သားခ်စ္ဘေလာဒ္.မွမိတ္ေဆြတို.အားတံခါးဖြင္.လွစ္ၿကိဳဆိုပါသည္၊စိတ္ၿကိဳက္သာခံစားၿကည္.ရွု.ဝင္ထြက္သြားလာနုိင္ပါတယ္မိတ္ေဆြ

Sunday, November 3, 2013

အပိုင္း(၄) Paul Lafargue ေျပာသည့္ ကားလ္မာ့က္စ္၊ ေတာ္လွန္ေသာ စေကာ္လာ၊ သူ ့အက်င့္စရုိက္နွင္ ့ ေတာ္လွန္ေသာ အဘိဓမၼာ

အပိုင္း(၄) Paul Lafargue ေျပာသည့္ ကားလ္မာ့က္စ္၊ ေတာ္လွန္ေသာ စေကာ္လာ၊ သူ ့အက်င့္စရုိက္နွင္ ့ ေတာ္လွန္ေသာ အဘိဓမၼာ

November 2, 2013 at 2:01am
အပိုင္း(၄) ေပါလ္ လဖာ့ဂ္္ မွတ္မိေသာ မာ့က္စ္၊ ေတာ္လွန္ေသာ စေကာ္လာ၊ သူ ့အက်င့္စရုိက္နွင္ ့ ေတာ္လွန္ေသာ သူ ့အဘိဓမၼာ( ၁၈၉၀)


ပညာ၀ယ္၊ အလုပ္သင္ က်ေနာ္ နဲ ့မာ့က္စ္

က်ေနာ္ မာ့က္စ္ေဘးကေန အလုပ္လုပ္ေပးခဲ့ရဖူးတယ္။ က်ေနာ္ လုပ္သမွ်က ေတာ့ သူ စာခ်ေပးတာ ႏွဳတ္ကေျပာတာကိုု ေနာက္က လိုက္ေရး၊ မွတ္စုထုတ္ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ သည္ေလာက္ေလး လုပ္ရတာနဲ ့တင္၊ သူ ဘယ္လိုေတြးသလဲ၊ သူဘယ္လိုေရးသလဲ ဒါေတြကို အနီးကပ္ေလ့လာခြင့္ ရခဲ့တယ္။ က်ေနာ့္ အတြက္ မဟာ အခြင့္အေရးႀကီးေပါ့။
စာေရးတဲ့ အလုပ္ဟာ၊ မာ့က္စ္အတြက္ လြယ္လည္းလြယ္ ခက္လည္းခက္၊ သည္လို ေျပာလို ့ရတယ္။

ဘာေႀကာင့္ လြယ္သလဲ။ မာ့က္စ္ဟာ သက္ဆိုင္တဲ့ အေႀကာင္းအရာတခု ကို ေရးတဲ့အခါ သူလိုခ်င္တာေတြကို စုေဆာင္းသိုမွီးထားတဲ့ သူ ့ေခါင္းထဲက အခက္အခဲ မရွိ၊ က်ြမ္းက်င္စြာ ထုတ္ႏွုတ္ ယူသံုး နိုင္စြမ္း ရွိလို. ျဖစ္တယ္။တခ်ိန္တည္းမွာပဲ စာေရးျခင္းဟာ သူ ့အတြက္ ခက္ခဲေနျပန္တယ္။ ဘာေႀကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူေျပာခ်င္တဲ့ အခ်က္အလက္ ၊ျငင္းဆိုခ်က္ေတြ ကို အႏုစိတ္ေန ေအာင္ ေရးတတ္တဲ့ သူ ့အက်င့္ေႀကာင့္ျဖစ္တယ္။ သူ ့စာ ေတြဟာ လစ္ဟာမွဳမရွိေစရဖူး။ တိတိက်က် လည္းရွိတယ္။ လိုအပ္လွ်င္ သူက စံုေစ့ေနေအာင္ ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း ေရးတတ္တယ္။ ဒီလို ဟာေပါက္က်ေပါက္ မရွိ ေအာင္ ေရးသားဖို ့ဆိုတာ အျမဲ တေစ အားထုတ္ေနရတဲ့အလုပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ စာေရးျခင္းကို မာ့က္စ္က သာသာေလး လုပ္ဖို ့မျဖစ္နိုင္ခဲ့တာပါ။ အမွန္လည္း မာ့က္စ္ဟာ စာျပည့္စံုမွဳရွိေအာင္ ေန ့ညမအား အလုပ္လုပ္သူ၊ အပင္ပန္းခံ စာေရးတတ္သူႀကီးျဖစ္တယ္။

အပိုင္း(၃) Paul Lafargue ေျပာသည့္ ကားလ္မာ့က္စ္၊ ေတာ္လွန္ေသာ စေကာ္လာ၊ သူ ့အက်င့္စရုိက္နွင္ ့ ေတာ္လွန္ေသာ အဘိဓမၼာ

အပိုင္း(၃) Paul Lafargue ေျပာသည့္ ကားလ္မာ့က္စ္၊ ေတာ္လွန္ေသာ စေကာ္လာ၊ သူ ့အက်င့္စရုိက္နွင္ ့ ေတာ္လွန္ေသာ အဘိဓမၼာ

October 29, 2013 at 7:20am
မာ့က္စ္ ၏လက္ေရး။
၁၈၄၇ ဒီဇင္ဘာ-၁၉၄၈ ဂ်န္န၀ါရီ မွာ မာ့က္စ္ ႏွင္ ့အန္ဂဲလ္စ္ အတူတကြေရးခဲ့ေသာ
ကြနျ္မဴနစ္ ေႀကျငာစာတမ္း၏
မူရင္း ပထမ လက္ေရးမူ။ 
ထို ပထမ လက္ေရးမူ တအုပ္လံုးပ်က္စီးသြားခဲ့။ ၁၈၈၃ တြင္ အန္ဂဲလ္က ဘားစတိန္းသို ့ လွမ္းပို ့ေပးေသာ ေနာက္ဆံုးလက္က်န္ ရွားပါး လက္ေရးမူ စာမ်က္နွာ။
အေပၚဆံုး မာဂ်င္လိုင္းေပၚက ၂ေႀကာင္း က ဇနီး ဂ်န္နီမာ့က္စ္၏ လက္ေရးျဖစ္တယ္။
မာ့က္စ္ ၏လက္ေရး။ ၁၈၄၇ ဒီဇင္ဘာ-၁၉၄၈ ဂ်န္န၀ါရီ မွာ မာ့က္စ္ ႏွင္ ့အန္ဂဲလ္စ္ အတူတကြေရးခဲ့ေသာ ကြနျ္မဴနစ္ ေႀကျငာစာတမ္း၏ မူရင္း ပထမ လက္ေရးမူ။ ထို ပထမ လက္ေရးမူ တအုပ္လံုးပ်က္စီးသြားခဲ့။ ၁၈၈၃ တြင္ အန္ဂဲလ္က ဘားစတိန္းသို ့ လွမ္းပို ့ေပးေသာ ေနာက္ဆံုးလက္က်န္ ရွားပါး လက္ေရးမူ စာမ်က္နွာ။ အေပၚဆံုး မာဂ်င္လိုင္းေပၚက ၂ေႀကာင္း က ဇနီး ဂ်န္နီမာ့က္စ္၏ လက္ေရးျဖစ္တယ္။


===============================================================
အပိုင္း(၃) ေပါလ္ လဖာ့ဂ္္ မွတ္မိေသာ မာ့က္စ္၊ ေတာ္လွန္ေသာ စေကာ္လာ၊ သူ ့အက်င့္စရုိက္နွင္ ့ ေတာ္လွန္ေသာ သူ ့အဘိဓမၼာ( ၁၈၉၀)


နိုင္ငံျခားဘာသာစကားမ်ား နွင္ ့ မာ့က္စ္

မာ့က္စ္ ဟာ ဘာသာစကားအရာမွာလည္း ထူးခ်ြန္တယ္။ ဥေရာပသံုး အဓိက ဘာသာစကားေတြျဖစ္တဲ့ ဂ်ာမာန္၊ ျပင္သစ္၊အဂၤလိပ္္ ၃ ခုစလံုးကို ဖတ္နိုင္၊ ေရးနိုင္တယ္။ သူက်ြမ္းက်င္ပံုက ဘယ္ေလာက္အထိလဲဆိုေတာ့ သည္ဘာသာရပ္ေတြ၏ ပါရဂူမ်ားကပင္ သူ ့ကို တအံ့တႀသျဖစ္၊ အထင္မႀကီးပဲ မေနနိုင္ရေလာက္တဲ့ အဆင့္အထိ ျဖစ္တယ္။ သူေျပာေလ့ရွိတာကေတာ့၊ သည္လိုပါ။ "နိုင္ငံျခားဘာသာစကားတခု တတ္တယ္ဆိုတာ ဘ၀ကို ရုန္းကန္ဖို ့ေဆာက္၊ လက္နက္၊ ကရိယာတခုရထားတာနဲ ့့ အတူတူပဲ" တဲ့။

အပိုင္း(၂) Paul Lafargue ေျပာသည့္ ကားလ္မာ့က္စ္၊ ေတာ္လွန္ေသာ စေကာ္လာ၊ သူ ့အက်င့္စရုိက္နွင္ ့ ေတာ္လွန္ေသာ အဘိဓမၼာ

အပိုင္း(၂) Paul Lafargue ေျပာသည့္ ကားလ္မာ့က္စ္၊ ေတာ္လွန္ေသာ စေကာ္လာ၊ သူ ့အက်င့္စရုိက္နွင္ ့ ေတာ္လွန္ေသာ အဘိဓမၼာ

October 27, 2013 at 12:50pm
Manchesterရွိ Chetham's library တြင္ေတြ ့ရေသာ
အလုပ္စားပြဲ ၁၈၄၅--၁၈၄၈ အတြင္း ကြန္ျမဴနစ္ေႀကျငာစာတမ္း မတိုင္မီ မာ့က္စ္၊ အန္ဂဲလ္စ္ အလုပ္စားပြဲ။ မာ့က္္စ္ နဲ ့ ေန ့တိုင္းလိုလို စာေပးစာယူ လုပ္ခ်ိန္မွာ အန္ဂဲလ္စ္ ေတာက္ေရွာက္သံုးခဲ့ေသာစားပြဲ။
Manchesterရွိ Chetham's library တြင္ေတြ ့ရေသာ အလုပ္စားပြဲ ၁၈၄၅--၁၈၄၈ အတြင္း ကြန္ျမဴနစ္ေႀကျငာစာတမ္း မတိုင္မီ မာ့က္စ္၊ အန္ဂဲလ္စ္ အလုပ္စားပြဲ။ မာ့က္္စ္ နဲ ့ ေန ့တိုင္းလိုလို စာေပးစာယူ လုပ္ခ်ိန္မွာ အန္ဂဲလ္စ္ ေတာက္ေရွာက္သံုးခဲ့ေသာစားပြဲ။

Paul Lafargue ေျပာသည့္ ကားလ္မာ့က္စ္၊ ေတာ္လွန္ေသာ စေကာ္လာ၊ သူ ့အက်င့္စရုိက္နွင္ ့ ေတာ္လွန္ေသာ အဘိဓမၼာ

Paul Lafargue ေျပာသည့္ ကားလ္မာ့က္စ္၊ ေတာ္လွန္ေသာ စေကာ္လာ၊ သူ ့အက်င့္စရုိက္နွင္ ့ ေတာ္လွန္ေသာ အဘိဓမၼာ

October 26, 2013 at 7:49am
သူဟာေယာကၤ်ားတေယာက္ျဖစ္ခဲ့သူ။
သူ ့ကို သူ ့အရွိအတိုင္း၊ သူ ့အရွိတန္ဖိုး အတိုင္း ပဲ နားလည္ရမယ္။
ဒါေပမဲ ့ သူ ့အရည္အေသြးမ်ိဳးနဲ ့ သူ ့လိုလူမ်ိဳး ေနာက္တေယာက္၊ ငါ ထပ္ေမွ်ာ္ႀကည့္ ျဖစ္မွာေတာ.မဟုတ္ဘူး။

ဟမ္းမလက္ ျပဇတ္ (ရွိတ္စပီးယား)
အခန္း ၁၊ ဇတ္၀င္ခန္း၂
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ေပါလ္ လဖာ့ဂ္္ မွတ္မိေသာ မာ့က္စ္၊ ေတာ္လွန္ေသာ စေကာ္လာ၊ သူ ့အက်င့္စရုိက္နွင္ ့ ေတာ္လွန္ေသာ သူ ့အဘိဓမၼာ( ၁၈၉၀)

မာ့က္စ္ နွင္ ့ပထမဆံုးအႀကိမ္ေတြ ့ျခင္း

က်ေနာ္ ကားလ္မာ့က္စ္ကို ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၁၈၆၅ မွာ ပထမဆံုးအႀကိမ္ စေတြ ့ခဲ့တယ္။ ပထမအင္တာေနရွင္နယ္ ကို စိန္ ့မာတင္ခန္းမမွာ စက္တင္ဘာ၂၈၊ ၁၈၆၄ မွာ ဖြဲ ့စည္းခဲ့ႀကတာျဖစ္တယ္။ ပထမအင္တာေနရွင္နယ္ဖြဲ ့ အျပီး၊ က်ေနာ္ေနတဲ့ ျပင္သစ္မွာ၊ သက္တန္းႏုနယ္ေသးတဲ. သည္္အစည္းအရုံး ဘယ္လို တိုးတက္ျဖစ္ေပၚလာေနသလဲဆိုတဲ. သတင္းေတြ မာ.က္စ္ ကို ေျပာျပဖို. က်ေနာ္ ပါရီကေန လန္ဒန္ကိုေရာက္လာခဲ.တယ္။ ျပင္သစ္ ဘူဇြာသမၼတနိုင္ငံေတာ္ရဲ ့ဆီနိတ္တာ ေတာ္လိန္းက မာ.က္စ္ စီသြားမဲ့ က်ေနာ္. အတြက္ မိတ္ဆက္စာတေစာင္ ေရးေပးလိုက္တယ္။

Paul Lafargue and Laura Marx 
မာ့က္စ္ အမွတ္တရ ဤစာတမ္းေရးသူ ေပါလ္လာဖာ့ဂ္ နွင္ ့ မာ့က္္စ္ သမီးလတ္ ေလာရာ
Paul Lafargue and Laura Marx မာ့က္စ္ အမွတ္တရ ဤစာတမ္းေရးသူ ေပါလ္လာဖာ့ဂ္ နွင္ ့ မာ့က္္စ္ သမီးလတ္ ေလာရာ

ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၄) George Novack ၏ မာ့က္စ္၀ါ ဒ နွင္. ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ နွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္း Marxism Versus Existentialism

ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၄) George Novack ၏ မာ့က္စ္၀ါ ဒ နွင္. ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ နွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္း Marxism Versus Existentialism

September 4, 2013 at 12:08am
ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၄)
George Novack’s Understanding History: Marxism Versus Existentialism (ဘာသာျပန္)

တကိုယ္ေတာ္ လူသား၏ အဓိပၸါယ္သတ္မွတ္ခ်က္ ဆိုတာ မာ.က္စ္ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ဒီလိုပါ။
ျပင္ပက တိုက္ပြဲနဲ. စိမ္ေခၚမွဳေတြကို အမ်ားအက်ိဳး အတြက္ ရင္ဆိုင္ယွဥ္ျပိဳင္ျခင္း ျဖင္.သာ လူတေယာက္၏စြမ္းရည္ အစစ္ ေပၚထြက္၏။

ဒီေတာ. မာ.က္စ္အေတြးအေခၚကို ယံုလည္းယံု လက္ခံက်င္.ႀကံေနတဲ. က်ေနာ္တို.ဟာ ေအာက္ပါေမးခြန္းကိုေမးရပါလိမ္.မယ္။ က်ေနာ္တို. ကိုယ္ထဲက ဘာကို နိွဳက္ထုတ္ျပီး၊ ဘယ္လို အသံုး၀င္ေစဖို. ဘယ္နည္းနဲ. မိမိ အဇၥ်တၱကို ႀကည္.ႀကမလဲ။
ျဖစ္တည္မွဳသမားေတြ ေျပာသလို အထဲႀကည္.၊ အတြင္းႀကည္.။ ဟုတ္ျပီ။ က်ေနာ္တို.ဟာ လူျဖစ္ေနတဲ.အတြက္၊ လူဆိုတာ ေတြးေနတဲ. သတၱ၀ါျဖစ္တဲ.အတြက္ ဘ၀၏ အခ်ိန္ပိုတိုင္းမွာ လူ.အနွစ္သာရ ကို ထုတ္ခ်င္းေပါက္၊ ေအာက္ဆံုးထိ ေရာက္ေအာင္ႀကည္.မယ္။(ဒါေပမဲ. ပုဂၢလိက လြတ္လပ္ျခင္းကို ျဖစ္တည္မွဳသမားေတြ ခဏခဏကိုးကားတဲ. ေသျခင္း ဆိုတဲ. အရာကို ေခါင္းထဲ ထည္.၊ ဘ၀အေမွာင္ထုႀကီး မွာသမိုင္းနွင္.မဆိုင္သည္ ့ အက္ဆိဒန္.မ်ား၊ ကေမာက္ကမ အျဖစ္အပ်က္ ေတြရွိေနတယ္--သည္လိုေတြး သည္လိုပိုင္းျဖတ္ထားတဲ. existentialists ေတြ ႀကည့္သလိုမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။) က်ေနာ္ႀကည္.ပံုက မိမိပါ၀င္ သက္ဆိုင္တဲ. ပတ္၀န္းက်င္၊ သမိုင္းေနာက္ခံ စာအုပ္ နဲ. တရြက္စီ တိုက္ႀကည္.တာမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို. အတြက္ အခ်ိန္ကတန္ဘိုးႀကီးတယ္။ လူသားဘ၀ ဟာ အလြန္ အေရးႀကီးတယ္။ အဖိုးတန္တဲ. လူ ့ဘ၀မွာ ဟိုးတေနရာလူ ့ဒုကၡဘံု ေအာက္ေျခက ဟင္းလင္းျပေနတဲ. ေသျခင္း ႀကီးနဲ ့၊ ဒီေသျခင္းကို လန္.ျဖန္.ေနရတဲ.စိတ္နဲ ့က်ေနာ္တို. ၏အဖိုးတန္လွတဲ.ဘ၀ကို မကုန္ဆံုးသင္.ဘူး။

ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၃) George Novack ၏ မာ့က္စ္၀ါ ဒ နွင္. ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ နွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္း Marxism Versus Existentialism

ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၃) George Novack ၏ မာ့က္စ္၀ါ ဒ နွင္. ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ နွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္း Marxism Versus Existentialism

August 6, 2013 at 6:04am
ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၃)

George Novack’s Understanding History: Marxism Versus Existentialism (ဘာသာျပန္)

ဤေလာကမွာ မေသျခာမွဳ ျပႆနာ၊ တကယ္ရွိေနတာကိုေတာ. က်ေနာ္တို.၀န္ခံရလိမ္.မယ္။ ျဖစ္ရတဲ.အေႀကာင္းရင္းကိုလည္းသိရမယ္။ မေသခ်ာမွဳ၏ အေႀကာင္းရင္းအစစ္အမွန္ကေတာ. လူ.ပတ္၀န္းက်င္က ထိပ္တိုက္ျဖစ္ေနေသာဆန္.က်င္ဖက္တရားေတြ ေႀကာင္.သာျဖစ္တယ္။ စႀကၤ၀ဠာရဲ. အစီအစဥ္ဟာ သူ.ခ်ည္းသက္သက္ဆို၊ ပိုင္းျဖတ္ေသျခာမွဳေတြရွိတယ္။ အရာ၀တၳဳေတြ ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲတဲ. ျဖစ္စဥ္ ဆိုတာကလည္း ပညာသိနဲ.သိနိုင္တဲ.အရာ ပါ။ ဒါေပမဲ.စႀကၤ၀ဠာထဲက ဓါတ္ေတြက ရွဳပ္ေထြးနက္နဲျပီး အစဥ္မျပတ္ေျပာင္းလဲေနႀကတယ္။

ဒီလို ေျပာင္းလဲတဲ.အခါမွာလည္း “အလွ်င္မျပတ္ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲမွဳ”အစဥ္တန္းႀကီးေႀကာင္. ရုပ္အသြင္သ႑န္ေတြက ရွဳတ္ေထြးလာတာျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ. ပေဟဠိဆန္တဲ.ရုပ္သတၱေလာက ကို ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာတယ္။
(ထံုးစံလိုျဖစ္ခဲ.ရေသာ၊ ဧကရာဇ္နွင္. ဘုရားေက်ာင္း
ေပါင္းစားသည္. ေႀကးက်ြန္ပိုင္
ပေဒသရာဇ္ စနစ္၊ဖ်ဴဒယ္လစ္ဇင္
)
(ထံုးစံလိုျဖစ္ခဲ.ရေသာ၊ ဧကရာဇ္နွင္. ဘုရားေက်ာင္း ေပါင္းစားသည္. ေႀကးက်ြန္ပိုင္ ပေဒသရာဇ္ စနစ္၊ဖ်ဴဒယ္လစ္ဇင္)

ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၂) George Novack ၏ မာ့က္စ္၀ါ ဒ နွင္. ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ နွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္း Marxism Versus Existentialism

ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၂) George Novack ၏ မာ့က္စ္၀ါ ဒ နွင္. ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ နွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္း Marxism Versus Existentialism

July 26, 2013 at 7:50am
ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၂)

George Novack’s Understanding History: Marxism Versus Existentialism (ဘာသာျပန္)


ြစာေရးဆရာႀကီးေဂ်ာ.ခ်္နိုဗက္
၁၉၀၅-၁၉၉၂
ြစာေရးဆရာႀကီးေဂ်ာ.ခ်္နိုဗက္ ၁၉၀၅-၁၉၉၂
အားလံုးနဲ.ဆိုင္၊ ယူနီဗာဆယ္ ျဖစ္တဲ. ရုပ္ကမ ၻာ ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲျဖစ္စဥ္ေတြ မွာ ၁-ယုတိၱက်က် ဆင္ျခင္ဥာဏ္ အသံုးခ်နိုင္ခြင္. (rationality)ပါတယ္။ ၂-ေသျခာေပါက္ ျဖစ္တတ္တဲ.တရား(determinism) ပါတယ္၊၃- အေႀကာင္းရွိလာလို.အက်ိဳးျဖစ္ေနျခင္း ဆိုတဲ. (causality) ဒါေတြ ကျပဌာန္းပါ၀င္ေနျပီး ….ဒီလို
ဓမၼဓိဌာန္က်တဲ. ေႀကာင္းက်ိဳး ျဖစ္စဥ္က မည္သည္.အရာကိုမွွ အေႀကာင္းအက်ိဳးနိယာမ ဥပေဒက လြန္ေျမာက္တယ္လို. ျခြင္းခ်က္ထား သတ္မွတ္ေပးနိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီ.အျပင္ ေႀကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္သဘာ၀ တရားက …. မေတာ္တဆ တိုက္ဆိုင္မွဳ (accident) ၊ကေမာက္ကမျဖစ္ေနမွဳ (absurdity) ၊ ျဖစ္ျခင္းမျဖစ္ျခင္း မေသျခာမွဳ ( indeterminism) ၊ ဒါေတြရဲ. အေရးႀကီးမွဳကိုပါအသိအမွတ္ျပဳတယ္။ ထည္. စဥ္းစားတယ္။ (ဒီေတာ. ေႀကာင္းက်ိဳးျဖစ္စဥ္မွာ Accident- Absurdity ေတြလည္း ျခြင္းခ်က္မရွိ ပါ၀င္ေနတယ္။)

အပိုင္း၁-မာက္စ္၀ါဒ နွင္.ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒနွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္းGeorge Novack’s Understanding History:Marxism Versus Existentialism

အပိုင္း၁-မာက္စ္၀ါဒ နွင္.ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒနွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္းGeorge Novack’s Understanding History:Marxism Versus Existentialism

July 24, 2013 at 1:52am
ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၁)

George Novack’s Understanding History: Marxism Versus Existentialism (ဘာသာျပန္)


ေဂ်ာ.ခ်္ နိုဗက္ ၏္ သမိုင္းကို နားလည္ျခင္း--
မာက္စ္၀ါ ဒ နွင္. ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ နွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္း (၁၉၇၂)

ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ နွင္. မာ.က္စ္၀ါဒကို က်ေနာ္တို.ေခတ္၏ အဘိဓမၼာ သမားအေတာ္မ်ားမ်ားက အက်ယ္တ၀ံ. ေဆြးေႏြးခဲ့ႀကပါတယ္။ ျဖစ္တည္္မွဳ၀ါဒက အေနာက္ ဥေရာပနိုင္ငံေတြမွာ စတယ္။ ပထမဦးဆံုး ဥေရာပမွာ ေခတ္စားတယ္။ သူ.ေႀကာ္ႀကားမွဳ က ေနာက္ပိုင္းမွာ အေမရိကန္နိုင္ငံသို. ကူး ဆက္လာပါတယ္။ မာ.က္စ္ ၀ါဒကေတာ. ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ရွိတဲ. နိုင္ငံ အားလံုး ၏ တရား၀င္ သေဘာတရားကိုယ္ထည္ပါ။ ဒီ.အျပင္ ကမာၻႀကီးေပၚမွာ ျဖစ္ျဖစ္ခဲ.သမွ် လူထုလွဳပ္ရွားမွဳ ေတြ ၊ လူနွင္. လူထုကိုု အေျချပဳတဲ. ပါတီနဲ. အသင္းအဖြဲ. ေတြ အားလံုး၏ သေဘာတရား လမ္းညႊန္အျဖစ္ ခုထိ လက္ခံထားႀကဆဲျဖစ္ပါတယ္။

ေ၈်ာ.နိုဗက္၏သမိုင္းကိုနားလည္ျခင္း စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုး
ေ၈်ာ.နိုဗက္၏သမိုင္းကိုနားလည္ျခင္း စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုး