
ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ဆိုတာ အရင္း႐ွင္စီးပြားေရးစနစ္နဲ႕ မတူပါဘူး။ အႏွစ္သာရမွာ အရမ္းကို ကြဲျပားပါတယ္။ အမည္နာမ အေခၚအေ၀ၚမွာတင္ သိသိသာသာ ကြဲျပားပါတယ္။ အရင္း႐ွင္စီးပြားေရးစနစ္မွာ အရင္း႐ွင္လူတန္းစားကို ဗဟုိျပဳဖြဲ႕စည္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အရင္း႐ွင္စနစ္မတိုင္မီက ေျမ႐ွင္စနစ္၊ အဲဒီမတိုင္မီက ပေဒသရာဇ္စနစ္၊ သမိုင္းကို ေနာက္ျပန္သြားၾကည့္ရင္ ဘယ္လိုေတြ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာတယ္ဆိုတာကို အထင္အ႐ွားေတြ႕ရလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈေတြဟာ အလကားအခ်ည္းႏွီးေျပာင္းလာတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။က်ေနာ္တို႕ လူသားေတြဟာ သမိုင္းဦးဘုံေျမေခတ္မွာ အတူတကြ စုေပါင္းေနထိုင္ရင္း လူမ်ိဳးစုေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ သားရဲတိရစၦာန္ေတြရဲ႕အႏၱရာယ္ေတြ၊ တျခားလူမ်ိဳးစုေတြရဲ႕ အႏၱရာယ္ေတြ၊ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ေတြကို ဦးေဆာင္ကာကြယ္ေပးႏိုင္ခဲ့တဲ့ သူရဲေကာင္းကို ေခါင္းေဆာင္တင္ေျမွာက္ရာက ဘုရင္စနစ္ကို တီထြင္ၿပီးသားျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဘုရင္ေသေတာ့ သူ႕သားကို အစဥ္အဆက္အုပ္ခ်ဳပ္ခိုင္းရာကေန အဲဒီ ဘုရင္နဲ႕ အဲဒီ ဘုရင္ရဲ႕အမ်ိဳးေတြ ဖိႏွိပ္မႈေတြကို မခံႏိုင္စရာေတြေပၚလာတယ္။ အရင္ဆံုး သူတုိ႕အမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း(နယ္စားပယ္စားေတြရဲ႕ မေက်နပ္မႈနဲ႕စခဲ့တာ) ၁၂၁၅ မွာ အဂၤလန္မွာ ဂၽြန္ဘုရင္ နဲ႕ ျပည္သူေတြ မဂၢနာကာတာ စာခ်ဳပ္ကိုခ်ဳပ္တာက စလို႕စည္းမ်ည္းခံဘုရင္စနစ္ကို စ ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီစာခ်ဳပ္ကို အဲဒီ ဘုရင္ေတြက ခ်က္ျခင္းလက္ခံတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ ႏွစ္တရာေလာက္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ေဖါက္ဖ်က္ခဲ့ေသးတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ ပါလီမန္စည္းမ်ည္းခံ ဘုရင္စနစ္ကို တီထြင္ရာကေန ပါလီမန္ထဲ ေျမ႐ွင္ေတြက ၾသဇာ႐ွိေနရာ ၀င္ယူလာၾကတယ္။ ေျမ႐ွင္ေတြ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕ ၾသဇာ၀င္ယူလာသလဲ လို႕ေမးရင္ စီးပြားေရးစနစ္ေၾကာင့္ဆိုတာ သံုးသပ္ရပါတယ္။ စိုက္ပ်ိဳးေရးအဓိက စီးပြားေရးစနစ္ေခတ္ႀကီးမွာ ေျမၾသဇာေကာင္းတဲ့ ေျမယာေတြပိုင္ဆိုင္တဲ့သူေတြဟာ အလိုအေလ်ာက္ၾကြယ္၀ၿပီး ၾသဇာ႐ွိလာတယ္။ သူတို႕ရဲ႕ၾကြယ္၀မႈ၊ ၾသဇာ႐ွိမႈေတြက ပါလီမန္ထဲမွာ သူတုိ႕စိတ္တိုင္းက် ျခယ္လွယ္ႏို္င္ခဲ့ေစတယ္။ ပါလီမန္ဟာ ေျမ႐ွင္ေတြႀကီးစိုးတဲ့ ေျမ႐ွင္ပေဒသရာဇ္စနစ္ကိုေမြးထုတ္ေပးတဲ့ ပါလီမန္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေျမ႐ွင္ေတြဆိုတာလည္း ပေဒသရာဇ္ေတြနဲ႕ သူတို႕အမ်ိဳးေတြ၊ ပေဒသရာဇ္ေတြကို သစၥာေစာင့္သိၿပီးစစ္တုိက္ေပးထားတဲ့ စစ္ဗိုလ္ေတြကို ေျမယာေတြအပိုင္စားေပးထားတာေတြပါ။ ဒီေတာ့ ပါလီမန္ထဲမွာ သူတို႕အက်ိဳးစီးပြားကို ကာကြယ္တဲ့ဥပေဒေတြကိုပဲ ေရးဆြဲ ျပဌာန္းခဲ့ၾကတယ္။ အမ်ားစု ျဖစ္တဲ့ျပည္သူေတြကေတာ့ နင္းျပားဘ၀မွာပါပဲ။ျပည္သူေတြဟာ ေျမယာကိုမွီၿပီး ေနထိုင္ရ၊ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္စားေသာက္ရတယ္။ ေျမ႐ွင္ေတြ ဖိႏွိပ္သမွ်ခံခဲ့ရတယ္။ အဲဒီလို ေနေနရတုန္းမွာပဲ ၁၇၇၀ ၀န္းက်င္ေလာက္မွာ ဂ်ိမ္း၀ပ္ဆိုတဲ့ လူ တေယာက္ေရေႏြးအုိးအတည္ေကာင္းတာက အစျပဳၿပီး အင္ဂ်င္ဆိုတာကို တီထြင္လာႏိုင္၊ အဲဒီေနာက္ စက္မႈေတာ္လွန္ေရးႀကီးေပၚလာၿပီး ေျမႀကီးပိုင္တိုင္း ၾသဇာမ႐ွိေတာ့တဲ့ ဘ၀ကို ေျမ႐ွင္ေတြ ရင္ဆိုင္လိုက္ရတယ္။ ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားစရာက ဒီလိုျဖစ္မယ္မွန္းသာ ေစာေစာႀကိဳသိခဲ့ရင္ ေျမ႐ွင္ေတြဟာ ဘယ္သူမွ ေရေႏြးအုးိမတည္ရ လို႕ ပါလီမန္ထဲမွာ အမိန္႕ေတြျပ႒ာန္းခဲ့မွာ ေသခ်ာတယ္ဗ်။ ခုေခတ္ အီလက္ထရြန္နစ္ ဥပေဒတို႕ ဘာတို႕လို ေရေႏြးအုိး ဥပေဒ တို႕ ဘာတို႕ ျပ႒ာန္းခဲ့ေလာက္တယ္။ ဥပမာ ေရေႏြးမတည္ရ၊ သတ္မွတ္ခ်ိန္မွာ သတ္မွတ္သေလာက္ပဲတည္ရမယ္၊ တည္ရင္း မစဥ္းစားရ တို႕ဘာတို႕ေပါ့ဗ်ာ။စက္မႈေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ ပညာ႐ွင္ေတြေၾကာင့္ေပၚလာတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ပညာ႐ွင္ေတြကဒီေတာ္လွန္ေရးျဖစ္ေစလုိ႕လုပ္ခဲ့တာမဟုတ္သလို အရင္း႐ွင္ဆိုတဲ့ လူတန္းစားတရပ္ေပၚေကာင္းေစေတာ့ရယ္လို႕လုပ္ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ဒါေပမယ့္ ေပၚခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ အရင္း႐ွင္ေတြဟာ ပါလီမန္ထဲ အာဏာေတြယူလာၿပီး အရင္း႐ွင္ေတြကို ကာကြယ္မယ့္ ဥပေဒအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေ၇းဆြဲျပ႒ာန္းၾကျပန္ပါေလေရာ။ အရင္း႐ွင္ စနစ္မွာ အရင္း႐ွင္က အဓိက အခရာပါ။ ဒီေတာ့ သူ႕ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကို ကာကြယ္ေပးတဲ့ အစိုးရ၊ ပါလီမန္၊ စစ္တပ္တို႕နဲ႕ တည္ေဆာက္လာၾကတယ္။ ထံုးစံအတိုင္းျပည္သူေတြကေတာ့ နင္းျပားပါ။ က်ေနာ္တို႕ သမိုင္းမွာ သင္ခဲ့ရတဲ့ ေရနံေျမအလုပ္သမားေတြလို အလုပ္ခ်ိန္ ၁၂ နာရီထိခိုင္းတာ၊ မ၀တ၀ လစာ၊ က်န္းမာေရးနဲ႕မညီညြတ္တဲ့ ေနထိုင္မႈေတြ နဲ႕ လူအမ်ားအျပားဟာ ဆင္းရဲတြင္းနက္ခဲ့ရတယ္။ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ ကေလးအမ်ားစု ဟာ ပညာေကာင္းေကာင္းသင္ခြင့္မရခဲ့ဘူး။ ဒီေတာ့ အရြယ္ေရာက္လာရင္ အလုပ္သမားပဲျပန္ျဖစ္ၾကေပါ့။ သမိုင္းဆိုတာ ေသခ်ာနားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ စာနာစိတ္ကေလးနဲ႕ ေလ့လာဖို႕လိုပါတယ္။ ခုေခတ္ ျမန္မာျပည္မွာ ျပည္သူအမ်ားစု ဟာ ဆင္းရဲတြင္းနက္ေနၾကတယ္။ မိန္းကေလးငယ္ေလးေတြ ဘ၀ေတြပ်က္ၾကရတဲ့အထိ အျဖစ္ဆိုးေတြ ႀကံဳေနရတယ္။ လူငယ္ေလးေတြဟာ ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာ အလုပ္လုပ္ေနရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘ၀အာမခံခ်က္ဘာမွ မ႐ွိဘူး။ ဒီလိုပဲအတတ္ပညာ႐ွင္၊အသိပညာ႐ွင္ေတြဟာလည္း ေငြေၾကးရင္းႏွီးလုပ္ကိုင္ေနသူေတြေလာက္ အခြင့္အေရးမရၾကဘူး။ ဘယ္လုိလူေတြက ဘယ္လုိ အာဏာေတြ၊ ဘယ္လုိစည္းစိမ္ေတြနဲ႕ ဘယ္လုိအခြင့္ေကာင္းယူ အျမတ္ထုတ္ၿပီး ဘယ္သူေတြက ကာကြယ္ေပးေနသလဲ ဆိုတာ သမိုင္းနဲ႕ယွဥ္ၿပီးဆင္ျခင္ပါ။သမိုင္းအဆက္ဆက္ ဥပေဒျပဳခြင့္ေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္အာဏာေတြ၊ တရားစီရင္မႈေတြကို လူတန္းစားတရပ္ကသာ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားၿပီး၊ အာဏာနဲ႕ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာမႈကို လူတန္းစားတရပ္၊ အလႊာတခုကသာ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားၿပီး ျပည္သူအမ်ားစုဟာ ဆင္းရဲနိမ့္ပါး ဖိႏွိပ္ခံခဲ့ရတာ ခုခ်ိန္ထိ မလြတ္ေျမာက္ေသးပါဘူး။ အရင္း႐ွင္ေတြဟာ အစြန္းေရာက္ဖိႏွိပ္မႈအျပင္ ဘယ္ေလာက္ထိ လူသားခ်င္းစာနာစိတ္ကင္းမဲ့ခဲ့သလိုဆို ၁၉၃၀ ကမၻာ့စီးပြားပ်က္ကာလမွာ အလွ်ံပယ္သိုေလွာင္ထားတဲ့ ေကာက္ပဲသီးႏွံေတြ၊ ဂ်ံဳအိတ္ေတြကို ေနာက္တရာသီေပၚတဲ့အခ်ိန္မွာေစ်းက်မွာ စိုးလို႕ ပင္လယ္ထဲ စြန္႕ပစ္တဲ့ အထိ ႐ိုင္းပ်ခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေစ်းကြက္ထဲ ဂ်ံဳေစ်းႏႈန္းေတြက အရမ္းျမင့္မားေနေတာ့ ဆင္းရဲသားျပည္သူအမ်ားစု ၀ယ္မစားႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အရင္း႐ွင္ေတြ ကုန္ၾကမ္းရဖို႕နဲ႕ ကုန္ေခ်ာျပန္ေရာင္းဖို႕ ကိုလိုနီစနစ္ေပၚလာတာကိုေတာ့ အက်ယ္တ၀င့္ေရးမေနေတာ့ပါဘူး။ သင္႐ုိးညႊန္းတမး္မွာလည္း အပ္ေၾကာင္းထပ္ေအာင္ သင္ခဲ့ၿပီးသားပါ။
လူေတြ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးေနတာကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈၿပီး အျမတ္ရဖို႕ အဓိကသာ ေမာင္းႏွင္ခဲ့တဲ့ အရင္း႐ွင္စနစ္ဟာ အဆံုးစြန္ ႐ုိင္းပ်ခဲ့တာကေတာ့ နာဇီေတြ၊ ဖက္ဆစ္ေတြေပၚလာတဲ့ အထိျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ကားလ္မာ့ခ္စ္ ဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရးေတြကို လက္တဆုပ္စာလူတန္းစားတရပ္ကပဲ ေခတ္အဆက္ဆက္ ကိုင္တြယ္ခဲ့ၿပီး သူတို႕ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကို ကာကြယ္တဲ့ဥပေဒေတြနဲ႕ ျပည္သူလူထုအမ်ားစုကို ဖိႏွိပ္ခဲ့တာကို တန္ျပန္တဲ့အေနနဲ႕ ျပည္သူလူထုဟာ အာဏာကို လက္၀ယ္ရရင္ ဘယ္ေတာ့မွ လူတန္းစားတရပ္လက္ထဲကိုျပန္မေရာက္ေအာင္ ဆိုၿပီး တပါတီစနစ္ကို ေရးဆြဲခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကားလ္မာ့ခ္စ္ ရဲ႕ တပါတီစနစ္ဟာ အာဏာ႐ွင္စနစ္ မဟုတ္ဘူး။ ပါတီတြင္း လြတ္လပ္စြာေ၀ဖန္ေျပာဆိုခြင့္ေတြ၊ ႏုိင္ငံသားတိုင္း လြတ္လပ္စြာ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုခြင့္ေတြအျပည့္ပါတယ္ ဒီမုိကေရစီစနစ္နဲ႕ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ တပါတီစနစ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာဦးစိန္၀င္း ဆိုလိုခ်င္တာလည္း အဲဒီ သေဘာပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါကလည္း ထံုးစံအတိုင္း စာအုပ္ထဲမွာ ပဲ ႐ွိပါတယ္။(မေမ့ဖို႕က ကားလ္မာ့ခ္စ္ ကိုယ္တိုင္ ဘယ္ေတာ္လွန္ေရးမွာမွ မပါခဲ့ဘူး) တကယ့္တကယ္တမ္း လူေတြက အာဏာနဲ႕ထိေတြ႕တဲ့အခါ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုးကြယ္မႈေတြ ႐ွိလာတဲ့အခါ အဲဒီတပါတီစနစ္ဟာ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုး အာဏာ႐ွင္စနစ္ကို
ျပန္ေမြးထုတ္ျပန္ေတာ့တာပါပဲ။
အရင္ ဆိုဗီယက္တို႕ ၊ တ႐ုတ္တို႕မွာ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးဆို ဧရာမဓါတ္ပံုႀကီးေတြနဲ႕ လူေတြကလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ထမင္းမ၀တဲ့ ႐ႈသိုးသိုး မ်က္ႏွာႀကီးေတြနဲ႕ မွတ္မိၾကဦးမွာပါ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီလူႀကီးေတြမ်က္ႏွာ ကို မွတ္မိေနေသးတယ္။ ဆိုဗီယက္ က ဘရက္ဇညက္တို႕၊ ေမာ္စီတုန္းတို႕၊ မဆလက ဦးစန္းယုတို႕ အၿမဲတမ္း ႐ႈတည္တည္မ်က္ႏွာႀကီးေတြေလ။ လူတဦးခ်င္းတေယာက္ခ်င္း ပုဂၢလိက လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ ဆိပ္သုဥ္းျပန္ေတာ့ အဲဒီေတာ္လွန္ေရးဆိုတာႀကီးတခါ က်ဆံုးျပန္တာေပါ့။ ဒီလိုနဲ႕ ကမၻာႀကီးဟာ စနစ္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာငး္ၿပီး ခုထိ ျပည္သူအမ်ားစုရဲ႕ ဘ၀ေတြကေတာ့ မေကာင္းေသးပါဘူး။ ခု အရင္း႐ွင္စနစ္ကေန အမ်ိဳးမ်ိဳးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ထားတဲ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ ဆိုတာ နဲ႕ ဒီမိုကေရစီ စနစ္နဲ႕ ကမၻာကို ပဲထိန္းေမာင္းႏွင္ေနပါတယ္။ေစ်းကြက္စီးပြားေရးဆိုတာ အရင္း႐ွင္စီးပြားေရးလံုး၀ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္း႐ွင္စီးပြားေရး ဟာ အရင္း႐ွင္ဆိုတဲ့ လူတန္းစားတရပ္ကိုသာ ကိုယ္စားျပဳတည္ေဆာက္ထားတဲ့စနစ္ပါ။ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးမွာေတာ့ ေစ်းကြက္သာ ပဓါနက်တဲ့စနစ္ပါ။ ဒါဆိုေစ်းကြက္ဆိုတာ ဘာလဲ လို႕ေမးခြန္းထုတ္ၾကည့္ပါ။ ေဘာဂေဗဒမွာ ေစ်းကြက္ဆိုတာ လူ ေတြ လို႕ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ပါတယ္။ Market is people.တဲ့။
ဒီေတာ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးဟာ လူေတြ တနည္းအားျဖင့္ စားသံုးသူပဓါန စီးပြားေရးစနစ္လို႕ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ႐ွင္းၿပီေပါ့။ ေစ်းကြက္လိုအပ္ခ်က္က ဘာလဲ ဆို.. စားသံဳးသူေတြဟာ အေကာင္းဆံုးအရည္အေသြးကို၊ အခ်ိဳသာဆံုးေစ်းႏႈန္းနဲ႕၊ ေပါေပါမ်ားမ်ား လြယ္လြယ္ကူကူ ၀ယ္ခ်င္ပါတယ္ တဲ့။ အဲဒါ ေခတ္အဆက္ဆက္ စားသံုးသူေတြရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ပါပဲ။ ဒါကိုပဲ အဓိကထားယွဥ္ၿပိဳင္ထုတ္လုပ္ေန၊ ေရာင္းခ်ေနရတာပါ။ ကုန္စည္ေတြကုိမွ ဒါမ်ိဳးလိုခ်င္တာမဟုတ္ဘူး။ လူေတြရဲ႕ဆႏၵက နယ္ပယ္ အသီးသီးမွာ ၀န္ေဆာင္မႈအပါအ၀င္ နယ္ပယ္အသီးသီးမွာလည္း အဲဒီ စံသတ္မွတ္ခ်က္အတို္ငးပဲ လိုခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္အထိ လုိခ်င္သလဲ ဆိုရင္ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ စနစ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အစိုးရကိုလည္း အဲဒီ လုိပဲ လိုခ်င္ပါတယ္။ အစိုးရဆိုတာ ဟိုလိုေန၊ ဒီလိုေန အမိန္႕ေတြ ေပးၿပီး ကန္႕သတ္မယ့္ လူမ်ိဳးေတြကို မလိုခ်င္ေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႕လုိခ်င္တဲ့အစိုးရဟာ ၀န္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ ကုမၸဏီလို အဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳးပဲလိုခ်င္တယ္။ လြယ္လြယ္ကူကူ ဥပမာ တခုေပးပါမယ္။ လိႈင္သာယာ က အက္ဖ္အမ္အိုင္ၿမိဳ႕ မွာ ေနၾကည့္ပါ။(အရင္တုန္းက ခုေတာ့ နည္းနည္းမေကာင္းေတာ့ဘူးေျပာတယ္) ၿမိဳ႕ထဲ၀င္လာတာနဲ႕ ခင္ဗ်ားဟာ ၿမိဳ႕ေနၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားဆိုတာနဲ႕ လံုၿခံဳေရး၀န္ထမ္းက ခင္ဗ်ားကို အေလးျပဳၿပီး ၀င္းတံခါးဖြင့္ေပးမယ္။ ခင္ဗ်ားအိမ္ေ႐ွ႕မွာ ေရမ၀ပ္ေစရဘူး၊ လမ္းမီးေတြလင္းရမယ္။ အမိႈက္မ႐ွိေစရဘူး။ တကယ္လို႕ အမိႈက္ေတြ႕ရင္၊ လမ္းမီးမလင္းရင္၊ ေရ၀ပ္ေနရင္ အဲဒီ ၿမိဳ႕အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေကာ္မီတီကို ခင္ဗ်ား ဖုန္းနဲ႕လွမ္းဆဲလုိ႕ရတယ္။ သူတို႕ ခ်က္ျခင္း လာၿပီး၀န္ေဆာင္မႈေပးမယ္။ ေတာင္းပန္မယ္။ ခင္ဗ်ားဘက္က လိုတာက လစဥ္ေၾကးမွန္မွန္ေပးဖို႕ပါပဲ။ အရင္ အက္ဖ္အမ္အိုင္မွာ လူေနက်ဲတုန္းက ၿမိဳ႕ေကာ္မီတီဟာ စည္းကမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးန႕ဲ႕ေနထိုင္သူေတြကို ကန္႕သတ္ခဲ့တယ္။ ေဆးအေရာင္မသုတ္ရ၊ ၿမိဳ႕ထဲမွာ ဆိုင္မဖြင့္ရ၊ တခ်ိဳ႕ မုန္႕ဟင္းခါးဆိုင္ေလးဘာေလး ကိုယ့္အိမ္ထဲဖြင့္ရင္ လံုၿခံဳေရးက လာၿပီး ဆိုင္ကို သိမ္းသြားတာမ်ိဳးေတြ ႐ွိခဲ့တယ္။ တျဖည္းျဖည္း လူေနစိတ္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ ၿမိဳ႕ေနေတြက ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဘမ်ားေကာ္မီတီဆိုတာ ဖြဲ႕ၿပီး အဲဒီ ၿမိဳ႕သာယာေရးေကာ္မီတီနဲ႕ အၿပိဳင္ စကားေျပာလာတယ္။ ငါတို႕ဆိုင္ေတြဖြင့္မယ္ ကအစ ေပါ့။ ခုေတာ့ အက္ဖ္အမ္အိုင္ဟာ လမ္းတိုင္းမွာ ဆိုင္ေတြနဲ႕ စည္လို႕ကားလို႕။ အဲဒါ ဒီမိုကေရစီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပံုစံပါ။ဒီမိုကေရစီ စနစ္မွာ၊ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးဟာ အင္မတန္မွ သဟဇာတ စနစ္ျဖစ္တယ္။ (စစ္ဖို႕ေတာ့ လုိပါသဗ်ာ)။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အဆံုးစြန္ေသာ အႏၱိမလိုခ်င္တဲ့ အစိုးရပံုစံကေတာ့ အစိုးရမလို၊ စည္ပင္သာယာပဲ လိုတယ္ ဆိုတာပါပဲ။ က်ေနာ္တို႕ကို ဟုိဟာလုပ္၊ ဒီဟာလုပ္ အမိန္႕ေပးတဲ့အစိုးရမ်ိဳးကို မလိုခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္တို႕ လုိခ်င္တာကို ျဖည့္ဆည္းေပးမယ့္ အဖြဲ႕အစည္းပဲ လုိခ်င္တယ္။ စိတ္တုိင္းမက်ရင္ အခ်ိန္မေရးျဖဳတ္လို႕ရရမယ္။ ေနာက္တဖြဲ႕ကို စမ္းခန္႕ၾကည့္မယ္။ အေကာင္းဆံုး၀န္ေဆာင္မႈ၊ အေကာင္းဆံုးျပည္သူ႕ဆႏၵကိုျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းဟာ အစိုးရသက္တမ္းၾကာမွာပဲ။
အဲဒါ အတိုင္းတိုင္းအျပည္ျပည္က ျပည္သူေတြရဲ႕ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ ရည္မွန္းခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္းဗ်ာ။        ။

ခ်ိဳတူးေဇာ္

အေမစုေျပာတဲ့ လူငယ္ႏွင့္ အုိင္တီ

အေမစုေျပာတဲ့ လူငယ္ႏွင့္ အုိင္တီ

by Sophia Sofia Chan on Monday, June 27, 2011 at 9:34pm
[By Mizzima မဇၩိမ]

(အင္တာဗ်ဴး)

Rebecca Henschke| တနလၤာေန႔၊ ဇြန္လ ၂၇ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၆ နာရီ ၀၈ မိနစ္

(ရန္ကုန္) Asia Calling မွ Rebecca Henschke ႏွင့္ KBR 68H အင္ဒိုနီးရွား ေရဒီယို အသံလႊင့္ဌာနတို႔ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ မၾကာေသးခင္က ျပဳလုပ္ေသာ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းတြင္ ျမန္မာလူငယ္မ်ား အေၾကာင္း၊ ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ အိုင္တီနည္းပညာ ေျပာင္းလဲမႈႀကီးကို သတိထားမိေၾကာင္းလည္း ေဒၚစုက ထည့္သြင္း ေျပာဆိုသြားသည္။

ေမြးေန႔မွာ ဘာေတြလုပ္ေနပါသလဲ။

“က်မေမြးေန႔မွာ အေတာ္မ်ားမ်ားခဲ့ပါတယ္။ လူငယ္ဂီတၿပိဳင္ပြဲ ေနာက္ဆံုးေန႔ကို က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ လူငယ္ေတြဘဝမွာ လုပ္စရာအလုပ္တခုခု အၿမဲရွိေနတယ္ဆိုတာ သိေစဖို႔နဲ႔ သူတို႔ထူးခၽြန္တဲ့ေနရာမွာ ေအာင္ျမင္ေစေရးအတြက္ေလ့က်င့္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေပးခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ အခုၾကားေနရတဲ့ ဂီတဟာ ဒီၿပိဳင္ပြဲက ဂီတပါပဲ၊ ခု အႀကိဳ ဗိုလ္လုပြဲ အဆင့္ ေရာက္ေနပါၿပီ”

ဒီၿပိဳင္ပြဲမွာ လူငယ္ေတြ ႏိုင္ငံေရး လူ႔အခြင့္အေရးေတြ အေၾကာင္း သီဆိုၿပိဳင္ပြဲ ဝင္ႏိုင္ပါသလား။

“ခုအထိေတာ့ က်မၾကားရတဲ့ သီခ်င္းအမ်ားစုဟာ ဒီ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ အေၾကာင္းပါပဲ”

သူတို႔ ဒီသီခ်င္းေတြကို လူထုၾကားထဲမွာေကာ ေဖ်ာ္ေျဖမွာလား။

“ဟုတ္ပါတယ္၊ ႐ံုးမွာ ဒီသီခ်င္းေတြကို သူတို႔ သီဆိုယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ ၿပီးပါၿပီ။ က်မေမြးေန႔မွာ အမ်ားေရွ႕မွာပဲ ေနာက္ဆံုး ဗိုလ္လုပြဲအေနနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကည့္ခ်င္ နားေထာင္ခ်င္တဲ့သူ အားလံုး ဒီၿပိဳင္ပြဲကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လာေရာက္ ၾကည့္႐ႈႏိုင္ပါတယ္”

ဂ်ကာတာကို ေရာက္လာတဲ့ လူငယ္တခ်ဳိ႕နဲ႔စကားေျပာၾကည့္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္မဝင္စားတဲ့အေၾကာင္း၊ စိတ္ဝင္စားမႈ ေလ်ာ့က်လာတဲ့အေၾကာင္းေတြေျပာၾကပါတယ္ ဒါကိုေကာသိပါသလား။

“လူငယ္တခ်ဳိ႕က စိတ္မဝင္စားတာရွိမွာပါ ဒါေပမဲ့တကယ့္ကို စိတ္ဝင္စားတဲ့သူေတြလဲ ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘယ္လုိ လူငယ္ေတြနဲ႔ ရွင္စကားေျပာခဲ့သလဲ ဆိုတာေပၚ မူတည္မွာပါ။ အခြင့္ထူးခံ အသိုင္းအဝိုင္းကေတာ့ ဒီမိုကေရစီကို စိတ္မဝင္စားတာ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္မဝင္စားတာ ရွိပါတယ္။ ဒီလိုပဲ ဘဝကိုခက္ခက္ခဲခဲ ႐ုန္းကန္ေနရတဲ့ လူငယ္ေတြကလဲ သူတို႔နိစၥဓူဝ အလုပ္ထက္ပိုၿပီး ဘာကိုမွ မစဥ္းစားအားဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုပိုၿပီးေတြ႔လာရတာက သူတို႔ဘဝေတြကို မေက်မနပ္ျဖစ္ေနတဲ့ လူငယ္ေတြဟာ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ဖို႔ သူတို႔တခုခုလုပ္မွ ျဖစ္ေတာ့မယ္ ဆိုတာကို တျဖည္းျဖည္း သိလာေနၾကပါၿပီ”

ေဒၚစုေမြးေန႔မွာ လူငယ္ေတြကို ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း သီခ်င္းဆိုခိုင္းတဲ့ စိတ္ကူးကလဲ ႀကီးမားတဲ့ အေျပာင္းအလဲပဲလား။

“ က်မတို႔ လူငယ္ေတြဟာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းကို အၿမဲပဲသီဆိုေနၾကပါတယ္။ ဖိႏွိပ္မႈေတြ ဘယ္လိုပဲရွိရွိ၊ ကန္႔သတ္မႈေတြ ဘယ္လိုပဲရွိရွိ က်မတို႔လုပ္သင့္တယ္ထင္တဲ့ အလုပ္ေတြကို လုပ္ဖို႔ အၿမဲႀကိဳးစားေနပါတယ္။ အခုထူးျခားတာက ဒီလုပ္ငန္းမွာ လူငယ္ေတြပိုၿပီး ပါဝင္လိုၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္”

ပိုမ်ားလာတယ္ဆိုတာ သံဃာေတာ္ေတြ အံုႂကြမႈ ကာလကထက္ ပိုမ်ားလာတာပါလား။

“အဲဒီအခ်ိန္က က်မက ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ က်ေနဆဲမို႔ ဒီအေၾကာင္းမသိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာတာက က်မေနာက္ဆံုး ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ ခ်ခံရတဲ့ ၈ ႏွစ္ကထက္ စာရင္ေတာ့ ပိုမ်ားလာပါတယ္”

ခုလိုေန အိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ခ်ခံရလို႔ အဆက္ျပတ္ေနရာကေန ျပန္လြတ္လာတဲ့အခါ တျခားဘာထူးျခားတဲ့ အေျပာင္းအလဲေတြ ေတြ႔ရပါေသးလဲ။

“ဆက္သြယ္ေရးမွာ တိုးတက္မႈႀကီး အိုင္တီေတာ္လွန္ေရးႀကီးလဲ ျမန္မာျပည္ေရာက္ လာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ တျခားႏိုင္ငံေတြနဲ႔စာရင္ ေရွ႕တန္းေရာက္၊ မေရာက္ မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ ဒီဆက္သြယ္ေရး ေတာ္လွန္ေရးႀကီးက အတိုင္းအတာတခုအထိ  ျမန္မာႏိုင္ငံကို ေရာက္လာခဲ့တာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ လူငယ္ေတြဟာ က်မတို႔ လုပ္ေနတာေတြကို စိတ္ဝင္စားလာၾကတယ္ က်မတို႔လုပ္ေနတာေတြကို အမီလိုက္လာႏိုင္ၾကတယ္”

မိန္႔ခြန္းေတြ အမွာစကားေတြကို အျပင္ေရာက္ေအာင္ ဗီြဒီယုိလင့္ေတြ တျခား ဒစ္ဂ်စ္တယ္ နည္းလမ္းေတြ သံုးၿပီး လုပ္လာႏိုင္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေဒၚစုလုပ္ေနတဲ့ အေရးကိစၥေတြအတြက္ စည္း႐ုံးလႈံ႕ေဆာ္မႈေတြ လုပ္ဖို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ အျပင္ထြက္ၿပီး တျခားႏိုင္ငံေတြ ဥပမာအားျဖင့္ ထိုင္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံေတြကို ထြက္ၿပီး မလုပ္ႏိုင္ဘူးလား။

“ေနာက္လအတြင္း ျမန္မာျပည္ထဲမွာ က်မခရီးထြက္မွာပါ။ ဒီ့မတိုင္ခင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အျပင္မထြက္ႏိုင္တာကေတာ့ ဒီမွာလုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနလို႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အျပင္ထြက္ႏိုင္ဖို႔ အခ်ိန္ရလာေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။
 ေနာက္လထဲမွာ စထြက္မွာပါ။ ျမန္မာျပည္ အျပင္ထြက္ဖို႔ ဆိုတာကေတာ့ က်မထင္ပါတယ္ နည္းနည္း ေစာပါေသးတယ္။ က်မႏိုင္ငံျပင္ပ ထြက္သြားခဲ့ရင္ လက္ရွိအစိုးရက က်မကို ျပန္လာခြင့္ေပးမယ္လို႔ မထင္ႏိုင္ေသးပါဘူး”

ဒါေပမဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အကန္႔အသတ္မရွိ သြားႏိုင္တယ္မဟုတ္လား။

“ကန္႔သတ္မႈေတြလုပ္မလား မလုပ္ဘူးလားဆိုတာလဲ က်မမသိပါဘူး။ သူတုိ႔ အေပၚပဲ လံုးဝမူတည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မမွာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံတြင္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခရီးထြက္ခြင့္ရွိတယ္လို႔ေတာ့ ထင္ပါတယ္”

လြတ္လာၿပီးကတည္းက ဘယ္ေနရာေတြမွာ အေအာင္ျမင္ဆံုး လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔ ထင္ပါသလဲ။

“က်မထင္တာ ဒီမုိကေရစီ ကြန္ရက္ေတြဖြဲ႔တာမွာ အရွိန္အဟုန္ သိပ္ေကာင္းခဲ့တာ အတြက္ေတာ့ အားရတယ္။ လူငယ္ေတြ ပညာေရးေတြလို ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တျခားႏိုင္ငံေတြထိ ကြန္ရက္က က်ယ္ျပန္႔သြားၿပီ။ ကြန္ရက္က စံုပါတယ္။ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ ေရွ႕ေနကြန္ရက္ အေတာ္စံုတယ္။ ပညာေရးကေတာ့ အဓိကေပါ့”

ဘာေတြမ်ားလဲ နည္းနည္း ထပ္ရွင္းျပလုိ႔ရမလား။

“က်မတို႔ အခမဲ့ေက်ာင္းေတြ ဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီေက်ာင္းေတြကို ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ႏႈန္းနဲ႔ကို တိုးဖြင့္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သိပ္ကိုျမန္ပါတယ္။ ဒီနည္းဟာ အေတာ္အလုပ္ျဖစ္တယ္။ ပညာေရးက ျမန္မာျပည္မွာ အေတာ္ေစ်းႀကီးတယ္။ တုိင္းျပည္က ဆင္းရဲေပမယ့္ ပညာေရးစရိတ္က အေတာ္ႀကီးတယ္။ အစိုးရကေပးတဲ့ ပညာေရးက အခမဲ့မဟုတ္ဘူး။ မိဘေတြက ေက်ာင္းမထားႏိုင္တဲ့ ကေလးေတြကို အခမဲ့ပညာေရး ေပးႏိုင္ေအာင္ က်မတို႔ လုပ္ေနတယ္”

ဒီလို လူမႈေရးကိစၥေတြ လုပ္ေန႐ံုနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဒီမုိကေရစီ ရသြားလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါသလား။

“သူတို႔ လုပ္ခ်င္တာကို လုပ္မွျဖစ္မယ္ဆိုတာကို လူထုနားလည္ေစခ်င္တာပါပဲ။ တျခားလူေတြအေပၚ မွီခိုေနလို႔ မျဖစ္ဘူး။ အမွီခိုကင္းတဲ့ စိတ္ဓါတ္ကို ရေစခ်င္လို႔ မွီခိုခ်င္တဲ့စိတ္ကို ေလ်ာ့ပါးေအာင္လို႔ တခ်ိန္တည္းမွာ လုပ္တတ္ ကိုင္တတ္ေအာင္လဲ လုပ္ေပးေနတာ”

ေဒၚစုအေပၚမွာ လူပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ေရာ၊ ထင္ရွားတဲ့သူ တဦးအေနနဲ႔ေရာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေျပာင္းအလဲ အတြက္ သိပ္မီွခိုလြန္းေနတယ္လို႔ ထင္ပါသလား။

“ကြန္ရက္ေတြဖြဲ႔စည္းတာကိုက ထုိင္ေနလို႔မရဘူး၊ သူမ်ားကိုအားကိုးလို႔မရဘူး၊ ကိုယ့္ဘာသာလုပ္မွရမယ္ ဆိုတာကို လူေတြသိေစခ်င္လို႔ပါပဲ”


ခုေလာေလာဆယ္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းေဒသမွာ အေျပာင္းအလဲေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေနတာကို
 ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာေကာ ဒီသတင္းေတြ ေဖာ္ျပခြင့္ ျပဳပါသလား။

“အေရွ႕အလယ္ပိုင္းက အျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဆင္ဆာျဖတ္တာ နည္းနည္းပါးပါးေတာ့ ရွိမယ္လို႔ က်မထင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္ဝင္စားတဲ့သူေတြကေတာ့ ဒီသတင္းေတြကို သိေနတာပါပဲ။ တကယ္စိတ္ဝင္စားရင္ သတင္းဆိုတာ ေရဒီယိုတို႔ အင္တာနက္တို႔ကေန ရေနတာပါ”

ဒီသတင္းေတြက လူေတြကို တစံုတရာ လံႈ႔ေဆာ္ေပးႏိုင္တယ္လို႔ ထင္ပါသလား။

“က်မတို႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလဲ ဒီလိုေတြျဖစ္လာႏိုင္မလားလို႔ စဥ္းစားၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ အခု အေရွ႕အလယ္ပိုင္းမွာ
 ျဖစ္ေနတာေတြက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္နဲ႔ ၂ဝဝ၇ ႏွစ္က ျဖစ္ခဲ့တာေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ ေျပာဆိုလာတာေတြလဲ ရွိလာပါတယ္”

ေဆြးေႏြးဝိုင္းေတြမွာ ေသာတရွင္ေတြ အေမးမ်ားတာက ျမန္မာျပည္ ဒီမိုကေရစီရရွိေရး တိုက္ပြဲမွာ အျပင္ကလူေတြ ဘာလုပ္ေပးႏိုင္မလဲ ဆိုတာပါ။

“ပထမဆံုးအခ်က္ကေတာ့ က်မတို႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘာေတြျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ လူေတြသိေနဖို႔ လိုပါတယ္။ က်မတို႔ စိတ္ပူတာ ၿပီခဲ့တဲ့ႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလက လုပ္ခဲ့တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲေတြအေပၚမွာ သိပ္ထင္ထားၾကမွာကိုပါပဲ။ ေရြးေကာက္ပြဲေတြလဲ လုပ္ၿပီးၿပီ အရပ္သား အစိုးရဆိုတာႀကီးလဲ ေပၚလာၿပီ၊ ျမန္မာျပည္မွာ ေနာက္ထပ္ လုပ္စရာ ဘာမွမက်န္ေတာ့ဘူးလုိ႔ လူေတြထင္မသြားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ရက္အနည္း ငယ္အတြင္းကပဲ ကခ်င္လြတ္လပ္ေရး အဖြဲ႔နဲ႔ အစိုးရတပ္ အၾကား တိုက္ပြဲေတြ ျပန္ျဖစ္ခဲ့တာကို သိလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ နီးပါး အပစ္အခတ္ ရပ္ထားရာကေန ခုလိုတိုက္ပြဲေတြ ျပန္ျဖစ္လာတယ္ဆိုတာ ဆုတ္ယုတ္တာကို ျပတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဒီမုိကေရစီေရးတို႔မွာ တိုးတက္မႈေတြရွိေနၿပီလို႔ အလြယ္တကူ ေျပာလို႔ေတာ့မရဘူးလို႔ က်မထင္ပါတယ္”

တိုက္ပြဲေတြျဖစ္ေနတာဟာ တ႐ုတ္ျပည္က ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းေတြ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ မဟာဗ်ဴဟာက်တဲ့ ေနရာေတြမွာ ျဖစ္ေနတာ ဆိုေတာ့ အဲဒီေနရာေတြမွာ အေျခအေနေတြ ဘယ္လိုရွိတယ္လို႔ သိထားပါသလဲ။

“ေရဒီယိုမွာၾကားတာထက္ေတာ့ က်မတို႔ပိုမသိပါဘူး။ နယ္စပ္ေဒသမွာ ဘာေတြျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ကခ်င္ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေျပာတာၾကားပါတယ္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ၾကားဝင္ ေဆာင္ရြက္ေပးေစလိုတယ္လို႔ သူတို႔ေျပာတာလဲ ၾကားပါတယ္”

တိုင္းရင္းသားအရပ္သားေတြ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ထိုင္းနဲ႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံကို တိုက္ပြဲေတြျဖစ္လို႔ ထြက္ေျပးေနရတယ္လို႔လဲ ၾကားပါတယ္။ ထိုင္းနိင္ငံကလဲ ျမန္မာျပည္က ေနာက္ထပ္ ဒုကၡသည္ေတြ သူတို႔ဆီ ေရာက္လာတာကို လက္မခံခ်င္ေတာ့သလိုလဲ ရွိပါတယ္။ တ႐ုတ္ကလဲ ဒီဒုကၡသည္ေတြကို လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ ရက္က နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ခြင့္ မေပးခဲ့ပါဘူး။ မၾကာခင္ ကမၻာ့ဒုကၡသည္ေန႔လဲ ေရာက္ပါေတာ့မယ္။ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံ ေတြကို ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲ။

“ပထမဆံုး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဒုကၡသည္ဆိုတာ ျဖစ္ခ်င္လို႔ ျဖစ္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အေျခအေနအရ မလႊဲမေရွာင္သာလို႔ ဒုကၡသည္ ျဖစ္လာရသူေတြပါ။ သူတုိ႔ႏိုင္ငံထဲ ေနာက္ထပ္ ဒုကၡသည္ေတြ ဝင္မလာေစခ်င္ရင္ ျပည္တြင္းေရး ျပႆနာေတြကို ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ေျဖရွင္းႏိုင္ေအာင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို သူတို႔ကူညီသင့္တယ္လို႔ က်မထင္ပါတယ္။ ဒီလို ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ေျဖရွင္းဖို႔ဆိုတာ က်မတို႔လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ လံုး ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့ ကိစၥပါပဲ”

ျမန္မာႏိုင္ငံထဲမွာရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုေတြ ညီၫြတ္ရင္ အစိုးရျပဳတ္က်မယ္လို႔ ထင္ပါသလား။

“ညီၫြတ္ေရးဆိုတာ အပတ္တကုတ္လုပ္ရတဲ့ဟာမ်ဳိး၊ အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသား ေပါင္းစံုေနထိုင္တဲ့ႏိုင္ငံမွာ အေတာ္အပတ္တကုတ္ လုပ္မွရမယ္။ ညတြင္းခ်င္း ဒီလို ညီၫြတ္သြားၾကလိမ့္မယ္လို႔ေတာ့ က်မ မထင္ဘူး။ တခ်ိန္လံုး ၾကိဳးစားရမယ့္အရာပဲ။ အခ်င္းခ်င္း ပစ္တာခတ္တာကေတာ့ ညီၫြတ္ေရးအတြက္ အေျဖမဟုတ္ပါဘူး”

ဒါဆိုရင္ ဒီအဖြဲ႔အစည္းေတြကို ပိုၿပီးၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ခ်ဥ္းကပ္လုပ္ေဆာင္ေစခ်င္ တာပါလား။ သူတို႔ရဲ့ လက္နက္ကို္င္ တိုက္ပြဲကိုေကာ ေထာက္ခံပါသလား။

“တုိင္းရင္းသားလူနည္းစုေတြအေပၚမွာပဲ အကုန္လံုးမူတည္တယ္လို႔ က်မ မထင္ပါဘူး။ အစိုးရေပၚမွာပဲ ပိုတာဝန္ရွိတယ္လို႔ က်မထင္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္မွာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲထားမလား မထားဘူးလားဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ခြင့္ကလဲ သူတို႔မွာဘဲ ရွိတာကိုး”

ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္း ခ်ဥ္းကပ္ လုပ္ေဆာင္တာထက္ စာရင္ အစိုးရကို စစ္ပံုစံ ပိုဆန္တဲ့ အံုႂကြမႈမ်ဳိး လုပ္ဖို႔လိုတယ္လို႔ေကာ ထင္ပါသလား။

“ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္း ဆိုတာလဲ လမ္းမွန္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး ထင္ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ေတာ့ လိုတယ္ ေပ်ာ့ေနလို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ဂႏၶီႀကီးက ေျပာခဲ့တယ္။ အၾကမ္းမဖက္လမ္းကို လိုက္ရတာ အၾကမ္းဖက္လမ္းကို လိုက္ရတာထက္ သတၱိပိုရွိဖို႔လိုတယ္တဲ့။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ပိုၾကိဳးၾကိဳးစားစား ခက္ခက္ခဲခဲ လုပ္ရမွာမို႔တဲ့။ က်မတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့လမ္းကိုေရြးတာ က်မတို႔ေပ်ာ့တဲ့လမ္းကို ေရြးတယ္လို႔ေတာ့ မဆိုလိုပါဘူး”



ျမန္မာႏိုင္ငံက ေရနက္ဆိပ္ကမ္းလို စီးပြါးေရးစီမံကိန္းေတြမွာ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ ေနၾကတဲ့ အိႏၵိယနဲ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံက ေသာတရွင္ေတြ အေနနဲ႔ကေကာ သူတို႔ႏိုင္ငံက လူထုအေျချပဳ အဖြဲ႔အစည္းေတြက
 ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သူတို႔အစိုးရေတြက လုပ္ေနတဲ့ စီးပြါးေရး လုပ္ငန္းေတြအေပၚ ဘယ္လိုဖိအားမ်ဳိးေတြေပး
 ႏိုင္ပါသလဲ။

“ေရတုိအက်ဳိးစီးပြါးကိုၾကည့္တာထက္ ေရရွည္မွာျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အႏၲရာယ္ေတြကို ပိုၿပီး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ တာဝန္သိသိ ၾကည့္ၾကဖို႔ သူတို႔အစိုးရေတြကို ဆြဲေဆာင္သိမ္းသြင္းႏိုင္ရင္ ေကာင္းပါတယ္။ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား အေရးအႀကီးဆံုး အခ်က္က အစိုးရႏွစ္ရပ္ၾကား ဘယ္ေလာက္သင့္ျမတ္တယ္ဆိုတာ မဟုတ္ဘူး၊ ေရရွည္မွာ ႏွစ္ႏိုင္ငံျပည္သူေတြ ဘယ္ေလာက္သင့္ျမတ္ အဆင္ေျပတယ္ဆိုတာက ပိုအေရးႀကီးတယ္လို႔ က်မထင္တယ္။ ႏွစ္ႏိုင္ငံျပည္သူေတြၾကား ေကာင္းမြန္တဲ့ဆက္ဆံေရး ရွိဖို႔ဆိုတာ သူတုိ႔ဘယ္ေလာက္ မွ်မွ်တတယွဥ္ၿပိဳင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရတယ္ဆိုတဲ့အေပၚ မူတည္တယ္ဆိုတာ သူတို႔အစိုးရေတြ သိေအာင္လုပ္ေပးႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ က်မထင္ပါတယ္”

အခုေလာေလာဆယ္ ဘယ္ေနရာေတြမွာ မွ်မွ်တတ မရွိဘူးလို႔ထင္ပါသလဲ။ ဒီဖြ႔ံၿဖိဳး တိုးတက္မႈေတြက
 ျမန္မာျပည္သူေတြအတြက္ ဘာမွ အက်ဳိးမရွိဘူးလား။

“ဒါတကယ့္ကုိ မမွ်တတာပါ။ ျမန္မာျပည္ထဲမွာရွိတဲ့ လူတခ်ဳိ႕အတြက္ေတာ့ အက်ဳိးရွိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္သူ အမ်ားစုႀကီးအတြက္ အက်ဳိးရွိတယ္လို႔ေတာ့ က်မ မထင္ပါဘူး”

ေမြးေန႔အတြက္ ဆုေတာင္းရမယ္ဆို ဘာဆုကိုေတာင္းမလဲ။

“ရွင္းရွင္းေလးပါ၊ ဒါက်မတို႔ အားလံုး ၾကာရွည္ၾကာမ်ား အတူတူေတာင္းေနၾကတဲ့ ဆုျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရး အျမန္ဆံုးရပါေစလို႔ပဲ ဆုေတာင္းပါမယ္”

ဒါျဖစ္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ေကာ ထင္ပါသလား။ ဒါတေန႔မွာ တကယ္ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔ ေကာထင္ပါသလား။

“သိပ္ကိုေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ က်မတို႔လုပ္ႏိုင္တာနဲ႔အမွ် ရမွာပါပဲ။ ႀကိဳးႀကိဳးစားစားလုပ္ရင္ ေအာင္ျမင္မွာပါ”

တခ်ဳိ႕က ေမးခိုင္းပါတယ္။ ေဒၚစုကို ဘယ္အရာေတြက ရယ္ေမာေစပါသလဲတဲ့။

“က်မကို ရယ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္တာ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ တခါတရံ အစိုးရလုပ္ေနတာ ေတြကလဲ ရယ္ရတာဘဲ။ တခါတရံ သူတို႔လုပ္တာ သိပ္ကို ရယ္စရာေကာင္းတယ္ ဟာသေတြပဲ။ မငိုခ်င္ရင္ ရယ္ေနမွ ရမွာ”

Credit to Big Brothers & Sisters

သံေ၀ဂ

သံေ၀ဂ

by Kyaw Thu on Sunday, June 26, 2011 at 3:00pm
သဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဆ/ခ ရပ္ကြက္ က်ိဳကၠဆံဘုရားအေ႐ွ႕ဘက္မုဒ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေက်ာင္း တိုက္၏ တတိယနာယကဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ ေကာ၀ိဒမေထရ္ သက္ေတာ္ (၈၃) ႏွစ္၊ ၀ါေတာ္ (၅၉) ၀ါ သည္ ၂၁.၆.၂၀၁၁ (အဂၤါေန႔) ည (၈း၀၅) နာရီအခ်ိန္တြင္ ဘ၀နတ္ထံ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားပါ၍ ယေန႔ ၂၅.၆.၂၀၁၁ (စေနေန႔) မြန္းလြဲ (၁း၀၀) နာရီအခ်ိန္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေက်ာင္းတိုက္ မွ ေရေ၀းသုႆန္ သို႔ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)၏ ေ႐ွ႕ေျပးယာဥ္ (ဆရာေတာ္ႀကီးပံုေတာ္တင္)၊ အထူးနိဗၺာန္ယာဥ္ ႀကီးႏွင့္ အသင္းသားမ်ားက ပင့္ေဆာင္၍ အႏိၲမ အဂၢိစ်ာပနအခမ္းအနား က်င္းပျပဳလုပ္ေပးခဲ့သည္။
          တစ္ခ်ိန္တည္း၌ တာေမြၿမိဳ႕နယ္၊ ေအာင္မဂၤလာရပ္ကြက္ မဂၤလာသုခပါ႒ိတကၠသိုလ္ ဘဒၵႏၲ သုႏၵရ သက္ေတာ္ (၇၅)၊ ၀ါေတာ္ (၅၅) ၀ါ သည္ ၂၁.၆.၂၀၁၁ (အဂၤါေန႔) ည (၂၃း၀၀) နာရီအခ်ိန္တြင္ ဘ၀နတ္ထံ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားပါ၍ ယေန႔ ၂၅.၆.၂၀၁၁ (စေနေန႔) မြန္းလြဲ (၁း၀၀) နာရီအခ်ိန္တြင္ လည္း နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)မွ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ပံုေတာ္တင္ ေ႐ွ႕ေျပးေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏွင့္ အထူးနိဗၺာန္ယာဥ္ႀကီးတို႔ျဖင့္ အသင္းသားမ်ား အုပ္စု (၂) စုခြဲကာ ၀ိုင္း၀န္းကုသိုလ္ယူ ပင့္ေဆာင္ကာ အႏိၲမ စ်ာပနအခမ္းအနားအား တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ေရေ၀းသုႆန္၌ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။

ယခု ခ်မ္းသာ ေနာင္ခ်မ္းသာ ဘယ္ဟာေ႐ြးၾကမယ္
ခြင့္ေကာင္းဆိုတာ မ်ားသူငါ ႏွစ္ခါရခဲ့တယ္
သာသနာထဲ ႀကံဳႀကိဳက္ဆဲ အားခဲခ်င့္သဖြယ္
သူမ်ားေသမွ သံေ၀ဂ ရၾကမ်ားသူငါ
ၾကားတုံးခဏ သံေ၀ဂ ေပ်ာက္ၾကသိပ္မၾကာ
ျမင္တံုးခဏ သံေ၀ဂ ေပ်ာက္ၾကသိပ္မၾကာ
ကိုယ္တိုင္အနႏၲ ေသခဲ့လွ ေသရအံုးမည္သာ။
(မဟာသိပံၸဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)











မိုဘီဂ်ီႏိုနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကမ္ပိန္း

မိုဘီဂ်ီႏိုနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကမ္ပိန္း

by John Glenn on Monday, June 27, 2011 at 5:49am
မိုဘီဂ်ီႏိုနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကမ္ပိန္း




ဒီတပတ္အစီအစဥ္ကေတာ့ အင္တာနက္ေပၚက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလွဳပ္ရွားမွဳအေၾကာင္းကို တင္ဆက္ေပးထားပါတယ္။

ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္၊ ဘေလာ့ဂ္နဲ႔ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတိုင္းရင္းသားေဒသေတြက စစ္မက္ျဖစ္ပြားေနမွဳေတြ ရပ္တန္႔ၾကဖို႔
ေျပာဆိုေနၾကတဲ့ အသံေတြဆူညံလာသလို ဗံုးေပါက္ကြဲမွဳေတြအၿပီးမွာ လူေတြၾကား ပိုမိုစိုးရိမ္လာတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆို လာၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။

အင္တာနက္နဲ႔ ဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာေတြထြန္းကားတဲ့၊ လြတ္လပ္ၾကတဲ့ တျခားကမာၻ႔ႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ေခတ္မွီနည္းပညာေတြသံုးၿပီး လွဳံ႔ေဆာ္လွဳပ္ရွားမွဳေတြ၊ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုမွဳေတြဟာ ပိုမိုက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔လုပ္ႏိုင္ၾကသလို ျမန္မာေတြလည္း အဲဒီေလာက္ မက်ယ္ျပန္႔ေပမယ့္ အင္တာနက္မွာေတာ့ အျမင္ခ်င္းဖလွယ္တာေတြ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္တာေတြ ရွိၾကပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းကို စာေရးဆရာ၊ ဒါရုိက္တာတဦးျဖစ္တဲ့ ကိုခ်ိဳတူးေဇာ္က မိုဘီဂ်ီႏိုအစီအစဥ္မွာ ေျပာျပထားပါတယ္။

ကိုခ်ိဳတူးေဇာ္ေျပာျပသြားတဲ့ မိုဘီဂ်ီႏိုအစီအစဥ္ကို နားေထာင္ခ်င္ရင္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ လင့္ခ္မွတဆင့္ သြားေရာက္နားေထာင္ႏိုင္ပါတယ္။

http://www.bbc.co.uk/burmese/programmes/2011/06/110626_mobigeno_chotuzal.shtml