သားခ်စ္ဘေလာဒ္.မွမိတ္ေဆြတို.အားတံခါးဖြင္.လွစ္ၿကိဳဆိုပါသည္၊စိတ္ၿကိဳက္သာခံစားၿကည္.ရွု.ဝင္ထြက္သြားလာနုိင္ပါတယ္မိတ္ေဆြ

Saturday, January 21, 2012

၈၈ ေက်ာင္းသားအဖဲြ႔ ပါတီေထာင္ဖို႔ မစဥ္းစားေသး

By မေအးေအးမာ

ဓာတ္ပံု ASSOCIATED PRESS
၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားအဖြဲ႔ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲအတြင္း ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းကိုႏိုင္ ရွင္းလင္းေျပာၾကားေနစဥ္။ (ဇန္န၀ါရီလ ၂၁၊ ၂၀၁၂)
 
၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ား အဖြဲ႔အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီတစ္ရပ္အျဖစ္နဲ႔ ဖြဲ႔စည္းဖုိ႔ စဥ္းစားခ်က္မရွိေသးဘဲ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုသာ ၀န္းရံ ေထာက္ခံသြားမယ္လုိ႔ ဒီကေန႔ အဖြဲ႔ရဲ႕ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာသြားပါတယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးဟာ ေျပာင္းလဲေရး လမ္းစေပၚကို ေရာက္ေနေပမဲ့ လံုးလံုးႀကီး ေျပာင္းလဲတဲ့ အေျခအေနေတာ့ မျဖစ္ေသးဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီအေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကိုျမေအးကို ထိုင္းအေျခစိုက္ သတင္းေထာက္ မေအးေအးမာက ဆက္သြယ္ေမးျမန္း ထားပါတယ္။
ဒီေန႔ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ ဘာေတြမ်ား ရွင္းလင္းခဲ့ပါသလဲရွင့္။ -
“အဓိက ကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈ ျဖစ္စဥ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ပူးေပါင္း ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္သြားမယ္။ အခုလက္ရွိ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးေရးေတြကတဆင့္ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တို႔အားလံုး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္သြားမယ္။”
၈၈ မ်ိဳးဆက္ေတြအေနနဲ႔ လက္ရွိပါတီေထာင္တာေတြ လုပ္မလားရွင့္။ -
“၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားအေနနဲ႔ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔က နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ က်ေနာ္တို႔ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြ ေရာက္ရွိေနၾကၿပီေလ။ အဲဒီေတာ့ ေရွ႕လာမယ့္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ႀကီးမွာ က်ေနာ္တို႔က နယ္ပယ္အသီးသီးထဲကို ျဖန္႔ၿပီး ၀င္ေရာက္ သြားမွာေပါ့ေနာ္။ ပါတီေထာင္မယ္ ဆိုတာကေတာ့ ေလာေလာဆယ္ က်ေနာ္တုိ႔ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးဘူး။”
ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ဖို႔ေရာ သေဘာထားရွိပါသလား။ တစ္ဦးခ်င္းအေနနဲ႔ေပါ့။ -
“က်ေနာ္တုိ႔ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားမ်ားအေနနဲ႔ေတာ့ ေလာေလာဆယ္ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ၀င္ဖုိ႔မရွိေသးပါဘူး။”
၈၈ မ်ိဳးဆက္ေတြနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အက်ဥ္းက်ေနခ်ိန္မွာ ျမန္မာအစိုးရက ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို က်င္းပခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ သမာသမတ္မက်ဘူး။ မဲမသမာမႈေတြ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြလည္း ထြက္ခဲ့တယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘာမွ ေျဖရွင္းခ်က္ တစံုတရာ မေပးဘူးေပါ့ေနာ္။ ဒီအေပၚမွာေရာ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားေတြက ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲရွင့္။ -
“က်ေနာ္တုိ႔က နဂိုကတည္းကဗ်ာ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ အေပၚမွာ ၀န္းရံခဲ့တာ။ အဲဒီရဲ႕ေနာက္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ လိုက္ခဲ့တာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီေတာ့ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္က ဆံုးျဖတ္လိုက္တဲ့ ဘာဆံုးျဖတ္ခ်က္ကုိပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔က လက္ခံသြားရမွာပဲ။”
၈၈ မ်ိဳးဆက္ေတြအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ဆက္လုပ္ဖုိ႔ အစီအစဥ္ရွိပါသလား။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးေတြ လုပ္မလဲရွင့္။ -
“က်ေနာ္တုိ႔က နဂိုကတည္းက က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္အတြက္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္လာတဲ့ သူေတြပဲေလ။ ဒီအတြက္ပဲ က်ေနာ္တို႔ ဆက္လုပ္သြားမွာပါ။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္တြင္း ႏုိင္ငံေရးရွိသလို လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ ႏိုင္ငံေရးလည္း ရွိပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ ႏိုင္ငံေရးဆိုတဲ့ ဥပေဒျပင္ပ ႏိုင္ငံေရး မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ နယ္ပယ္အသီးသီးကို ျဖန္႔က်က္၀င္သြားတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားေတြ ရွိေနမွာပါ။”
၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ ထြက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုမင္းကိုႏိုင္က ေျပာခဲ့တယ္။ လူထုႏိုင္ငံေရးကို လုပ္မယ္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ အခုလက္ရွိမွာ လူထုေတြက လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈေတြ ဆက္ရွိေနတယ္ေပါ့ေနာ္၊ အရပ္သားအစိုးရနဲ႔ စစ္အစိုးရဟာ နံမည္သာ ေျပာင္းသြားေပမဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုစံေတြ၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ မရွိတာေတြဟာ အရင္အတိုင္းပဲ ရွိတယ္လို႔ ေ၀ဖန္ေနၾကတယ္ရွင့္။ အဲဒီေတာ့ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေတြက လူထုေတြအတြက္ ဘယ္လို ႏိုင္ငံေရးမ်ိဳး လုပ္မလဲရွင့္။ -
“က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ အေနနဲ႔က က်ေနာ္တုိ႔မွာ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ အပ္တိုတစ္ေခ်ာင္းေတာင္ မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံက ျပည္သူလူထုပါ။ က်ေနာ္တို႔ဟာ ျပည္သူလူထုရဲ႕အက်ိဳးကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ထားတဲ့ သူေတြပါ။ အဲဒီေတာ့ လူထုႏိုင္ငံေရးတို႔၊ လမ္းေပၚႏိုင္ငံေရးတို႔၊ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ ႏိုင္ငံေရးတို႔၊ ေမာ္ဒန္ႏိုင္ငံေရးတို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔ နားလည္တာက တိုင္းျပည္ ေကာင္းစားေအာင္လုပ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးတစ္နည္းကိုပဲ က်ေနာ္တုိ႔ နားလည္ပါတယ္။”
ႏိုင္ငံေရးလုပ္မယ္ဆိုရင္၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ခြင့္မ်ား မရခဲ့ဘူးဆိုရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲရွင့္။ -
“ခုခ်ိန္ခါမွာ က်ေနာ္တို႔ အျမင္ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနနဲ႔က အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးရဲ႕ လမ္းစေပၚေလးပဲ ေလွ်ာက္ခါစအခ်ိန္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔ သံုးသပ္မိတယ္ေလ။ အစိုးရတစ္ခုဟာ character တစ္ခုကေန ေနာက္ character တစ္ခုကို ေျပာင္းဖို႔ဆိုတာ လြယ္လြယ္ ေျပာင္းလို႔မရဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ဘက္ကလည္း ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္မယ့္ လုပ္ငန္းရပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တုိ႔က ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းႀကီး U-turn ခ်ိဳးပစ္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ႏွစ္ဘက္၊ တစ္ဘက္နဲ႔တစ္ဘက္ေပါ့ဗ်ာ သံသယေတြ ကင္းကင္းရွင္းရွင္းနဲ႔ ေရွ႕ဆက္ေလွ်ာက္သြားဖို႔ပဲ ရွိပါတယ္။”
၈၈ မ်ိဳးဆက္ အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၂၀၀ ေက်ာ္ လြတ္လာတဲ့အခါမွာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ စနစ္ႀကီးတစ္ခုလံုးဟာ လံုး၀ အေျပာင္းအလဲႀကီး ေျပာင္းလဲသြားၿပီလို႔ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေတြက ယူဆပါသလား။ -
“ဟာ…မယူဆေသးပါဘူးခင္ဗ်ာ။ ဒါ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လမ္းစေပါ့ဗ်ာ ေရာက္ခါစပဲ ရွိပါေသးတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္တစ္ခု ေျပာင္းလဲသြားၿပီလို႔ ေျပာရေအာင္ က်ေနာ္တို႔ လက္ရွိ တိုင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္မီးေတြဟာ ၿငိမ္းႏိုင္ျခင္းမရွိေသးပါဘူး။ ဒီျပည္တြင္းစစ္ မီးေတြ ၿငိမ္းႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လိုပါတယ္။ အဲဒီ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တာ ဘယ္ အတိုင္းအတာထိ ေရာက္ၿပီလဲ။ အလားတူပဲ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ အတြက္ေရာ ဘယ္ေလာက္ထိ ဒီမိုကေရစီေရး ပြင့္လင္းလြတ္လပ္မႈေတြ ရွိမလဲ။ ျပည္ပမွာေရာက္ေနတဲ့ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြကို ျပန္လာႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လိုဥပေဒေတြ ျပဌာန္းေပးၿပီးၿပီလဲ။ ဒီလိုအခ်က္ေတြ အေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမွာပါ။ အခုလို အေျခအေနမွာ ျမန္မာျပည္ဟာ ႐ုတ္ျခည္းေျပာင္းလဲသြားၿပီလုိ႔ က်ေနာ္ လံုး၀ မယူဆပါဘူး။”
ျမန္မာျပည္က ျပည္သူလူထုႀကီးကို ဘာ ေျပာခ်င္ပါသလဲရွင့္။ -
“အဓိက ေျပာခ်င္တာက ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြကို ဘာမွမစိုးရိမ္ပါနဲ႔။ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားေတြအတြက္ ဒီမိုကေရစီကို ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ား ရေအာင္လုပ္ေနပါတယ္ ဆိုတဲ့ အဲဒီအခ်က္ကေလးတစ္ခုကိုပဲ ေပးခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။”
အဲဒီေတာ့ ဒီမိုကေရစီဟာ အခုမရေသးဘူး ဆိုတဲ့သေဘာလားရွင့္။ -
“ဟုတ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ လမ္းစေပၚပဲ ေရာက္ပါေသးတယ္။ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ရၿပီလို႔မယူဆပါဘူးဗ်ာ။”
ေက်းဇူးအမ်ားႀကီးတင္ပါတယ္ ကိုျမေအးရွင္။

No comments:

Post a Comment