သားခ်စ္ဘေလာဒ္.မွမိတ္ေဆြတို.အားတံခါးဖြင္.လွစ္ၿကိဳဆိုပါသည္၊စိတ္ၿကိဳက္သာခံစားၿကည္.ရွု.ဝင္ထြက္သြားလာနုိင္ပါတယ္မိတ္ေဆြ

Monday, August 15, 2011

ဒီမိုကေရစီအစိုးရဆိုတာ

ဒီမိုကေရစီအစိုးရဆိုတာ

ခ်ိဳတူးေဇာ္
(၂၀၁၀ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၂ ရက္ေန႔ထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ ဂ်ာနယ္ပါ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ အခုလို ေဆာင္းပါးေတြ ေဖာ္ျပခြင့္ ရလာတာကိုက ေရြးေကာက္ပြဲလြန္ကာလ ဦးတည္ရာကို ျပေနတယ္လို႕ ထင္မိပါတယ္။ ဖတ္ျပီးမွ ပဲ သေဘာတူမတူ ဆံုးျဖတ္ၾကပါ။)
ဒီမိုကေရစီ အစိုးရဆိုတာ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပၿပီး ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္႐ံုနဲ႔ ျဖစ္မလာႏိုင္ပါဘူး။ ေရြးေကာက္ပြဲ ဆိုတာ ဒီမိုကေရစီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရားရဲ႕ အျမင့္ဆံုးေသာ ဇာတ္ရိွန္လည္း ျဖစ္၊ ျပည္သူတို႔ရဲ႕ လြတ္လပ္တဲ့ သေဘာကို ေဖာ္ထုတ္ ျပသႏိုင္ရာလည္း ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အစိုးရ တစ္ရပ္ဟာ ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ခံ လိုက္ရတာနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ ျဖစ္သြားၿပီလို႔ေတာ့ သတ္မွတ္ဖို႔ မျပည့္စံုေသးပါဘူး။ တစ္ခါ တစ္ခါမွာ ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ ခံရသည့္တိုင္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲအမ်ားစု ရခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ အာဏာကို လက္၀ယ္ပိုင္ပိုင္ ရခဲ့သည့္တိုင္ အဲဒီ အစိုးရဟာ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။
ဥပမာေတြ
သာဓကအားျဖင့္ ဒုတိယကမၻာစစ္ မတိုင္မီ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံမွာ ဟစ္တလာရဲ႕ နာဇီပါတီဟာ ၁၉၃၂ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ၿပိဳင္ဘက္ ပါတီေတြထက္ မဲအျပတ္ အသတ္ အသာရၿပီး ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ ခံခဲ့ရပါတယ္။ နာဇီပါတီဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာကို ရယူခဲ့တဲ့ အစိုးရတစ္ရပ္ ျဖစ္လာခဲ့ေပမယ့္ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရတစ္ရပ္ ဟုတ္ခဲ့သလား၊ မဟုတ္ခဲ့ဖူးလား ဆိုတာ သမိုင္း ျဖစ္ရပ္ေတြက သက္ေသျပခဲ့ပါတယ္။
ဟစ္တလာနဲ႔ နာဇီေတြဟာ မဟာ လူမ်ိဳးႀကီး၀ါဒကို ကိုင္စြဲၿပီး ဂ်ဴးလူမ်ိဳး သန္းေပါင္းမ်ားစြာကို သတ္ျဖတ္ခဲ့၊ သူတို႔ရဲ႕ ပစၥည္း ဥစၥာေတြကို အဓမၼ သိမ္းပိုက္ခဲ့တာကို သမိုင္း သင္ဖူးတဲ့ သူတိုင္း သိပါတယ္။ နာဇီ အစိုးရဟာ ဂ်ဴးေတြ အေပၚမွာမွ ဒီလို လူမဆန္တဲ့ ဖိႏိွပ္မႈေတြ ျပဳခဲ့႐ံုတင္မက သူတို႔ နာဇီပါတီရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြကို ဆန္႔က်င္တဲ့ တျခား ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ တျခား လြတ္လပ္တဲ့ ဂ်ာမန္ အမ်ိဳးသားေတြ၊ ပညာရွင္ေတြကိုလည္း ရက္ရက္ စက္စက္ ဖိႏိွပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ၿပီး ႏိွပ္ကြပ္ခဲ့ပါတယ္။
၁၉၃၂-၃၃ ကစၿပီး နာဇီပါတီ လံုး၀ ျပဳတ္က်သြားတဲ့ ၁၉၄၅ ဒုတိယကမၻာစစ္ၿပီး ကာလအထိ ဂ်ာမနီမွာ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားခြင့္၊ ေဟာေျပာခြင့္၊ ေ၀ဖန္ခြင့္စတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ ဆိတ္သုဥ္းခဲ့ၿပီး ဒီမိုကေရစီ က်င့္ထံုး ေတြဟာလည္း ပ်က္စီး ခဲ့ရပါတယ္။ နာဇီေတြဟာ သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အာရိယန္ အမ်ိဳးသား ႏိုင္ငံေတာ္ ထူေထာင္ေရးဆိုတဲ့ မဟာလူမ်ိဳးႀကီး ၀ါဒ၊ မ်ိဳးခ်စ္၀ါဒႀကီးကို ေႂကြးေၾကာ္ ခဲ့ၾကတယ္။ ပထမ ကမၻာစစ္႐ံႈးခဲ့တဲ့ အတြက္ စီးပြားေရး ခၽြတ္ၿခံဳက်ၿပီး စိတ္ဓာတ္က်ေနတဲ့ ဂ်ာမန္ ျပည္သူေတြ အတြက္ အဲဒါဟာ ထြက္ေပါက္ တစ္ခုလို ျဖစ္ခဲ့တယ္။ လူတိုင္း ဆင္းရဲေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူတို႔ႏိုင္ငံမွာ လာေနထိုင္ၿပီး ခ်မ္းသာ ႂကြယ္၀ေနတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ ဂ်ဴးေတြဆီကို ျပည္သူလူထုရဲ႕ အမ်က္ေဒါသကို ဦးတည္ေပးခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အာဏာ ရခဲ့တယ္။ လတ္တေလာ ခ်မ္းသာဖို႔၊ စီးပြားေရး ေအာင္ျမင္ဖို႔ဟာ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္သူ႔ ထြက္ေပါက္ မဟုတ္ဘူး။ လူတိုင္း လူတိုင္း လူတန္းေစ့ အခြင့္အေရးေတြ ရဖို႔၊ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ က်င့္ထံုးေတြ ေအာင္ျမင္ဖို႔သာလွ်င္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ မွန္ကန္ အေျခခိုင္တဲ့ အုတ္ျမစ္ ျဖစ္တယ္။ ကမၻာႀကီးရဲ႕ မွန္ကန္တဲ့ ထြက္ေပါက္ ျဖစ္တယ္လို႔ ဘယ္စာေပ ပညာရွင္၊ ဘယ္ႏိုင္ငံေရး သမားမွ မေျပာသာခဲ့ပါဘူး။ ဒီလို တကယ့္ စစ္မွန္တဲ့ အမွန္တရားကို ထုတ္ေဖာ္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္တဲ့ သူတိုင္းဟာ နာဇီ ရွပ္ညိဳေတြရဲ႕ ရက္ရက္ စက္စက္ ႏိွမ္နင္းျခင္းကို ခံခဲ့ရၿပီး ေသတဲ့သူေတြေသ၊ အဖမ္းခံရၿပီး လူစဥ္မမီ ျဖစ္ရသူေတြ ျဖစ္ရ၊ တိုင္းျပည္က ထြက္ေျပးတဲ့သူေတြ ထြက္ေျပး ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။
ဒီလိုပဲ အီတလီမွာလည္း မူဆိုလိုနီရဲ႕ ဖက္ဆစ္ပါတီဟာ ပါလီမန္ထဲ အမတ္ ၃၅ ေနရာကေန အစျပဳၿပီး အာဏာကို ရယူခဲ့တယ္။ ဒီျဖစ္ရပ္ေတြကို ေလ့လာ ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ ေရြးေကာက္ပြဲေတြနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ျခင္း ခံရတုိင္း ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ ျဖစ္တယ္လို႔ သတ္မွတ္လို႔ မရတာကို သိသာ ထင္ရွားစြာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ေရြးေကာက္ပြဲေတြက ထြက္လာတဲ့ ရလဒ္ေတြတိုင္းဟာ ဒီမိုကေရစီစနစ္လို႔ ကံေသကံမ ေျပာလို႔ မရႏိုင္တာကို သမုိင္းမွာ အထင္အရွား ျပခဲ့တဲ့ သာဓကေတြပါ။
ဘယ္လိုအစိုးရမ်ိဳးလဲ
ဒီလိုဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဘယ္လို အစိုးရမ်ိဳးကို ဒီမိုကေရစီ အစိုးရလို႔ သတ္မွတ္ပါမလဲ။ လြတ္လပ္စြာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ သေဘာ ဆႏၵေတြကို ေဖာ္ထုတ္ ျပသခြင့္ရတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲေတြ ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်န္လွပ္ထားလို႔ မရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေရွ႕မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ဥပမာေတြက အဲဒီအခ်က္ တစ္ခ်က္တည္းနဲ႔ေတာ့ အဲဒီအစိုးရကို ဒီမိုကေရစီ အစိုးရလို႔ သတ္မွတ္လို႔ မရႏိုင္တာ ထင္ရွားၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
အစိုးရဟာ ျပည္သူလူထုကို အမွန္တကယ္ ကိုယ္စားျပဳဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ ခံရၿပီးသည့္တိုင္ အဲဒီအစိုးရ၊ အဲဒီႏိုင္ငံေရးပါတီ၊ အဖြဲ႔အစည္းဟာ ျပည္သူ လူထုကို အမွန္တကယ္ ကိုယ္စားျပဳရဲ႕လား ဆိုတဲ့ ေပတံနဲ႔ တိုင္းရမွာပါ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေအဘရာဟင္လင္ကြန္း ေျပာခဲ့တဲ့ ျပည္သူလူထုအတြက္၊ ျပည္သူလူထုနဲ႔ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အစိုးရ (The government of the people, by the people, for the people) ဆိုတဲ့ စကားကိုပဲ အခိုင္အမာ ကိုးကားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ (၀ါ) ျပည္သူ႔အစိုးရ ဆိုတဲ့ စကားရပ္ အတြက္ အဲဒါထက္ေကာင္းတဲ့ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုႏိုင္တဲ့ စကား မရိွေတာ့ပါဘူး။ မည္မွ်ပင္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ျခင္း ခံခဲ့ရပါေစ၊ အဲဒီ အစိုးရရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြဟာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အက်ိဳး စီးပြားေတြကို အမွန္တကယ္ ေရွ႕႐ႈပါရဲ႕လား၊ ျပည္သူ လူထုေကာ အစိုးရရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြတိုင္းမွာ သေဘာ တူညီစြာ ပါ၀င္ခြင့္ ရပါရဲ႕လား ဆိုတာကပဲ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ ဟုတ္မဟုတ္၊ စစ္မစစစ္ကို မွတ္ေက်ာက္ တင္ေပးမယ့္ အခ်က္အလက္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္သူမပါတဲ့ အစိုးရ
နာဇီအစိုးရဟာ ဂ်ဴးေတြကို ဖိႏိွပ္ဖို႔ ဥပေဒေတြ တစ္ရပ္ၿပီး တစ္ရပ္ ျပ႒ာန္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ဥပေဒေတြဟာ တရားမွ်တမႈကို လိုလားတဲ့ ဂ်ာမန္ ႏိုင္ငံႀကီးသားတိုင္း၊ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ခဲ့ရ၊ ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ရတဲ့ ဥပေဒေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္တဲ့ ႏုိင္ငံေရး သမားတိုင္း၊ စာေပပညာရွင္၊ ဥပေဒ ပညာရွင္တုိင္း ရက္ရက္ စက္စက္ ႏိွပ္ကြပ္ခံရတဲ့ အတြက္ ဘယ္သူမွ ေခါင္းမေထာင္ရဲေတာ့ဘဲ အဲဒီ ဥပေဒေတြဟာ အတည္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ဒါ ဘာအခ်က္ကို ျပေနသလဲဆိုေတာ့ ျပည္သူလူထု မပါတဲ့ အစိုးရဆိုတာကို ျပေနတာပါ။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွာ မဆို ျပည္သူ႔ သေဘာဆႏၵ သာလွ်င္ လႊမ္းမိုး ျခယ္လွယ္ခြင့္ ရိွရမယ့္ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို လႊမ္းမိုး ျခယ္လွယ္ခြင့္ကို အေၾကာင္း တစ္စံုတစ္ရာျပၿပီး ပိတ္ပင္ တားဆီး ခဲ့တာနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ စနစ္က ေသြဖည္ၿပီး ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ျငင္းဖြယ္ရာမရိွ သိရပါလိမ့္မယ္။
ဒါမွ ဒီမိုကေရစီ
တရားဥပေဒ ဆိုတာ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းက ေရးခ်င္လိုေရး၊ ျပ႒ာန္းခ်င္သလို ျပ႒ာန္းလို႔ ရတဲ့ အရာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ တရားဥပေဒကို ျပ႒ာန္းမယ္ဆိုရင္ တိုင္းသူ ျပည္သားေတြရဲ႕ သေဘာဆႏၵေတြနဲ႔ ျပ႒ာန္းခြင့္သာ ရိွပါတယ္။ ရင့္က်က္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံႀကီးေတြမွာ တရားဥပေဒ မေျပာနဲ႔၊ သာမန္ ေရခြန္၊ မီးခြန္၊ အခြန္အခေတြကိုေတာင္ ျပင္ခ်င္တိုင္း ျပင္၊ ေတာင္းခ်င္တိုင္း ေတာင္းလို႔ မရပါဘူး။ ျပည္သူ လူထုကို ေၾကာင္းက်ိဳး ဆီေလ်ာ္စြာ တင္ျပၿပီး သေဘာတူညီမႈ ရယူၿပီးမွ လုပ္ခြင့္ ရိွပါတယ္။ အဲဒါ ဒီမိုကေရစီပါ။ ငါ ရွင္ဘုရင္ ဘယ္ႏွပတ္လွည့္လွည့္ ဆိုတာ ဒီမိုကေရစီမွာ မရိွပါဘူး။ ပေဒသရာဇ္သံုး စကားပါ။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ဆိုတာ တုိင္းသူျပည္သား တစ္ဦးခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္းကို တန္ဖိုးထားၿပီး တစ္ဦးခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္းက လြတ္လပ္စြာ သူတို႔ သေဘာဆႏၵေတြကို ေဖာ္ထုတ္ ျပသခြင့္ ရိွတဲ့ စနစ္ပါ။ ေအဘရာဟင္လင္ကြန္းကပဲ ဒီလို ေျပာခဲ့ပါတယ္။
“ဒီတုိင္းျပည္ႀကီးနဲ႔ ဒီတရားဥပေဒေတြ ဆိုတာ ဒီတိုင္းသူ ျပည္သားေတြရဲ႕ ေမြးရာပါ ကိုယ္ပိုင္ ဥစၥာပစၥည္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတုိင္းသူ ျပည္သားေတြက အခ်ိန္မေရြး ျပင္ဆင္ခြင့္၊ ေရးဆြဲခြင့္၊ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ ပိုင္ခြင့္၊ အသစ္ ျပန္လည္ ေရးသားပိုင္ခြင့္ ရိွပါတယ္”တဲ့။ အဲဒါ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ပါ။ အဲဒီလို အခြင့္အေရးေတြ၊ နည္းစနစ္ေတြကို မက်င့္သံုးရင္ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ပဲ တက္တက္၊ ဘယ္လိုပဲ အာဏာရလာခဲ့ ရလာခဲ့ အဲဒီလို ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးေတြ၊ နည္းစနစ္ေတြကို ေလးေလး စားစား လိုက္နာ က်င့္သံုးမွသာ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
ဥပေဒေအာက္ကလူ
ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို က်င့္သံုးတဲ့ တိုင္းျပည္ေတြမွာ တိုင္းသူ ျပည္သားျဖစ္လွ်င္ပဲ တိုင္းသူ ျပည္သားတိုင္း ရရမယ့္ သာတူညီမွ် အခြင့္အေရးကို ရရပါမယ္။ ဒီမိုကေရစီ စနစ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းသူ ျပည္သားေတြက လြတ္လပ္ေသာ သေဘာဆႏၵနဲ႔အညီ လြတ္လပ္စြာ ဆႏၵမဲေပးၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ အာဏာကို အခ်ိန္အကန္႔အသတ္နဲ႔ အပ္ႏွင္းခြင့္ ရရပါမယ္။ အဲဒီလုိ အပ္ႏွင္းခံထားရတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီဟာ ေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ တုိင္းသူ ျပည္သားေတြက အခ်ိန္မေရြး ျဖဳတ္ခ်ပိုင္ခြင့္ ရိွရပါမယ္။ အစိုးရဟာ ျပည္သူလူထုကို အုပ္ခ်ဳပ္ရာမွာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းရာ ျမဴနီစပယ္ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္သာသာ အခြင့္အေရးပဲ ရရိွရပါမယ္။ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္သူ ႏိုင္ငံေတာ္သားေတြဟာ မည္သူ တစ္ဦး တစ္ေယာက္၊ မည္သည့္ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္ရပ္ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေအာက္မွာမွ မေနဘဲ တရားဥပေဒရဲ႕ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း ေအာက္မွာသာ ေနထိုင္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းကို ခ်ိဳးေဖာက္ခဲ့ရင္ မည္သူမဆို သမၼတျဖစ္ေစ၊ ဘုရင္မ ျဖစ္ေစ၊ မည္သူမည္၀ါ၏ သားသမီးျဖစ္ေစ၊ မည္မွ်ပညာတတ္ေစ၊ မည္မွ် ခ်မ္းသာေစ တူညီေသာ ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းကို ခံရပါလိမ့္မယ္။ “တရားဥပေဒ၏ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေအာက္တြင္ လြတ္လပ္စြာ ေနထုိင္ၾကေသာ လြတ္လပ္ေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္သည္”လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂုဏ္ယူၾကရပါမယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ အမွန္တကယ္ လြတ္လပ္တဲ့ သခင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္တယ္လို႔ ေႂကြးေၾကာ္ႏိုင္ ရပါမယ္။ အေရးႀကီးတာကေတာ့ အဲဒီဥပေဒကို မည္သည့္ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္း၊ မည္သည့္ ဥပေဒ ပညာရွင္ကမွ သူ႔သေဘာႏွင့္ သူ ေရြးဆြဲပိုင္ခြင့္မရိွ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူ လူထုကသာ “တို႔ ဘယ္လိုေနမယ္၊ ဘယ္လို ေနခ်င္တယ္” ဆိုၿပီး တင္းျပည့္ က်ပ္ျပည့္ ေရးဆြဲခြင့္ ရရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေစတနာရိွရင္
တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာေတြဟာ ဟိုးပုဂံေခတ္ကစလို႔ ပေဒသရာဇ္ေတြရဲ႕ ဖိႏိွပ္မႈေအာက္မွာ ေက်းေတာ္မ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးေတြ အေနနဲ႔ မင္းစိုးရာဇာေတြ လာရင္ ဒူးတုပ္ ေခါင္းငံု႔ခဲ့ရတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၊ ခင္ဗ်ားတို႔ အဘိုးေတြ အဘြားေတြ အဲဒီလို ေနထုိင္ခဲ့ၾကပါသတဲ့။ ေဟာ္လန္ေတြ၊ ဒိန္းမတ္ေတြ၊ အဂၤလိပ္ေတြ၊ အေမရိကန္ေတြ ထက္မ်ား ကၽြန္ေတာ္တို႔က နိမ့္က်ေနလို႔လားဗ်ာ။ ပုခံုးႏွစ္ဘက္ၾကားက ေခါင္းေပါက္တဲ့ လူခ်င္း အတူတူ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြလည္း ေအာက္တန္းက်တဲ့ လူမ်ိဳးေတြ မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ သူတို႔လို တန္းတူညီမွ် အခြင့္အေရးေတြ ရိွတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္ ျဖစ္သင့္ပါၿပီ။ စနစ္ေျပာင္းဖို႔ ေခါင္းေဆာင္ေနတဲ့ သူတိုင္းက တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးကို အမွန္တကယ္ ေစတနာရိွရင္ တျခား လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ေပမီေဒါက္မီ တန္းတူရည္မွ်တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၊ အစိုးရ တစ္ဖြဲ႔ကို ရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ခ်ိဳတူးေဇာ္

No comments:

Post a Comment