သားခ်စ္ဘေလာဒ္.မွမိတ္ေဆြတို.အားတံခါးဖြင္.လွစ္ၿကိဳဆိုပါသည္၊စိတ္ၿကိဳက္သာခံစားၿကည္.ရွု.ဝင္ထြက္သြားလာနုိင္ပါတယ္မိတ္ေဆြ

Thursday, February 2, 2012

သေဘၤာဦးဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္ပြဲ (သို႔) ယဥ္ေက်းမႈ ဟူသည္

စေနေန႔၊ ေအာက္တုိဘာလ 01 ရက္ 2011 ခုႏွစ္ အာကာ ေဆာင္းပါး - လြတ္လပ္ေသာ မြန္သတင္းေအဂ်င္စီ

အာကာ - မိုးတဖြဲဖြဲ ရြာေနတဲ့ နံနက္ ၇ နာရီေက်ာ္က တည္းက ရြာသူ ရြာသားေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္း သား တေထာင္ေက်ာ္ဟာ မိမိတို႔ရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ဝတ္စုံမ်ားကို ကိုယ္စီ ဝတ္ဆင္ၿပီး ဝင္းကရြာရဲ့ေစတီ အနီးကို တဖြဲဖြဲ စုရုံးလာခဲ့ၾကပါတယ္။
Ship-1

သေဘၤာဦး ဆြမ္းတင္ပြဲအတြက္ ဝါးသေဘာၤ ေဆာက္လုပ္ေနသည့္ ရြာသားမ်ား။
ဝါးလုံးေတြနဲ႔ ေဆာက္ထားတဲ့ သေဘာၤေပၚမွာ မိုးစိုခံထားရတဲ့ တံခြန္ ကုကၠားေတြနဲ႔ အလံတိုင္ေတြနဲ႔အတူ သေဘာၤအတြင္းမွာေတာ့ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔က ဆြမ္းတင္ထားတဲ့ မုန္႔ပဲ ခ်ိဳခ်ဥ္ ေဘာဇဥ္ေတြကို ေတြ႕ရၿပီး သူတို႔ဟာ ဗုဒၶဂါယာေစတီ အနီးက ဒီဝါးသေဘာၤကို စံခလယ္ ေရျပင္က်ယ္ေခ်ာင္းထဲ ဆြဲခ်ဖို႔အတြက္ ေရာက္လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔ အာရုံတက္ခ်ိန္က သူတို႔ဟာ မိုးဖြဲဖြဲရြာေနတဲ့ ၾကားကပဲ ေစတီေရွ႕ ရင္ျပင္မွာ “သေဘၤာဦးဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္ပြဲ (သို႔) ဆြမ္းေတာ္တေတာင္တင္ပြဲ” ကို က်င္းပခဲ့ၾကပါတယ္။ဆြမ္းေတာ္ တင္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့့ သေဘၤာကို ေရခ်တာဟာ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းၿပီးယၾတာေခ် တဲ့သေဘာ သက္ေရာက္တယ္လို႔ မြန္လူမ်ိဳးအခ်ိဳ႕က ယုံၾကည္ၾကပါတယ္။

အရွည္ ေပသုံးဆယ္ေက်ာ္တဲ့ ဒီဝါးသေဘာၤကို ေဆာက္ဖို႔အတြက္ သုံးရက္အခ်ိန္ယူရၿပီး ဝါးအလုံးေပါင္း တေထာင္ေက်ာ္ကို အသုံးျပဳခဲ့ရတယ္လို႔ ေဆာက္လုပ္ေရးအဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ ႏိုင္ဂ်ပန္က ေျပာပါတယ္။

ေနာက္ခံ႐ြာ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ဘုရားသုံးဆူၿမိဳ့ အေရွ႕ေတာင္ဘက္ ၂၅ ကီလိုမီတာေက်ာ္မွာ ရွိတဲ့ ဝင္းကရြာဟာ ကန္ခ်ပူရီခရိုင္ စံခလပူရီၿမိဳ့ရဲ့ အစိတ္အပိုင္းတခု ျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ့ကို စံခလယ္ေခ်ာင္းက ထိုင္းဘက္ကမ္းႏွင့္ မြန္ဘက္ကမ္း ႏွစ္ပိုင္း ျခားထားၿပီး မြန္ဘက္ကမ္းကို ဝင္းကရြာလို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးစအခ်ိန္က ျပည္တြင္းစစ္ဒဏ္ကို တိမ္းေရွာင္လာၾကတဲ့ဝင္းကဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံေအာက္ပိုင္းက အိမ္ေထာင္စု ၆ဝ ေလာက္ ရွိတဲ့ မြန္လူမ်ဳိးေတြက ဝင္းကရြာေဟာင္းကို တည္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္ ထြန္ဖာဖြန္ ေရကာတာ ေဆာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ရြာေဟာင္း ေရျမဳပ္ၿပီး သူတို႔ဟာ အခုရြာသစ္ကို ေျပာင္းလာခဲ့ၾကပါတယ္။

ရြာသစ္နဲ႔ ရြာေဟာင္းကေတာ့ ၁ ကီလိုမီတာ ေလာက္သာ ေဝးပါလိမ့္မယ္။ ေရကာတာေၾကာင့္ ရြာေဟာင္းကေတာ့ အခု ေရထဲမွာ လုံးလုံးနစ္ခဲ့ရသလို သမိုင္းမွတ္တမ္း အခ်ိဳ႔အဆိုအရ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅ဝ ေက်ာ္ ဟံသာဝတီ မင္းေနျပည္ေတာ္ ပ်က္သုဥ္းစဥ္က ထုိင္းႏုိင္ငံကို ဝင္ေရာက္ခုိလႈံခဲ့တဲ့ မြန္လူမ်ိဳးေတြ တည္ခဲ့တဲ့ ဘုရားသုံးဆူ ေစတီေဟာင္းလည္း ေရႁမႈပ္သၿဂႋဳဟ္ခံလိုက္ရပါတယ္။
Ship2
သေဘၤာကုိ ျမစ္ဆိပ္သို႔ ရွည္လ်ားသည့္ ႀကိဳးတန္းျဖင့္ လက္ဝဲ လက္ယာႏွစ္ဘက္ႏွစ္ခ်က္ ဆြဲသြားစဥ္။

ေရကာတာ ေဆာက္ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာ ထိုင္းဘက္ကမ္းနဲ႔ မြန္ဘက္ကမ္းကို ျခားထားတဲ့ စံခလယ္ေခ်ာင္း က်ဥ္းဟာ လည္း ေခ်ာင္းျပင္က်ယ္ေခ်ာင္း ျဖစ္လာခဲ့ရပါတယ္။ ရြာသားေတြရဲ့ သြားလာေရး အခက္အခဲကို ေျဖရွင္းေပးဖို႔အတြက္ ဝင္းကဆရာေတာ္ဘုရား ဘဒၵႏၲဥတၲမ မဟာေထရ္ ဦးေဆာင္မႈနဲ႔ မီတာ ၄၅၀ ေလာက္ ရွည္တဲ့ သစ္သားျမစ္ကူးတံတားကို ၁၉၈၄ ခုႏွစ္မွာ ေဆာက္လုပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီတံတားဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ အရွည္ဆုံး သစ္သားျမစ္ကူးတံတားတစင္း ျဖစ္ပါတယ္။


သဘာဝေတာေတာင္ ရႈခင္း ေပါမ်ားၿပီး အပန္းေျဖရာ ေနရာတခု ျဖစ္တဲ့ ဒီေဒသကို ထိုင္းႏိုင္ငံသားမ်ားနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ေန႔စဥ္လိုလို လာေရာက္လည္ပတ္ေလ့ ရွိၿပီး ေႏြရာသီမွာေတာ့ ဧည့္သည္ေတြ ပိုမ်ားပါတယ္။

တံတား၊ ရြာေဟာင္း၊ ေစတီနဲ႔ စံခလယ္ေခ်ာင္းေတြဟာ ေဖာင္အိမ္ငွားျခင္း၊ မြန္နဲ႔ ျမန္မာလက္မႈပညာ ပရိေဘာဂမ်ား ေရာင္းခ်ျခင္း စတာေတြနဲ႔ ဒီေဒသရဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကို အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါတယ္။

ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ့ အစိတ္အပိုင္းတခု ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံက မြန္တိုင္းရင္းသားေတြ တည္ခဲ့တဲ့ ဒီရြာမွာ မြန္ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္တဲ့ သေဘၤာဦးဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္ပြဲ အပါအဝင္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲ၊ ထမင္းနဲပြဲ၊ သႀကၤန္ပြဲ စတဲ့အေငြ႕အသက္ ေတြကိုလည္း ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ထိုင္းနဲ႔ မတူတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံသူေတြလို ထမီဝတ္ၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသာၾကာေန႔တိုင္းမွာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြကို မြန္ရိုးရာဝတ္စုံနဲ႔ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။

သေဘၤာဦးဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္ပြဲ ေနာက္ခံ

သမိုင္းအဆိုအရ သာသနာသကၠရာဇ္ ၉၅၆ ခု (ေအဒီ ၄၁၃) တြင္ ပိဋကတ္ သုံးပုံႏွင့္ အ႒ကထာမ်ားကို ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ သီဟိုဠ္ျပည္မွ သုဝဏၰဘူမိ သထုံျပည္သို႔ သေဘၤာျဖင့္ ပင့္ေဆာင္လာခဲ့သည္ကို အစြဲျပဳၿပီး ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔တိုင္း သေဘၤာဦးဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္ပြဲကို မြန္လူမ်ိဳးမ်ားက အစဥ္အလာတခုအျဖစ္ က်င္းပလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

အျခားအဆိုတခုကမူ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းေရးအတြက္ သီဟိုဠ္ျပည္သုိ႕ ဓမၼေစတီမင္း ေစလႊတ္ခဲ့သည့္ စိတၲရဒူတႏွင့္ ရာမဒူတ သေဘၤာ ၂ စင္းအနက္ တစင္းသာ ဟံသာဝတီသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ခဲ့ၿပီးကမ္းေပ်ာက္ေန သည့္ ရာမဒူတသေဘၤာကို ေဘးမသီ ရန္မခ ျပန္ေရာက္ရန္ ရည္႐ြယ္ၿပီး ဆြမ္း ပန္းမာလ္ သစ္သီဝလံမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ကာ သာသနာ သကၠရာဇ္ ၁၀၁၉ -၂၀ ခုႏွစ္ (ေအဒီ ၆၀၆) ခန္႔က စတင္က်င္းပလာခဲ့သည့္ ဓေလ့ဟု ဆိုသည္။

ယဥ္ေက်းမႈ ဟူသည္

ေအာက္တြင္ ကားဘီးခံထားသည့္ သေဘၤာကုိ ျမစ္ဆိပ္သို႔ ရွည္လ်ားသည့္ ႀကိဳးတန္းျဖင့္ လက္ဝဲလက္ယာႏွစ္ ဘက္ႏွစ္ခ်က္ ဆြဲေခၚသြားေလၿပီ။ ကုန္းဆင္းတြင္ သေဘၤာကို ထိန္းရန္အတြက္ ေနာက္ဘက္တြင္လည္း ႀကိဳးတန္းရွည္ ကိုင္သူမ်ား ရွိသည္။ အိုးစည္ဗုံေမာင္းႏွင့္ အကအဖြဲ႔က ေရွ႕ဆုံး။
Ship3
တံခြန္ ကုကၠား အလံႏွင့္ မုန္႔ပဲ ခ်ိဳခ်ဥ္ ေဘာဇဥ္မ်ားကို တင္ေဆာင္ထားသည့္ ဝါးသေဘၤာကိုို ထိုင္းေရတပ္မွ ေရယာဥ္တစီးက ျမစ္လယ္သို႔ ဆြဲေခၚသြားစဥ္။

အခ်ိဳ႕မွအပ အားလုံးလိုလိုက ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကသည္။ “ေဖာင္ကို ေရထဲေမွ်ာတာဟာ ကိုယ့္မွာ ရွိတဲ့ေဘးအႏၲရာယ္ အားလုံးကို ေဖာင္ေပၚတင္ၿပီး ေမွ်ာလိုက္တာနဲ႔ အတူတူပဲ” ဟု သက္ႀကီးရြယ္ အမ်ိဳးသမီးတဦးက ေျပာသည္။ သူ႔ယုံၾကည္ခ်က္နဲ႔သူ။

“ဒီလို ခဏေလာက္ ေပ်ာ္ဖို႔ ပိုက္ဆံေတြ အမ်ားႀကီး ျဖဳန္းလိုက္တာပဲ။ အက်ိဳးမရွိဘူးလို႔ က်ေနာ္မေျပာလို ပါဘူး။ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာကို ထိန္းသိမ္းတာ က်ေနာ္ လက္ခံပါတယ္။ ထိုက္သင့္သေလာက္ လုပ္ရင္ ရရက္သားနဲ႔။ အခုေတာ့ ငါးေတြပဲ ဝၾကမယ္” ဟု အသက္ ၄၀ ခန္႔ရွိ လူရြယ္တဦးက ေျပာသည္။ သူ႔တြက္ဆခ်က္ႏွင့္သူ။


တံခြန္ ကုကၠား အလံႏွင့္ မုန္႔ပဲ ခ်ိဳခ်ဥ္ ေဘာဇဥ္မ်ားကို တင္ေဆာင္ထားသည့္ ဝါးသေဘၤာကိုို ထိုင္းေရတပ္မွ ေရယာဥ္တစီးက ျမစ္လယ္သို႔ ဆြဲေခၚသြားစဥ္။

တံခြန္ ကုကၠား အလံႏွင့္ မုန္႔ပဲ ခ်ိဳခ်ဥ္ ေဘာဇဥ္မ်ားကို တင္ေဆာင္ထားသည့္ ဝါးသေဘၤာက ျမစ္ဆိပ္သို႔ ေရာက္ေပၿပီ။ ထိုင္းေရတပ္မွ ေရယာဥ္တစီးက သေဘၤာကို ျမစ္လယ္သို႔ ဆြဲေခၚသြားၿပီး လႊတ္လိုက္ေလၿပီ။ သေဘၤာက ညင္သာစြာ စီးေနသည့္ စံခလယ္ျမစ္က်ယ္ ေရလ်ဥ္ေၾကာတြင္ တေရြ႕ေရြ႕ ေမ်ာပါလ်က္။

သူတို႔က မည္သို႔ ခံစားၾကရသည္ မသိ။ “ေဘးဥပါဒ္ အႏၲရာယ္မ်ားကို ေမွ်ာခ်လိုက္ေလၿပီ” သို႔တည္းမဟုတ္ “ေငြမ်ားကို ေမွ်ာခ်လိုက္ၿပီ” ဟု တြက္ဆခံစားေနၾကလိမ့္မည္တည္း။

No comments:

Post a Comment