သားခ်စ္ဘေလာဒ္.မွမိတ္ေဆြတို.အားတံခါးဖြင္.လွစ္ၿကိဳဆိုပါသည္၊စိတ္ၿကိဳက္သာခံစားၿကည္.ရွု.ဝင္ထြက္သြားလာနုိင္ပါတယ္မိတ္ေဆြ

Tuesday, July 26, 2011

သူတို.ေရးခ်ယ္ခဲ.တဲ.ဒီမိုကေရစီဆိုတာ

အစိုးရ၏ပံုသဏန္ဆိုသည္မွာလူ.သဘာဝ၏ပံုပန္းအတိုင္းသာၿဖစ္သည္၊

နိုင္ငံေတာ္ဆိုသည္မွာေက်ာက္တံုးေက်ာက္ခဲမ်ားကိုထုဆစ္ထားခ်င္းမဟုတ္

ၿပည္သူတို.၏စရိုက္ႏွင္.အညီအခ်ိဳးအစားညီေသာအဖဲြ.ၿကီးသာၿဖစ္လာေပေတာ.သည္၊



(ပေလတို)

ေနာ္ေ၀းဗုံးခြဲသူ စိတၱဇေ၀ဒနာသည္အျဖစ္ တရားခံေရွ႕ေန ယူဆ

ေနာ္ေ၀းဗုံးခြဲသူ စိတၱဇေ၀ဒနာသည္အျဖစ္ တရားခံေရွ႕ေန ယူဆ

ေနာ္ေ၀းႏုိင္ငံမွာ အၾကမ္းဖက္ တုိက္ခုိက္ခဲ့တယ္လို႔ သံသယရွိသူ အန္းဒါးစ္ ဘယ္ရင္း ဘရက္ဗစ္ခ္ (Anders Behring Breivik) ဟာ စိတၱဇ ေ၀ဒနာသည္တဦး ျဖစ္တယ္လို႔ သူ႔ရဲ႕ေရွ႕ေနက ေျပာဆုိလုိက္ပါတယ္။
တရားခံ ဘရက္ဗစ္ခ္ရဲ႕ အက်ဳိးေဆာင္ေရွ႕ေန ဂုိင္း လစ္ပ္စတက္ (Geir Lippestad) က ေသာၾကာေန႔က ၇၆ ေယာက္ ေသဆုံးခဲ့ရတဲ့ တုိက္ခုိက္မႈအေပၚ လူထုရဲ႕ တုံ႔ျပန္ခ်က္ေတြကိုေရာ ေသဆုံးသူ ဦးေရကုိပါ ဘရက္ဗစ္ခ္က ဘာမွ မသိရွိဘူးလုိ႔ ေအာ့စ္လိုၿမိဳ႕မွာ က်င္းပတဲ့ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာဆုိလိုက္တာပါ။
သူ႔ရဲ႕အမႈသည္ အေနနဲ႔ ႐ူးသြပ္ေနပါတယ္လို႔ ၀န္ခံ ထြက္ဆုိသြားမလား ဆုိတာကေတာ့ ေျပာဖုိ႔ ေစာေသးတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
ေအာ့စ္လိုၿမိဳ႕လယ္မွာ ဗုံးခြဲခဲ့တာနဲ႔ လူငယ္စခန္းကုိ ေသနတ္နဲ႔ ပစ္ခဲ့တာေတြကို ဘရက္ဗစ္ခ္က ၀န္ခံ ေျဖာင့္ခ်က္ေပးခဲ့ေပမဲ့ အၾကမ္းဖက္လုပ္ရပ္အျဖစ္ စြဲဆုိတာကုိေတာ့ အျပစ္မရွိဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။
ဥေရာပကို မြတ္ဆလင္ေတြက ကိုလုိနီအျဖစ္ သိမ္းပိုက္မယ့္ အႏၲရာယ္ကေန ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ သူက အခုလို လႈပ္ရွားခဲ့ရတာလို႔ ေျပာပါတယ္။
ေရွ႕ေန လစ္ပ္စတက္ကေတာ့ သူ႔ရဲ႕အမႈသည္ဟာ ႀကံ့ခုိင္ အားရွိေအာင္ ေဆးေသာက္ေနရတဲ့အေၾကာင္း ေနာ္ေ၀းမွာရွိတဲ့ အစၥလမ္ဆန္႔က်င္ေရး အဖြဲ႕၀င္တဦး ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာေပမဲ့ ေနာ္ေ၀း ရဲတပ္ဖြဲ႕နဲ႔ သုေတသီေတြကေတာ့ သူ႔ရဲ႕အေျပာအေပၚ သံသယေတြ ပြားေနၾကပါတယ္။

၄။ သရဏီယတရားေတာ္လာ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ မွ်တေ၀ဖန္တတ္ျခင္း။

၄။ သရဏီယတရားေတာ္လာ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ မွ်တေ၀ဖန္တတ္ျခင္း။

ဗုဒၶ မွရဟန္းေတာ္မ်ားသို ့ ညႊန္ျပခဲ့ရာတြင္ ရရွိလာေသာ  ဆြမ္း ၊ ကြမ္း ၊ အစရွိသည္တို ့ကို  တစ္ပါးတည္းမျဖစ္ေစဘဲ  အျခား ရဟန္းမ်ားႏွင့္ မွ်တေ၀ဖန္
သံုးေဆာင္ၾကပါဟု မိန္ ့ၾကားခဲ့သည္။ လူသားတို ့သဘာ၀မိမိပိုင္စိုးဥစၥာကို  တပါးသူမွ်ေ၀ေစရမည္ဆိုသည္မွာ သာမန္အတၱစြန္ ့ႏိုင္ရံုမွ်ျဖင့္ မျဖစ္ႏိုင္ၾကပါ။ ေဆြမ်ိဳးညာတိမ်ားကဲ့သို ့အတြက္သာ လြယ္ကူေခ်ာေမာႏိုင္ပါေသာ္လည္း ေသြးမေတာ္ သားမစပ္ မိမိကိုအက်ိဳးမရွိႏိုင္သူမ်ားအတြက္ မူ မွ်တေ၀ဖန္ဖို ့ရာ အတၱအစြဲကင္းကင္းရွိႏိုင္သူ ၊ ေမတၱာတရားႏွင့္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားျပည့္၀မွူမ်ား  ျပီးျပည့္စံုမွသာလွ်င္ျဖစ္ႏိုင္ေပမည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္နာဂစ္မုန္တိုင္းက်ေရာက္စဥ္က ျပည္တြင္းျပည္ပရွိေနသူမ်ား မွဒုကၡေရာက္ေနသူမ်ား ကို  မိမိႏွင့္ မည္သို ့မွ်မသက္ဆိုင္ ၊ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ ျခင္းမရွိေသာ္လည္း ကိုယ္ခ်င္းစာတရားျပည့္၀ သူမ်ား၏ ေမတၱာျဖင့္ သဘာ၀ေဘးဒုကၡသည္မ်ား အတန္အသင့္  ေအးခ်မ္းခဲ့ရသည္ ။ ထိုသို ့မွ်တေ၀ဖန္ႏိုင္ သူမ်ား မရွိပါက ဒုကၡေရာက္ေနသူမ်ားတြင္ ကိုယ္တိုင္အားျဖင့္ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားကို သည္းခံႏိုင္သည့္တိုင္ေအာင္  မိသားစုအတြက္လိုအပ္လာသူမ်ား၏ ဆႏၵေဇာမ်ားသည္ မေလ်ာ္ေသာလမ္းသို ့ဦးတည္လာပါက သဘာ၀ေဘး အႏၱရယ္ထက္သာလြန္ေသာ  အႏၱရယ္မ်ား ပတ္၀န္းက်င္အားလံုးသို ့သက္ေရာက္ လာေပ မည္။

မွ်တေ၀ဖန္သံုးစြဲတတ္ေသာအေျခခံစိတ္ဓါတ္သည္  အသက္အရြယ္ရမွ ေဆာင္ရြက္ရသည္မဟုတ္ဘဲ  ငယ္စဥ္ဘ၀ကပင္ ပ်ိဳးေထာင္သင့္လွသည္ ။ မိမိသည္ေကာင္းမြန္ေသာ မိတ္ေဆြေကာင္း ၊ အေပါင္း အသင္းေကာင္း ၊ ၀န္းက်င္ေကာင္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ေနထိုင္ေစလိုပါက  ထိုေကာင္းမြန္ေသာအခ်က္ အလက္မ်ားကို မိမိထံတြင္ဦးစြာဖြံ ့ျဖိဳးေအာင္ ၾကိဳးစားရမည္ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားႏွင့္ တပါးသူအေပၚေပးကမ္းဒါနျပဳျခင္း မွ်ေ၀ခံစားတတ္ျခင္းမ်ားသည္ ရိုင္းသူ ကိုယဥ္ေက်းေစျပီး  ၊ ရန္မီးမ်ား ကိုပင္ျငိမ္းခ်မ္းေစႏိုင္သည္ ။ တပါးသူ၏ ေကာင္းက်ိဳးကိုသာေဆာင္ရြက္လို ၾကေသာ ေမတၱာစိတ္ရွိသူမ်ား၏ တန္ျပန္ေမတၱာ အေရာင္ဟပ္မွူအခ်ိဳ ့ကို ပမာျပပါဦးမည္။

အဂၤလိပ္တို ့ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ဆုတ္ခြာစနယ္စြန္ ၊ နယ္ဖ်ား မ်ားမျငိမ္သက္ဘဲ သူခိုးဓားျပမ်ားလည္း ေသာင္းက်န္းခဲ့ခ်ိန္ကအျဖစ္အပ်က္တစ္ခုုျဖစ္သည္ ။ ရြာတစ္ရြာမွ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းသို ့ ေသေျပး ရွင္ေျပး ထြက္လာသူတစ္ဦးက ဆရာေတာ္ၾကီးထ ံတစ္ညတာနားခိုခြင့္ေတာင္းေသာအခါ ဆရာေတာ္ ၾကီးမွ သင့္ေတာ္ရာေနရာေပး၍  အစားေသာက္မ်ားေကၽြးေမြးျပီး တည္းခိုေစခဲ့သည္။သန္းေခါင္အခ်ိန္ သို ေရာက္ေသာအခါ  တည္းခိုေသာ ဧည့္သည္က ဆရာေတာ္၏ဘုရားခန္းအတြင္းရွိ ေငြဆင္းတုႏွင့္ ေငြထည္ပစၥည္းမ်ားကို ဂုန္အိတ္ျဖင့္အေသအခ်ာထုတ္ပိုးျပီး ေျခဖြနင္းကာေက်ာင္းမွထြက္ခြာသြားခဲ့ သည္။ လူစိမ္း၏ေဆာင္ရြက္မွူ မ်ားကို အစမွအဆံုးတိုင္ ေစာင့္ၾကည္ေနေသာ ဆရာေတာ္သည္ ေက်ာင္းတြင္းရွိ သူမ်ားသိသြားပါက ဒုကၡေတြ ့မည္စိုးသျဖင့္ ဆိတ္ဆိတ္သာေနခဲ့သည္။

မေကာင္းမွူသည္တာရွည္မခံေၾကာင္း ကို ပစၥည္းခိုးသူမၾကာခင္ သိျမင္လာရသည္ ။ သကၤာမကင္းေသာရြာသားမ်ား လိုက္ဖမ္းေသာေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းသို ့ျပန္ေျပးလာခဲ့ျပီး ေက်ာင္းေအာက္တြင္ ပုန္းေအာင္းေနခဲ့သည္ ။ ေနာက္ မွလိုက္လာေသာရြာသားမ်ားက သူခိုးဟုထင္ရသူတစ္ဦး ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္တြင္ေတြ ့ခဲ့ရေၾကာင္း ႏွင့္ ပစၥည္းေပ်ာက္ရွျခင္းရွိမရွိစစ္ေဆးရန္ ဆရာေတာ္အား သတိေပးၾကသည္။



ဆရာေတာ္က ေက်ာင္းထိုင္အစဥ္အဆက္ထိန္းသိမ္းထားခဲ့ေသာ ေငြဆင္းတုေတာ္ႏွင့္ ေငြထည္ပစၥည္း အခ်ိဳ ့ေပ်ာက္ဆံုးသြားေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့သည္။ ေဒါသေသြးဆူ စိတ္လႈပ္ရွားေနၾကေသာ ရြာသားမ်ားက  လိုက္လံဖမ္းဆီးရန္ ၾကိဳးစားၾကေသာအခါ ဆရာေတာ္မွ " သူ ့ပစၥည္း သူျပန္ယူတယ္သေဘာထားျပီး  ၊  ေမ့လိုက္ၾကပါ ေတာ့  ၊ လိုခ်င္ေန တဲ့သူကိုေပးလိုက္ရတာ ၊ ရသူေကာေပးသူ ၊ မွာပါေအးခ်မ္းပါတယ္။ အမ်က္မရွိၾကပါနဲ ့" ဟုမိန္ ့ေတာ္မူလိုက္သည္ ။

ဆရာေတာ္၏ဆံုးမ စကားသံကိုၾကားေသာ ေက်ာင္းေအာက္ ပုန္းေနသည့္သူခိုးမွာ မ်က္ရည္ေပါက္ၾကီးငယ္က်လွ်က္ ေနာင္တၾကီးစြာရေသာ္လည္း လူထုကို ေၾကာက္လန္ ့ေသာေၾကာင့္ မထြက္ရဲဘဲရွိေနခဲ့ သည္။(သူယုတ္သည္ သူေတာ္ေကာင္းကို အႏိုင္ယူ၏၊ အကုသိုလ္ကို ကမေက်ာ္လြန္ႏို္င္.....မေလးရွားဆရာေတာ္ဥဴးစရိယ) ရြာသားမ်ားလည္းဆရာေတာ္၏ ဆံုးမစကားႏွင့္ ေက်နပ္ၾကျပီးအသီးသီးျပန္သြားၾကေသာအခါမွ သူခိုးလည္း ပုန္းေအာင္းရာမွထြက္လာ၍ ဆရာေတာ္ထံ ပစၥည္းမ်ားအားလံုးျပန္အပ္ျပီး မွားမိသမွ်၀န္ခ်ေတာင္းပန္ကာ သူ၏ဘ၀တြင္ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ယၡဳကဲ့သို ့ ခိုးမွူက်ဴးလြန္ျခင္းမ်ိဳးမည္သည့္အခါမွ ျပဳေတာ့မည္ မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္က်ိဳးစြန္ ့ သူ၊ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးေဆာင္သူသာျဖစ္ေစပါမည္ဟု ကတိထားသစၥာျပဳခဲ့သည္။

ျဖစ္ရပ္ေလးသည္ ႐ိုးရွင္းပါေသာ္လည္း ေမတၱာတရားျဖင့္ သရဏီယတရားေတာ္ႏွင့္အညီ မွ်တေ၀ဖန္ႏိုင္ျခင္း ေၾကာင့္  ျပဳျပင္ရခက္ေသာလူတစ္ဦးကို  ဒုတ္ ၊ ဓါး ၊လက္နက္ မပါဘဲ အျပီးတိုင္အသိတရား ရသြားေစခဲ့သည္။ မိမိတို ့ေနထိုင္ေသာပတ္၀န္းက်င္ သာယာတိုးတက္ေရး ၊ ေနထိုင္မွူအဆင့္ျမင္မားေရးမ်ားသည္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္တည္း၏စြမ္းေဆာင္မွူျဖင္ ့ ေအာင္ျမင္ျပည့္စံုႏိုင္သည္မဟုတ္ဘဲ တဦးခ်င္းစီကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ ၊ မွ်တေ၀ဖန္လိုစိတ္ ၊ဆိုေသာသရဏီယ တရားေတာ္မ်ား ျပည့္စံုမွသာလူသားတိုင္း လိုလားေတာင့္တၾကေသာ လံုျခံဳျခင္း ေအးခ်မ္းျခင္းႏွင့္ စိတ္ခ်မ္းသာႏွစ္လိုဖြယ္ရွိေသာ လူပတ္၀န္းက်င္ၾကီးကို ေအာင္ျမင္စြာ တည္ေဆာက္ႏိုင္ၾကေပမည္။ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားမ်ား ကို ဗုဒၶ၏ သရဏီယတရားေတာ္လာ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ မွ်တေ၀ဖန္တတ္ျခင္း အတိုင္းဆင္ျခင္ႏိုင္ၾက၍ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း၊ ၀န္းက်င္ေကာင္းမ်ားႏွင့္ ေတြ ့ထိၾကံဳဆံုခြင့္ရေသာ သူမ်ားျဖစ္ၾကပါေစဟု ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလ်က္...

၃။ သရဏီယ တရားေတာ္လာ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ လိုက္ေလ်ာတတ္ျခင္း။

၃။ သရဏီယ တရားေတာ္လာ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ လိုက္ေလ်ာတတ္ျခင္း။

မိမိ၏သေဘာဆႏၵထက္ တစ္ပါးသူအဆင္ေျပေစလိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေတြးေတာၾကံစည္ လုပ္ေဆာင္သမွ်တိုင္းမွာ ေမတၱာသတိကင္းလြတ္မွဳ မရွိျခင္း ကို ေမတၱာမေနာကံတည္ျခင္းမည္ပါသည္။အရာခပ္သိမ္း ေမတၱာစိတ္ ဦးေဆာင္သူမွာ
အမွတ္တမဲ ့လုပ္ေဆာင္မွဳမ်ား တြင္ပင္ မရည္ရြယ္ဘဲ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားတြင္ ေမတၱာ၏ပံုရိပ္မ်ားထင္ဟပ္ ေနေလ့ရွိပါသည္။ ေအးေသာသဘာ၀ရွိသည့္ ကန္ေရျပင္ကို ျဖတ္ျပီးတိုး၀င္လာေသာေလသည္ ေအးျမေသာ အေတြ ့အထိရွိ ျပီး ၊ ပူေလာင္ ေသာမီးေတာက္လွ်ံကို ျဖတ္၍တိုက္ခတ္လာေသာေလတြင္ ပူေလာင္ျခင္းအခိုးအေငြ ့မ်ား သာယွက္သန္းေနမည္ျဖစ္သည္။

မိမိတို ့သည္လည္း လူသားသဘာ၀ အျမဲတည္ျငိမ္ႏိုင္ျခင္း မရွိပါေသာ္လည္း အမွတ္ရေသာတစ္ခဏ တြင္ေမတၱာစိတ္ယွဥ္ျပဳ မူမိပါက ႏွမ္းေစ့အေျမာက္အျမား စုမိျခင္းျဖင့္ ႏွမ္းဆီရရွိႏိုင္လို အေလ့အက်င့္မ်ားမွ ေမတၱာမေနာကံမ်ား အသားက်ျပဳက်င့္လာႏိုင္ေၾကာင္း ဥပမာတစ္ခုျဖင့္ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။ေမတၱာမေနာကံအေလ့အက်င့္မ်ားသည္ မိမိတြင္သာမက  နီးစပ္ရာသို ့ကူးစက္တတ္သည္ ကိုလည္းယခုဥပမာတြင္ ေတြ ့့ျမင္သံုးသပ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

အမ်ဳိးသားတစ္ဦး အခေပးကားရပ္နားေသာ ေနရာတစ္ခုတြင္ ကားရပ္နားေနစဥ္ ၄င္း၏ေရွ ့မွကားတြင္ သတ္မွတ္ခ်ိန္ေက်ာ္လြန္သျဖင့္ ဒဏ္တပ္ရန္ရဲမွ ေလွ်ာက္လာသည္ကုိ ေတြ ့သျဖင့္ အလ်င္အျမန္ပင္ ကားရပ္နားခေပးရေသာ မီတာတံရွိ အေၾကြထည့္ေသာ ေသတၱာအတြင္းသို ့အေၾကြေစ ့တခ်ဳိ ့ထည့္ေပးခဲ့ျပီး ကားကို ဆက္ေမာင္းလာခဲ့သည္။ထိုသို ့ကူညီခဲ့ေသာ သူ၏အမွတ္တမဲ့ အကူအညီကို လည္းေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ရွိေနခဲ့သည္။

ထိုအမ်ဳိးသား ၏ေမ့ေပ်ာက္ျခင္းမ်ားကို အစေဖာ္ေပးသူမွာ ဇနီးျဖစ္သူ ၏အံ့ၾသ၀မ္းသာေသာ ျပန္ေျပာင္းေျပာျပမွဳမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ "ကၽြန္မဒီေန ့ ေစ်း၀ယ္ထြက္ေတာ့ ေငြရွင္းေကာင္တာတန္းစီေနရတာ ၾကာလို ့ ကားရပ္နားခဒဏ္ေၾကးအတပ္ခံ ရေတာ့မယ္ဆို ျပီးစိတ္ပူတာနဲ ့ကုန္ေအာင္စာရင္းမရွင္းဘဲ တစ္၀က္တစ္ပ်က္နဲ ့ ဆိုင္ထဲကထြက္လာခဲ့တာ။ထင္တဲ့အတိုင္းရဲက ကၽြန္မကားအနားမွာရွိ ေနတယ္။ ေဒၚလာတစ္ရာတန္ ခ်လံေတာ့ကၽြန္မ ဆင့္ငါးဆယ္နဲ ့လဲရျပီထင္ခဲ့တာ။ရဲက အမၾကီး ကံေကာင္းတယ္ အခ်ိန္ပိုေၾကးကို ေဟာ..ဟို က ဆိုင္ထဲ၀င္သြားတဲ့လူက ရွင္းသြားတယ္လို ့ေျပာတယ္။

ဒါနဲ ့ကၽြန္မလဲ ေက်းဇူးတင္စကား သြားေျပာေတာ့ အံ့အားသင့္စရာ စကားတစ္ခ်ဳိ ့ကို ေျပာသြားတယ္။ သူကိုယ္တိုင္လည္းအခု လိုအေတြ ့အၾကဳံ ရွိဖူးျပီး၊ စာနာ ကူညီခဲ့ဖူးသူတစ္ဦးေၾကာင့္ ဒဏ္ေၾကးလြတ္ ခဲ့ရ လို ့ဒီကတည္းက သူနဲ ့တိုက္ဆိုင္တဲ့ အခက္အခဲေတြကို အျမဲကူညီေလ့ရွိ ေနပါတယ္တဲ့။ ဒီအေလ့အက်င့္ကို သင္ေပးခဲ့တာ အမၾကီးရဲ ့ကားကို ေမာင္းခဲ့ဖူးတဲ့သူ တစ္ေယာက္ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို သူကူညီခဲ့စဥ္အခါက အခုအမၾကီး လို ေက်းဇူးတင္ စကား မေျပာခဲ့ရတာေၾကာင့္ ကားနံပါတ္ကေလးဘဲ မွတ္ထားခဲ့ႏိုင္ပါတယ္။ သူ ့ကို အမၾကီးေျပာျပေပးႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အေနနဲ ့သူ ့ရဲ့ကူညီမွဳကို အလြန္ အတုယူေလးစားျပီး လိုက္နာက်င့္သံုးလ်က္ ရွိေၾကာင္း ေက်းဇူးျပဳျပီး ေျပာေပးပါလို ့ ကၽြန္မကို မွာလိုက္ေသးတယ္။ " ဆို ျပီးေတာ့ တိုက္ဆိုင္မွဳက အံ့အားသင့္ေလာက္ပါေၾကာင္း ခင္ပြန္း ျဖစ္သူကို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ဒီေတာ့ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ က " မိမိစိုက္ပ်ဳိးတာကို မိမိရိတ္သိမ္းခြင့္ ရတာတစ္ခုပါဘဲ" ဟု ညင္သာစြာ မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့သည္။

အေနာက္တိုင္း လူေနမွဳကို အေျခခံထား ေသာ ဥပမာ ျဖစ္ပါတယ္။ေနထိုင္မွဳေတြ ကဲြျပားၾကေပမယ့္ ေမတၱာအေျခခံ အေသြးအေရာင္မွာ မျခားနားတာကို ေတြ ့ျမင္ရပါတယ္။ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ၀ိနည္းႏွင့္ သုတၱန္  ႏွစ္ဂိုဏ္းကြဲေနေသာ  ရဟန္းေပါင္း ကုဋီအတြင္း ေရက်န္တစ္ခု အစျပဳခဲ့တဲ့မညီညြတ္မွဳကို ၾကိဳးစားျဖန္ေျဖပါေသာ္ လည္း "သံဃာအား ဘုရားမဆန္သာ"ဘဲ ၀ါးရုံေတာထဲ တစ္ပါးတည္းထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ေတာထဲမွာ ေတာ ေနက်င့္ၾကံေနၾကေသာ ရဟန္းသံုးပါးႏွင့္ ေတြ ့ဆံုစဥ္မွာ သရဏီယ တရားေတာ္၏ အဆံုးအမအတိုင္းေန ထိုင္ေန ၾကေသာ ရဟန္းတို ့၏က်င့္ၾကံေနထိုင္ ျခင္းမ်ားကို ၾကားနားျပီး သာဓုေခၚဆိုႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ရဟန္းတို ့မွ ဘုရားရွင္၏ အေမးမ်ားကို ျပန္လည္ ေလွ်ာက္ထားၾကရာတြင္ " မိမိ တို ့တစ္ပါးႏွင့္ တစ္ပါး သီတင္းသံုေဖာ္ အျဖစ္ ရိုေသေလးစားစြာ ဆက္ဆံၾကျပီး၊တစ္ပါး ႏွင့္တစ္ပါး အျပဳ အမူ အေျပာအဆိုမ်ားတြင္ ျငိဳ ျငင္ ျခင္းမျဖစ္ရေအာင္ ေမတၱာနွင့္ယွဥ္ဆင္ျခင္ ၾကေသာေၾကာင့္ ေတြးေတာ ၾကံစည္မွဳမ်ားးသည္လည္း အလိုလို ေမတၱာျဖင့္သာ ေတြးေခၚလာၾကသည့္ အေလ်ာက္ မိမိ လက္ခံႏို္င္ျခင္း လက္မခံႏိုင္ျခင္းကို ေဘးဖယ္ျပီး တစ္ပါးသူ အဆင္ေျပစိတ္ခ်မ္းသာေစျခင္း ကို ဆုၾကီးတစ္ခုလို သိျမင္ေနၾကေၾကာင္း ဘုရာရွင္ ႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား သာဓုေခၚထိုက္ေသာ အေျဖမ်ားကို ေျဖၾကားခဲ့ၾကပါတယ္။

မညီညြတ္ျခင္း၊ အႏိုင္အထက္ျပဳျခင္း၊ အခြင့္အေရးယူတတ္ျခင္းမ်ားသည္ ယေန ့ေခတ္၏ေရစီးေၾကာင္းတစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္ေနပါေသာ္ လည္း ျပဳသူအသစ္ ျဖစ္သူ အေဟာင္းျဖစ္သည္ ႏွင့္အညီ သရဏီယ တရားေတာ္လာ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ လိုက္ေလ်ာတတ္ျခင္း မ်ားမွ မိမိ တို ့၏ ေမတၱာ ပ်ဳိးပင္မ်ား ကို စိုက္ပ်ဳိး ရိတ္သိမ္း ႏို္င္ၾကပါလိမ့္မည္။

(၂) သရဏီယ တရားေတာ္လာ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ရာႏွူတ္အမူအရာ႐ွိျခင္း

(၂) သရဏီယ တရားေတာ္လာ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ရာႏွူတ္အမူအရာ႐ွိျခင္း

ကိုယ္အမူအရာမ်ားကဲ့သို ့ပင္ ၀စီ၏သတိျမဲမွူအျဖစ္ မိမိ၏စကားသံတိုင္း ၊ စကားလံုးတိုင္းမွာ ေမတၱာလြမ္းမွူ ပါ၀င္ေနဖိုအေရးၾကီးပါတယ္။ စကားေျပာတဲ့အခါတပါးသူနာ ေပ်ာ္လြယ္ေစတ ဲ့ စိတ္နဲ ့ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ ၊ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေျပာတတ္ျခင္းကေမတၱာ၀စီကံေျမာက္ပါတယ္ ။

၀စီကံေမတၱာရဲ  ့အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ၊သူတစ္ပါး ေကာင္းက်ိဳး ကိုျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ေစလိုတဲ့ စိတ္နဲ ့ အခ်ိန္အခါေနရာဌာန ၊ပုဂၢိဳလ္တို ့့ကိုၾကည့္ျပီး ဟုတ္မွန္အက်ိဳးရွိတဲ့ စကားကိုသိမ္ေမြ ့ရည္ မြန္စြာေျပာဆိုႏိုင္ျခင္းရွိရပါမည္ ။  

ခ်စ္ခင္မွူ ကိုျဖစ္ေပၚေစတာ ခံတြင္းလက္ေလးသစ္က ျဖစ္သလို ျငိဳးသူ ရန္ဘက္အမုန္းဆက္ ေစတာကလည္း ၊ခံတြင္းလက္ေလးသစ္ ကသာျဖစ္တာေၾကာင့္ ႏွူတ္အမူအရာသတိထားစရာ ေတြအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္ ။စကားတစ္ခြန္း ေျပာခ်င္စိတ္ျဖစ္လာတဲ့အခ်ိန္တိုင္း မေျပာမီ မိမိကိုယ္တိုင္ ကိုယ္စား၀င္ေရာက္ ခံစားၾကည့္သင့္ပါတယ္။ၾကမ္းကၽြံလို ့ႏုတ္္ရေသာ္လည္းစကားကၽြံေသာ္ ျပင္ရခက္ပါတယ္။ ေျပာခ်င္ေဇာနဲ ့တစ္ဇြတ္ထိုးေျပာမိတဲ့အခါ ၊ ႏူွတ္လိုမရတဲ့စကားကၽြံမွူေတြ မျဖစ္သင့္တဲ့အမွားမ်ိဳးေတြကိုၾကံဳ ေတြ ့ရတတ္ပါတယ္ ။ မိမိေျပာမယ့္္စကားမွန္ျပီဆိုရင္လည္း ၊ မွန္တဲ့အတိုင္းေျပာဖို ့မသင့္ေသးပါဘူး ။ ဇာတ္လမ္းတိုေလးတစ္ခုကို ဥပမာ ထားျပီးဆင္ျခင္ ၾကည့္႐ွူမွတ္သားႏိုင္ပါတယ္ ။

တစ္ခ်ိန္က လူငယ္တစ္ေယာက္ဟာ အမွန္ကိုအလြန္ေျပာတယ္ဆိုျပီး နာမည္ၾကီးတဲ့အဘြား အိုတစ္ေယာက္ အေၾကာင္းၾကားျပီး ေတြ ့ခ်င္စိတ္႐ွိတာနဲ ့အဘြားအို ႐ွိတဲ့ရြာကိုအေရာက္လာ လာခဲ့ပါတယ္ ။ အဘြားအိုေနတဲ့ ရြာကိုေရာက္ေတာ့ ရြာသားေတြက ႐ွံူ ့မဲ့ျပီးအဘြားအို ကိုမႏွစ္သက္တဲ့ မ်က္ႏွာအမုအရာေတြနဲသူ ့ကိုလမ္းညႊန္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ ့ လူငယ္ဟာအဘြားအိုကိုေတြတဲ့ အခါ အဘြားက အမွန္တရားကို အလြန္ေျပာအားၾကီးလို ့ ရြာထဲမွာမထားဘဲ ရြာျပင္ထုတ္ခံထားရတာ ၾကားလို ့စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရေၾကာင္းနဲ ့စကားစျမည္ ေျပာဆိုျဖစ္ၾကတာ ေနေစာင္းသြားတဲ့အထိပါ ဘဲ ။ လူငယ္ကမိုးခ်ဳပ္ေနျပီမို ့အဘြားအိုကိုျပန္ခြင့္ေတာင္းျပီး ျပန္တဲ့အခ်ိန ္အဘြားအိုရ ဲ့အိမ္နဲ ့မလွမ္းမကမ္းအေရာက္ ေရခပ္သြားတဲ့မိန္းမပ်ိဳတစ္ခ်ိဳ ့ ေရွ့မွာေတာ့ ထိုလူငယ္ရဲ့အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးတာေတြ ေပ်ာက္ပ်က္သြားခဲ့ပါတယ္ ။ အဘြားအိုရဲ့မွန္ကန္လြန္းတဲ့ေျပာစကားမ်ား ျဖစ္တဲ့ " ဟဲ့..မ်က္စိတစ္ဖက္လပ္ ေနတဲ့သူငယ္ မင္းထီးက်န္ခဲ့ တယ္ကြယ့္ " ဆိုတဲ့မွန္လြန္းတဲ့စကားေၾကာင့္ ဘဲျဖစ္ပါတယ္ ။ သူငယ္ကအဘြားၾကီး ထီးက်န္ခဲ့တယ္႐ိုး႐ိုးေျပာပါလား ၊မွန္လြန္းလို ့ ရြာျပင္ ထုတ္ခံရတာ နည္းေတာင္နည္းေသးတယ္လိုတံု  ့ ျပန္ခဲ့ပါတယ္ ။

မိမိ ေျပာမယ့္စကား ကိုနားေထာင္သူ၏ အက်ိဳးအတြက္ အရင္စဥ္းစားျပီးမွ ေျပာသင့္ပါတယ္။သရဏီယတရား အႏွစ္သာရ လည္းမည္ပါမည္ ။ စကားကမွန္ပါတယ္ ၊ အက်ိဳးလည္း႐ွိတိုင္း ေျပာဖို ့ ေတာ္မေတာ္ အတြက္အခ်ိန္အခါ ကိုေစာင့္သင့္ပါတယ္ ။အခ်ိန္နဲ ့ေနရာေဒသေရြးခ်ယ္မွူ မွားယြင္းတဲ့ အခါအႏၱရာယ္ကို လက္ယပ္ ေခၚမိတတ္ပါတယ္။ ေျပာသင့္တဲ့အခ်ိန္ေက်ာ္လြန္သြား ခဲ့ရင္ မေျပာသင့္တဲ့ စကားေတြရွိတတ္ပါတယ္ ။

စကားေျပာရာမွာ ရင့္က်က္ျပီး ၊ပညာႏွလံုးရည္ ျပည့္၀တဲ့ ဗုဒၶဘုရား႐ွင္ရဲ့စံတစ္ခ့်ိဳမွာ----ဘုရားရွင္ ကေဟာေျပာမွူေတြ ကိုဟုတ္မွန္တဲ့ နာယူသူအက်ိဳးျဖစ္မဲ့ တရားကိုသာ ေနရာေဒသနဲ ့ပုဂၢိဳလ္ကို ၾကည့္ျပီးျမြက္ၾကား ေလ့ရွိပါတယ္။ ဗုဒၶဘုရား႐ွင္ဟာ ဘယ္လို အခ်ိန္အခါမ်ိဳးမွာမဆို ၾကမ္းတမ္းစူး႐ွတဲ့ စကားလံုးေတြ သံုးစြဲတာ မေတြ ့ရပါဘူး။ အျပစ္ကင္းျပီး နား၀င္ခ်ိဳတဲ့ ၊ၾကည္ညိဳ ခ်စ္ခင္ေစတဲ့ ၊စိတ္ႏွလံုး အာ႐ံုထဲ စြဲျမဲေစတဲ့ ၊ပရိတ္သတ္ရဲ့ ဘ၀င္ကို ခ်မ္းေျမ႕ဖြယ္ ျဖစ္ေစတဲ့ ျမတ္ႏိုးစရာ စကားမ်ား သာေဟာၾကားေလ့ရွိပါတယ္။ 

ေမတၱာ ဓါတ္လႊမ္းျခံဳမွူနဲ ့၀စီကံကို သတိျမဲတဲ့ဘုရားရွင္ မွာေပၚလြင္ေသာ အဆင္းသဏၰန္ရွိပါ တယ္။ ဘုရားရွင္ ေျပာေလ့ရွိတဲ့ ႏွူတ္ဆက္စကားမွာ" လာပါ ၊သင္ရဲ့လာျခင္းဟာေကာင္းေသာ လာျခင္းပါ" ဆိုျပီး ဖိတ္ေခၚေလ့ရွိပါတယ္ ။ဘုရားရွင္၏ ႏွူတ္ဆက္စကားကို ၾကားရသူတိုင္းက အတိုင္းမသိ ၀မ္းသာၾကည္ႏူး ၾကရပါတယ္။ အခုလိုၾကည္ႏူးေစရတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြမွာ ဘုရားရွင္၏ စကားေျပာနည္းျဖစ္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ အေလ့အထ၊ႏွစ္သက္မွူ ၊အျပဳအမူနဲ ့၊အေတြ ့အၾကံဳအႏုအရင့္ကိုသံုးသပ္ျပီးမွေျပာေလ့ရွိတာေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ 

သံုးသပ္မွူ၏ အက်ိဳးေက်းဇူး အျဖစ္ဘုရားရွင္ရဲ့ စကားသံကို ေတြ ့ၾကံဳၾကားနာဖူးသူတုိိိိိိိိင္းမွာ  ေမ့မရေအာင္ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳ သြားေစျခင္းပဲျဖစ္ပါသည္။ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မလစ္ဟင္းေအာင္  က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ သရဏီယတရားေတာ္ မ်ားထဲမွ ၀စီကံေမတၱာ ၊ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ႏွူတ္အမူ အရာျဖင့္မိမိတို ့၏ ပတ္၀န္းက်င္မွ မိတ္ေဆြသဂၤဟမ်ား၊ ေဆြမ်ိဳးညာတိမ်ားအတြက္ ၊အနည္းငယ္ မွ်သတိကပ္ မိၾကမည္ဆိုလွ်င္ျဖင့္ " ႏွူတ္ေကာင္း လွ်င္ ျပည္စိုး " ႏိုင္ၾကေပလိမ့္မည္ ။

ဗုဒၶ ေဟာေသာ မိတၱဗလဋီကာ

ဗုဒၶ ေဟာေသာ မိတၱဗလဋီကာ  

ဤေဆာင္းပါး ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ တရားစာေပ၊က်မ္းမ်ားမွ တဆင့္အသိဉာဏ္ အလင္းႏွင့္ ဆံုးမေပး ေတာ္မူေသာေဂါတမဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ားႏွင့္ ဂႏၶာရံုဘံုေက်ာ္ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးအား ဤေနရာမွ ေက်းဇူးတရားမ်ား ကိုရွိခိုးဦးတင္ပါ၏ ဘုရား....။

ေန ့စဥ္ျမင္ေတြ ့ၾကားနာ ေျပာဆိုေနၾကရသမွ် တြင္သရဏီယတရား( ၆-ပါး) အားစြဲကိုင္၍သတိ ေဆာင္ႏိုင္ၾကမည္ဆိုပါအက်ဳိးတရား မ်ားျပားလွျပီး လူဘ၀ေနထိုင္မွူ အတြက္ေထာက္အကူမ်ား စြာရွိေၾကာင္း က်င့္ၾကံ သူတိုင္း သိရွိၾကေပမည္။

" သရဏီယ" ပါဠိစကား၏ျမန္မာအနက္မွာစကၠန္ ့တိုင္း(သို ့)အခ်ိန္တိုင္းသတိတရရွိျခင္းဟု အနက္္ျပန္သည္။ "သရဏီယ" တရားေတာ္မွ ခ်စ္ခင္ႏွစ္လိုဖြယ္ အရည္အေသြး( ၆-မ်ိဳး)ကိုဗုဒၶတရား ေတာ္လာအတိုင္း၊ ဗုဒၶကိုပမာ စံထားေရးသား သြားပါမည္။

သရဏီယ တရားစြဲျမဲသူတိုင္း ကိုခ်စ္ခင္ႏွစ္လိုသူ ေပါမ်ားၾကျပီး၊ ထိုသူေရာက္မလာႏိုင္ေသာ အရပ္တြင္သူသာရွိလွ်င္ ေကာင္းလိမ့္မည္ဟု တမ္းတၾကရ စျမဲျဖစ္သည္။ အဆိုပါပုဂၢိဳလ္ ႏွင့္ေတြၾကံဳဖူးသူ တိုင္းကမၾကာမၾကာ သတိတရရွိ ေနၾကေပလိမ့္မည္။ လူမွူဆက္ဆံေရးျဖင့္ အဓိကရပ္တည္ထား ေသာလူသား၏ သေဘာသဘာ၀အတိုင္း မိမိကိုအမွတ္ရ ေနျခင္းကို ဆႏၵရွိလိုၾကေပမည္။ 

စီးပြားေရး၊ လူမူေရး ၊ပညာေရး မည္သည့္နယ္ပယ္ အသိုင္းအ၀န္းအတြက္မဆို  လူထုအမ်ား ၏ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳေလးစားျခင္း မခံရေသာ သူမ်ားသည္ေအာင္ျမင္မွူ အစစ္အမွန္္ကို ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ မည္မဟုတ္ေပ။ စစ္မွန္ေသာေအာင္ျမင္မွူ၏ ဇစ္ျမစ္ တည္တံ့ေမြးဖြားရာသည္ " သရဏီယ "တရားမွာ သာအေျချပဳၾကေပသည္။

ရိုေသေလးစားမွူတြင္ ခ်စ္ေၾကာက္႐ိိုေသ ႏွင့္မုန္းေၾကာက္႐ိုေသ ႏွစ္မ်ိဳး အနက္ "သရဏီယ" တရား ျဖင့္ျပည့္စံုသူမ်ား  ရ႐ွိေသာ ႐ိုေသေလးစားမွူမ်ိဳးမွာ ခ်စ္ေၾကာက္႐ိုေသဟု သတ္မွတ္ရေပမည္။

မိမိလုပ္ငန္္းကိစၥမ်ား အတြက ္အျခားသူတို ့၏ လိုလားစြာ ပူးေပါင္းမူမ်ားစြာလိုအပ္ပါက သရဏီယ တရားသည္ အေကာင္းဆံုး စည္း႐ံုးေရးျဖစ္သည္။ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးသူမ်ားအၾကား ျငင္းခံုမွဳမျဖစ္ေစရန္ထိန္းကြပ္ ေပးႏိုင္ေသာ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းေကာင္း လည္းျဖစ္ေပသည္။ ညီညြတ္ မွ်တမွူမ်ား ကို ေ႐ွး႐ွဳေစေသာ အေကာင္းဆံုးက်င့္စဥ္မည္၏။အလြန္ေကာင္းျမတ္လွေသာ ဗုဒၶၾသ၀ါဒတစ္ခုအျဖစ္ သရဏီယ တရား( ၆-ပါး)ကိုအစဥ္တိုင္း ေျပာမည္ဆိုပါက-

(၁) ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ ကိုယ္အမူအရာရွိျခင္း
(၂) ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ ႏွူတ္အမူအရာရွိျခင္း
(၃) ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ လိုက္ေလွ်ာတတ္ျခင္း
(၄) ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ မွ်တေ၀ဖန္မွူ႐ွိျခင္း္
(၅) ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ႐ွိျခင္း
(၆) ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ အသိပညာ႐ွိျခင္းတို ့ပင္ျဖစ္ပါသည္။

(၁) သရဏီယတရားေတာ္လာ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ ကိုယ္အမူအရာ႐ွိျခင္း။

မိမိ၏ကိုယ္အမူအရာတိုင္းမွာ ခ်စ္ခင္ႏွစ္လိုဖြယ္႐ွိေစေရး လွူပ္ရွားမွူတိုင္းမွာ ေမတၱာဓါတ္ေပါင္းစပ္ေပးရန္ လိုပါသည္။ ေမတၱာ၏  အနက္သေဘာ အတိုင္း ေမတၱာစိတ္မွာ အမ်ားစိတ္ခ်မ္းသာ အဆင္ေျပေစခ်င္စိတ္၊ ေလာကေကာင္းက်ိဳး ၊ ဘာသာ၊သာသနာေကာင္းက်ိဳး ေဆာင္ခ်င္စိတ္မ်ားျပည့္ႏွက္ေနပါတယ္။  မိမိကို ျမင္ေတြ ့သူေတြ စကၠဳအာ႐ံုခ်မ္းသာ ေစခ်င္စိတ္ကလည္း ေမတၱာဓါတ္ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ပမာအားျဖင့္ မိမိ၏ေနအိမ္၊႐ံုးခန္းပတ္၀န္းက်င္ကို လာေရာက္ၾကသူေတြ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ျပင္ဆင္ခင္းက်င္းထားျခင္း၊ မ်က္စိပသာဒျဖစ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းသည္ ေမတၱာစိတ္ လွူပ္ရွားမွူမ်ား ေၾကာင့္ေမတၱာကံ ေျမာက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

ၾကီးသူကို႐ိုေသ၊  ငယ္သူကိုေလးစားေသာ  အျပဳအမူမ်ားသည္လည္း ေမတၱာကံပါမွသာ ျပီးေျမာက္ေပသည္။ မိမိအနီး၀န္းက်င္မွ မက်န္းမာျခင္း၊ခ်ိဳ ့တဲ့ျခင္း မ်ား႐ွိပါက ၾကည့္ရွူေစာင့္ေရွာက္တတ္ ျခင္းသည္လည္းေမတၱာကံမည္၏။ ထိုသို ့ေသာေမတၱာကံမ်ားကို လွူပ္ရွားမွူတိုင္းမျပတ္မလတ္ ေဆာင္ရြက္သြားျခင္းက ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ကိုယ္အမူအရာ ကိုအလိုေလွ်ာက္ ျဖည့္ဆည္းျပီး ျဖစ္လာေပမည္။