သားခ်စ္ဘေလာဒ္.မွမိတ္ေဆြတို.အားတံခါးဖြင္.လွစ္ၿကိဳဆိုပါသည္၊စိတ္ၿကိဳက္သာခံစားၿကည္.ရွု.ဝင္ထြက္သြားလာနုိင္ပါတယ္မိတ္ေဆြ

Sunday, July 17, 2011

သံဃာဆိုတဲ.ၿမင္လြုာေအာက္ဝယ္

သံဃာဆိုတဲ.ၿမင္လြုာေအာက္ဝယ္

by Tharchit Zaw on Sunday, July 17, 2011 at 1:08am
Dama garden ဆရာေတာ္ေဒါက္တာအရွင္ကၠုႏၵကရဲ.ဘုန္းၿကီး&မိန္းမ
ဆိုတဲ.ေဆာင္းပါးေလးကိုဖတ္မိရင္းနဲ.အေတြးေတြေပၚလာတာမို.ေရး
လိုက္တာပါ၊ဆရာေတာ္ကေတာ.ေမတၱာဂရုဏာစိတ္ၿကီးမားစြာနဲ.ေရး
ထားတာပါ၊ကြ်န္ေတာ္ကဆရာေတာ္ရဲ.ေဆာင္းပါးကိုေဝဖန္ဖို.ေရးတာ
မဟုတ္ရပါဘူး၊ဒီထဲမွာပါတဲ.လူေတြရဲ.အေတြးေတြနဲ.တၿခားဘုန္းေတာ္
ၿကီးေတြလူမွုေရးလုပ္တာကိုေဝဖန္ခ်င္တဲ.လူေတြနဲ.ပတ္သက္လို.ေရးခ်င္းပါ.
ပထမဦးဆံုးသံဃာဆုိတာနဲ.ပတ္သက္ၿပီးအရင္ဆံုးေၿပာခ်င္ပါတယ္။
သံဃာဆိုတဲ.တကယ္ေတာ.အစုအဖဲြ.လို.အဓိပၸါယ္ရပါတယ္၊


ဒီေနရာမွာေၿပာခ်င္တာကကြ်န္ေတာ္တို.ဗုဒၶဘာသာမွာအလွုဳဒါနစတဲ.
ကုသိုလ္ေကာင္းမွုုၿပဳခဲ.အခါမွာမိမိတို.ရဲ.စိတ္မွာဘုန္းၿကီးဆိုတဲ.ပုဂၢိဳလ္
ထက္သံဃာဆိုတာကိုရည္မွန္းၿပီးၿပဳလုပ္ၿကရပါတယ္၊
ဘုန္းၿကီးဆိုတာတဦးတေယာက္ကိုကိုယ္စားၿပဳၿပီးသံဃာဆိုတာကေတာ.
ဘုရားသားေတာ္ရွင္ရဟန္းမ်ားအားလံုးကိုကိုယ္စားၿပဳပါတယ္၊

ဒါကနိဒါန္းပါ။
အခုဒီေဆာင္းပါးမွာေတြ.ရတာကတဦးတေယာက္ဘုန္းၿကီးအတြက္၊သံဃာ
ဆိုတဲ.ဂုဏ္ပုဒ္ကိုထိခိုက္မိမွာစိုးလို.ပါ၊သံဃာေတြမွာဘုရားရွင္လက္ထက္က
တည္းကပညတ္ေတာ္မူထားတဲ.၂၇၇သြယ္ေသာသိကၡာပိုဒ္ဆိုတာရွိၿပီးသား
ၿဖစ္ပါတယ္၊တခိ်ဳ.သိကၡာပိုဒ္မ်ားဟာအာပတ္ေၿဖရင္လြတ္ေၿမာက္နိုင္ၿပီးေတာ.
တင္းက်ပ္ထားတဲ.သိကၡာပိုဒ္တခ်ိဳ.ကေတာ.အာပတ္ေၿဖလို.မရပါဘူး၊
အဓိကက်တာကေတာ.ရဟန္းေတြမွာသူတပါးအသက္ကိုသတ္မိၿခင္း၊ခိုးယူ
မိၿခင္း၊မုသာဝါဒ ဆိုတဲ.ဝဇီဒုစရိုက္၄ပါးက်ဳးလြန္မိၿခင္း၊အၿဗမၼာစရိယာဆိုတဲ.မ
ၿမတ္ေသာေမထုန္မီဝဲမွုကိုၿပဳက်င္.ၿခင္း၊သူရာေမရိယဆိုတဲ.အရက္ေသစာေသာက္
စားၿခင္းနဲ.အၿပစ္ၿကီးဆံုးကေတာ.သံဃာသင္းကဲြေအာင္ၿပဳၿခင္းတို.ၿဖစ္ပါတယ္၊
ဒီအၿပစ္ေတြကိုက်ဳးလြန္မိရင္ပါရာဇိကက်ပါတယ္၊သကၤၠန္းဝတ္ထားေပမဲ.ရဟန္းမၿဖစ္
ေတာ.သလုိေနာက္ေနာင္ဘယ္ေတာ.မွလည္းရဟန္းဘဝကိုထပ္မ၇နို္င္ေတာ.ပါဘူး၊
က်န္တဲ.ေငြေၿကးကို္င္တြယ္သံုးစဲြမိၿခင္း၊ေန.လဲြညစာစားမိၿခင္းအပါအဝင္ေသးငယ္တဲ.
အၿပစ္ေလးေတြကိုေတာ.မိမိထက္ဝါၿကီးတဲ.ရဟန္းေတြမွာအာပတ္ေၿဖၿခင္း၊အၿပစ္က်ဳး
လြန္မိေၿကာင္းဝန္ခံၿခင္းလုပ္ရင္းနဲ.ထိုက္သင္.တဲ.ဒဏ္ေတြကိုလုပ္ေဆာင္ၿခင္းၿဖင္.အၿပစ္
က်ဴးလြန္ၿခင္းမွေၿပေစပါတယ္လို.သိရပါတယ္၊

အဲဒီေတာ.တဦးတေယာက္ဘုန္းၿကီးကိုၿကည္.ၿပီးတၿခားဘုန္းၿကီးေတြကိုပါကြ်န္ေတာ္တို.
ကေရာၿမင္ရင္လူမွာအၿပစ္ၿဖစ္ပါတယ္၊ခက္တာကဘုန္းၿကီးဟာေကာင္းပါတယ္၊ဘုန္းေတာ္
ၿကီးဟာအစစ္ပါလို.ကြ်န္ေတာ္တို.လူသားေတြအေနနဲ.လြယ္လြယ္ကူကူဆံုးၿဖတ္နိုင္ဖို.မၿဖစ္
နိုင္ပါဘူး။ဒါကိုအတိအက်ဆံုးၿဖတ္ေပးနိုင္တာလည္းသာသနာႏြယ္ဝင္ဆရာေတာ္ၿကီးေတြ
ေလာက္ပဲဆံုးၿဖတ္ေပးနိုင္လိမ္.မယ္ထင္ပါတယ္၊
အခုကာလမွာေခတ္အခ်ိ္န္အခါေရစီးေၿကာင္း၊နည္းပညာေၿပာင္းလဲမွုေတြကိုလူတြင္မက၊
ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာရင္ဆိုင္ေန၇ပါတယ္၊ဘု၇ားရွင္လက္ထက္တုန္းကေတာ.နည္းပညာ
ရပ္ေတြမေပၚေပါက္ေသးတဲ.အခ်ိန္အခါဆိုေတာ.ဘု၇ားရွင္၇ဲ.ေခတ္ကာလကိုၿကည္.ၿပီး
ေခတ္ကာလအေလ်ာက္သိကၡာပိုဒ္ေတြခ်မွတ္ထားခဲ.ပါတယ္၊
အခုခ်ိန္ခါမွာေတာ.နည္းပညာရပ္ေတြရဲ.တိုက္စားမွုကရဟန္းေတာ္ေတြၿကားမွာပါဝင္
ေရာက္လာခဲ.ပါတယ္။
ဒါေပမဲ.နည္းပညာေတြဘယ္ေလာက္ေၿပာင္းလဲလဲ၊ကုသိုလ္လုပ္ရင္ၿဖစ္မယ္.တရား၊
အကုသုိလ္လုပ္ရင္ၿဖစ္မဲ.တရားေတြကေတာ.ဘုရားရွင္ေဟာၿကားထားတဲ.အတုိင္း
မေၿပာင္းလဲေသးပါဘူး၊ကုသိုလ္၊အကုသိုလ္ၿဖစ္နိုင္တာကေတာ.အာရံုေၿခာက္ပါးမွာ
ေပၚသမွ်အားလံုးဟာကုသိုလ္စိတ္ေကာ၊အကုသိုလ္စိတ္ကိုပါၿဖစ္ေစပါတယ္၊
ထားတတ္ရင္ကုသိုလ္၊မထားတတ္၇င္အကုသိုလ္၊ဒါကေတာ.ဘုန္းၿကီးမွမဟုတ္ပါဘူူး၊
လူေတြမွာလည္းထိုနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ၊

အားလံုးေသာသတၱဝါေတြအားလံုးဟာဒီအာရံုေၿခာက္ပါးနဲ.အလုပ္လုပ္ေနၿကတဲ.
သူေတြၿကီးပါပဲ၊ဘုန္းၿကီးေတြမွာလညး္ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ၊အာရံုေၿခာက္ပါး
ကေတာ.အားလံုးလဲသိၿပီးသားပါ၊မ်က္စိ၊နား၊ႏွာေခါင္း၊လွ်ာ၊ကိုယ္၊စိတ္ပါပဲ၊
အားလံုးေသာအရာေတြဟာဒီအာရံုေၿခာက္ပါးနဲ.လြတ္ၿပီးထြက္လာတာမ၇ွိေသးပါဘူး၊
ဘုန္းၿကီးေတြလညး္ဘာကိုပဲလုပ္လုပ္အာ၇ံုေၿခာက္ပါးနဲ.ပဲလုပ္ေန၇တာပါပဲ၊ေစာေစာ
ကေၿပာသလုိပါပဲယူတတ္ရင္ကုသိုလ္စိတ္ၿဖစ္ၿပီး၊မယူတတ္ရင္အကုသိုလ္စိတ္ဆိုတာ
ၿဖစ္မွာပါပဲ၊

လူေတြအေနနဲ.ဘုန္းၿကီးေတြလုပ္တဲ.အေပၚမွာအၿပစ္တခုအေနနဲ.သြားၿမင္လုိ.မရပါဘူး။
သံဃာဆိုတဲ.အၿမင္နဲ.ၿကည္.ရင္၊သံဃာလို.ၿမင္လိုက္တာနဲ.ဘုရားသားေတာ္ရွင္ရဟန္း
ေတြရဲ.ပံုရိပ္ကိုပဲတန္းၿမင္ရမွာပါ၊

အဲဒီေတာ.ေၿပာခ်င္တဲ.အေၿကာင္းအရာကိုစလုိက္ပါရေစ၊
အင္တာနက္မွာဘုန္းၿကီးကေနၿပီးေတာ.ဒကာမအေပၚကိုဒီလုိစာမ်ိဳးေတြေ၇းတယ္
ဆိုတာကိုဒကာမကဒါဟာဘုန္းၿကီးပါလုိ.ဘာကိုၿကည္.ၿပီးတပ္အပ္ေၿပာနိုင္ရတာလဲ
ဆိုတာပါပဲ၊တခုေတာ.ရွိတယ္၊VZO တို.SKYPE တို.သံုးၿပီး၊ေၿပာတာလား၊ေၿပာတယ္
ဆို၇င္လဲဘာအေၿကာင္းကိုအေၿခခံၿပီးမွဘယ္ကဘယ္လိုရည္းစားစကားတန္းေၿပာတဲ.
အဆင္.ကိုေ၇ာက္ရတာလဲဆိုတာပါပဲ၊နဂိုကတည္းကဘုန္းၿကီးမွန္းမသိလို.အီၿကရင္းနဲ.
ေနာက္မွဘုန္းၿကီးဆိုတာသိလိုက္ရလို.လား၊
ဒါမွမဟုတ္တဘက္ကေၿပာလာတာကိုဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာထိလက္ခံၿပီးေတာ.
မွေနာက္ဆံုးၿကမွဘုန္းၿကီးဒီလိုေတာ.မေၿပာပါနဲ.ဆိုတဲ.အဆင္.အထိေ၇ာက္လာခဲ.တာ
လားဆိုတာကိုပါ၊တကယ္ေတာ.တဘက္ကဘုန္းၿကီးတကယ္ၿဖစ္ေနရင္ေတာင္ဒီဒကာမ
အေနနဲ.စကားၿဖတ္တန္ရင္ၿဖတ္၊ဘုန္းဘုန္းကိုေလးစားတဲ.ဂါရဝထားတဲ.စကားေတြေၿပာ
ရင္းနဲ.လိမၼာပါးနပ္စြာဘုန္းဘုန္းလဲအသိၿပန္လည္လာေအာင္ေၿပာရမွာေပါ.၊
အခုေတာ.ဟာဘုန္းၿကီးဒီလိုစကားေၿပာတယ္၊သာသနာေတာ္ကိုညစ္ႏြမ္းေစတယ္
၊တၿခားဘုန္းဘုန္းအငယ္ေတြလဲဒီလုိပဲၿဖစ္မွာပဲ၊မၿကည္ညိဳသင္.ေတာ.ဘူးလို.ေတြး
လုိက္တာနဲ.သံဃာမၿမင္ေတာ.သလုိၿဖစ္ၿပီ၊ကိုယ္ပါအၿပစ္ၿဖစ္သြားၿပီ၊တကယ္ေတာ.
ဘုန္းၿကီးပါဆိုတာနဲဲ.တဘက္ကတကယ္.ဘုန္းၿကီးအစစ္ၿဖစ္ခ်င္မွလဲၿဖစ္မွာေပါ.
၊ဘယ္လိုအတပ္ေၿပာနိုင္ပါ.မလဲ၊

ဒီေန.ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ၿကီးေတြ၊အမ်ားအားၿဖင္.ၿပည္ပေရာက္သံဃာေတာ္ေတြ
ကိုသိကၡာခ်တဲ.အေရးအသားမ်ိဳးေတြကိုကြ်န္ေတာ္ေတြ.ေနတာမ်ားလွပါၿပီ၊တခ်ိုဳ.ေတြ
ကနိဗၼာန္ေရာက္ေၿကာင္းတရားမက်င္.၊လူမွုေရးေတြပဲလုပ္ေနတယ္ဆိုတာတမ်ိဳး၊လူမွု
ေရးကိုမလုပ္ပါနဲ.၊သံသရာၿပတ္စဲေရးတရားသာလုပ္ပါဆိုတဲ.ကိုတတ္ပေတြအမ်ားၿကီး
ေတြ.ေနရတယ္၊
ဒီမွာတခုေၿပာပါရေစ၊နိဗၼာန္ေရာက္ေၿကာင္းတရားဆိုတာဝိပသနာရဲ.အလုပ္၊ဝိပသနာ
ဆိုတာဥာဏ္အလုပ္ပဲဗ်၊
ဒီေနရာမွာသမထအလုပ္ကိုလက္ေတြ.ၿမင္နိုင္ေပမယ္.၊ဝိပသနာလုပ္ေနတဲ.အလုပ္
ကိုေတာ.သာမန္အေပၚယံၿကည္.ၿပီးေၿပာလို.မရနိုင္ဘူး၊
သံဃာေတာ္ေတြဟာလူမွုေရးလုပ္ကိုင္ေနရင္းနဲ.ဝိပသနာအလုပ္ကိုပါတဲြၿပီးလုပ္သြား
လို.ရပါတယ္ဆိုတာပါပဲ၊
ဆရာေတာ္ေတြရဲ.စိတ္မွာကုသိုလ္တရားေတြဖုံးလြုမ္းေနတဲ.အခါစိတ္ဟာၿကည္ေနတယ္
၊အဲဒီၿကည္ေနတဲ.စိတ္ဟာသမာဓိကိုၿဖစ္ေစတယ္၊အဲဒီသမာဓိေလးနဲ.ဝိပသနာဥာဏ္ကို
ေ၇ာက္ေအာင္လွမ္းနိုင္တယ္။အလုပ္လုပ္ေနရင္းပဲနိဗၼာန္ကိုေရာက္ေအာင္ဒီဝိပသနာနဲ.
ကူးသြားလို.ရတယ္။ဒါကိုကြ်န္ေတာ္တို.လိုလူပုဂၢိဳလ္ေတြကဘာအက်င္.စရဏမွမရွိပဲ
သံဃာေတာ္ေတြရဲ.အလုပ္ကိုသြားေဝဖန္တာမ်ိဳးဟာမၿဖစ္သင္.ဘူးလို.ၿမင္တာပါပဲ၊

တကယ္ေတာ.လူေတြအေနနဲ.သံဃာေတာ္ေတြအေပၚမွာသို.ေလာသို.ေလာနဲ.ထင္
ေယာင္မွားလာတာဟာအရင္းစစ္လိုက္ရင္အာဏာရွင္အစိုးရရဲ.စနက္ေတြပဲ၊ေရြုဝါေရာင္
မွာဘုန္းၿကီးေတြကိုအတုပါလို.ေၿပာ၊ဘုန္းၿကီးေက်ာင္းေတြကိုအတင္းဝင္စီး၊၇ိုက္ႏွက္
ဖမ္းဆီးၿပီးသိကၡာခ်၊ဒါေတြရဲ.အက်ိဳးဆက္ေတြအခုလူေတြမွာအနည္းနဲ.အမ်ားလာထင္
ဟပ္ေနၿပီ၊တကယ္ေတာ.ဘုန္းၿကီးအတုပါ၊အစစ္ပါလုိ.စြပ္စဲြရေအာင္ဘာကိုၿကည္.ၿပီး
ဆံုးၿဖတ္တာလဲဆို၇င္ဘယ္လိုေၿဖမလဲ၊တကယ္ဆိုသူ.တို.ခံုကိုဆဲြခ်တာလဲမဟုတ္
၊ဘုန္းၿကီးေတြကိုရိဳးရိဳးသားသားအၿမင္နဲ.ေတာင္းပန္ၿပီးေၿပလည္ေအာင္၇ွင္းေပးရင္
ေက်ေအးသြားမွာကို၊သူတို.ေတြကိုယ္တုိင္ကသံဃာလို.မၿမင္မိၿကေတာ.ရက္ရက္
စက္စက္လုပ္ၿကၿပီေပါ.၊ေတြးရင္အသည္းနာဖို.အရမ္းေကာင္းပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာနိုင္ငံမွာဗုဒၶဘာသာဝင္ၿဖစ္တဲ.အစိုးရကိုယ္တိုင္ကဒီလုိလုပ္မွေတာ
.တၿခားသူေတြအေနနဲ.ၿကည္ညိဳဖြယ္မၿဖစ္ေတာ.ဘူးေပါ.၊
ဒီေန.ၿပည္ပမွာသာသနာၿပဳေနၿကတဲ.ဆ၇ာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြရဲ.ေမတၱာစိတ္
ေၿကာင္.သာဒီေန.ဗုဒၶဘာသာကိုတၿခားတိုင္းတပါးဘာသာၿခားေတြကပါသိၿမင္ထိ
ေတြ.ခြင္.ရၿကပါတယ္၊ဒါဟာသာသနာၿပဳရွင္ရဟန္းေတြရဲ.ေက်းဇူးေၿကာင္.ပါ၊
ဘုန္းၿကီးေတြမွာလဲခြ်င္းခ်က္ေတြရွိၿကမွာပါပဲ၊အနည္းငယ္မေၿပာပေလာက္ေသာ
ဘုန္းၿကီးေတြကိုၿကည္.ၿပီးတၿခားသံဃာေတာ္ေတြကိုပါအၿကည္အညိဳမမဲ.ေစခ်င္
ပါဘူး၊ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ.ဘုန္းၿကီးအေနနဲ.ပဲမၿကည္.ၿကပဲ၊သံဃာအေနအၿဖစ္နဲ.သာၿကည္.
တတ္ဖို.လို.လာပါၿပီ၊

ဒီေနရာမွာကြ်န္ေတာ္.ကိုေၿပာၿကားခဲ.တဲ.ကြ်န္ေတာ္.ဦးေလးတၿဖစ္လဲဘုန္းၿကီးအၿပီး
ဝတ္သြားတဲ.ဦးေလးဘုန္းၿကီးေၿပာခဲ.တာနဲ.ပတ္သက္ၿပီးေၿပာခ်င္ပါတယ္၊ရန္ကုန္မွာ
တုန္းကဦးေလးဘုန္းၿကီးကိုပင္.ၿပီးကထိန္သကၠၤန္းကပ္လွုဳေတာ.ဦးေလးဘုန္းၿကီးက
ကြ်န္ေတာ္.က္ုေၿပာပါတယ္၊ငါ.တူေရတဲ.မင္းရဲ.ဦးေလးဘုန္းၿကီးမုိ.လိုသကၠၤန္းကပ္
လွုဳတယ္လို.သေဘာမထားပါနဲ.တဲ.၊တကယ္လို.ဦးဇင္းမွာအက်င္.သီလနဲေနမယ္
ဆို၇င္ငါ.တူအကိ်ဳးေပးနည္းေနမွာစိုးလုိ.ပါတဲ.၊သံဃသေဒးမ၊သံဃာေတာ္ကိုကပ္
လွုဳတယ္ဆိုတဲ.အၿမင္နဲ.သာလွုဳပါတဲ.၊အဆံုးမွာနိဗၼာန္နပစၥေယာေဟာတုလို.သ
ေဘာထားပါ၊နိဗၼာန္သို.ေရာက္ေၿကာင္.အေထာက္အပံ.ၿဖစ္ပါေစလို.သာေၿပာၿပီး
လွုဴပါကြာတဲ.၊မင္းအက်ိဳးမ်ားပါလိမ္.မယ္တဲ.၊ဒါပါပဲ

တိုတိုေလးပါ၊ထိေ၇ာက္မွုကိုေပးပါတယ္၊ဒီဘုန္းၿကီးမေကာင္းတာလုပ္ရင္ဒီဘုန္းၿကီးအၿပစ္
၊သံဃာေတာ္ေတြနဲ.သြားမေ၇ာမိေစနဲ.ဘုန္းၿကီးမို.လို.င၇ဲကေနမွာမဟုတ္၊သူ.အက်ိဳးသူ
ေပးမယ္။ကိုယ္ေတြလူေတြကၿကားထဲကဂရုဏာလိုလို၊ေစတနာလိုလိုနဲ.အၿပစ္
သြားမယူမိေစနဲ.၊ဘုရားရွင္လက္ထက္တုန္းကရဟန္းကေနလူ.ဘဝကို ၇ၿကိမ္ေလာက္
အၿကိမ္ၿကိမ္ကူးေၿပာင္း၊အိမ္ေထာင္ၿပဳၿပီးမွေနာက္ဆံုးအခ်ိန္တန္လာေတာ.ကြ်တ္တန္း
ဝင္သြားတဲ.ရဟန္းတပါးရွိပါတယ္၊အဲဒီေတာ.ဘုန္းၿကီးေတြမွာလဲအခ်ိန္တန္လာရင္
ရင္.မွည္.လာၿပီးသတိေလးထိန္းလို.ဝါေတာ္ေတြရလာၿပီးဆရာေတာ္မေထၿကီးေတြ
ၿဖစ္သြားၿကတာလဲအမ်ားၿကီးပါပဲဆိုတာေၿပာရင္းကြ်န္ေတာ္ေဆာင္းပါးကိုနိဂုဏ္းခ်ဳပ္ပါရေစ၊

သံဃာကိုသံဃာလို.ပဲၿမင္ၿကပါလို.၊ဒီသံဃာရဲ.အၿမင္ေအာက္မွာဆိုရင္ရွိသမွ်မေကာင္းၿမင္
စိတ္ေတြဖံုးသြားပါလိမ္.ဆိုတာကိုေၿပာရင္း သံဃာ၊သံဃာေတာ္ၿမတ္ကိုပူေဇမိ၊ပူေဇာ္ပါ၏၊
သံဃံသရဏံဂစ္ဆာမိပါဘုရား၊

(သားခ်စ္)

No comments:

Post a Comment