သားခ်စ္ဘေလာဒ္.မွမိတ္ေဆြတို.အားတံခါးဖြင္.လွစ္ၿကိဳဆိုပါသည္၊စိတ္ၿကိဳက္သာခံစားၿကည္.ရွု.ဝင္ထြက္သြားလာနုိင္ပါတယ္မိတ္ေဆြ

Wednesday, February 8, 2012

စာသင္ခန္းထဲက ႀကိမ္လုံးႏွင့္ ယေန႔ပညာေရး(7days news)


Photo
ေနလင္းထြန္း
အတဲြ (၁၀)၊ အမွတ္(၄၆)
အေျခခံပညာ  မူလတန္းေက်ာင္း၀င္းအတြင္းတိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္မႈက ႀကီးစုိးေနသည္။ စာသင္ခန္းအတြင္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား မိမိထုိင္ခုံေနရာတြင္ တည့္ တည့္ထုိင္၍ ေရွ႕တြင္စာျပေနေသာဆရာမ၏ သင္ၾကားပုိ႔ခ်ခ်က္မ်ား ကုိ ၿငိမ္သက္စြာခံယူေနၾကသည္။ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕၊သဃၤန္းကြ်န္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ မူလတန္းေက်ာင္း
ေလးအတြင္း စာသင္ခန္းတစ္ခု၏  ျမင္ကြင္းျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ အေျခခံ ပညာေက်ာင္းမ်ား၌ စာသင္ခန္း အတြင္းစာသင္ခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္း သားတစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦးစကားေျပာ ဆုိျခင္းကုိ ကန္႔သတ္ထားၿပီးဆရာ၊ ဆရာမ မ်ား၏ သင္ၾကားပုိ႔ခ်ခ်က္မ်ားကုိ   ျပန္လွန္ေမးခြန္း ထုတ္ ေဆြးေႏြးေသာ  အေလ့အထမွာ မရိွသေလာက္နည္းပါးေနသည္။ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူ မ်ားသည္ ဆရာ၊ဆရာမႏွင့္ က်ဴ ရွင္မ်ားအေပၚတြင္ အလြန္အမင္းမွီခုိအားထားေနျခင္းေၾကာင့္ ကုိယ္တုိင္  ေလ့လာသင္ယူျခင္း၊ စဥ္းစားေတြးေခၚ သုံးသပ္ျခင္းကဲ့သုိ႔ ေက်ာင္းသား ဗဟုိျပဳသင္ ၾကားေရးစနစ္ပီျပင္စြာေပၚထြန္းလာေရး၊စာသင္ခန္းတြင္ ဆရာႏွင့္ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးျခင္း၊ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူမ်ား အခ်င္းခ်င္း ေဆြးေႏြးျခင္း နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ကုိယ္တုိင္ေလ့လာသင္ယူမႈဖြံ႕ ၿဖိဳးလာေစရန္ ေျပာင္းလဲသြားရ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာစုိင္းေမာက္ခမ္းက မႏၱေလးၿမိဳ႕၊ခ်မ္းေအးသာစံၿမဳိ႕နယ္ရွိ အမွတ္ (၁၆)အေျခခံပညာ  အထက္တန္းေက်ာင္းသုိ႔ ယခင္ႏွစ္ ဇူလုိင္လတြင္ ေရာက္ရွိခုိက္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရႏွင့္ ပညာ ေရး၀န္ႀကီးဌာနက အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ဆရာဗဟုိျပဳ ပညာသင္ၾကားနည္း စနစ္က်င့္သုံး ေနရာမွေက်ာင္းသားဗဟုိျပဳပညာသင္ၾကား နည္းစနစ္ကုိ ေျပာင္းလဲ က်င့္သုံးရန္ စတင္ႀကိဳးပမ္းအား ေပးလာခဲ့သည္။  သုိ႔ေသာ္ ႏုိင္ငံ တစ္၀န္းရွိ အေျခခံပညာစာသင္ ခန္းအမ်ားစုတြင္ဆရာ၊ဆရာမ မ်ား သည္ ႀကိမ္လုံးအသုံးျပဳ၍ စာသင္ၾကားျခင္းမ်ားရွိေနဆဲျဖစ္ၿပီး ဆရာႏွင့္  ေက်ာင္းသားအျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးသင္ၾကားျခင္း၊ စာသင္ခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းသူ၊ေက်ာင္းသားအခ်င္း ခ်င္းေျပာဆုိေဆြးေႏြး ေလ့လာျခင္းအေလ့အထမ်ား က်ယ္ျပန္႔လာ ေစရန္အခက္အခဲမ်ားရွိ ေနဆဲျဖစ္သည္။
“ႀကိမ္လုံးနဲ႔ ေက်ာင္းသား ဗဟုိျပဳသင္ၾကားနည္းနဲ႔က ဆန္႔ က်င္ဘက္ပါပဲ။ႀကိမ္လုံးက အ ေၾကာက္တရားနဲ႔ေက်ာင္းသားကုိ ကုိင္တြယ္တာပါ။ တကယ္ေတာ့ေက်ာင္းသား ဗဟုိျပဳသင္ၾကား နည္း ကုိသြားမယ္ဆုိရင္တုတ္တစ္ ေခ်ာင္းမွမရွိသင့္ပါဘူး။ေခတ္မီတုိးတက္တဲ့စနစ္ကုိ က်င့္သုံးေနတဲ့ေက်ာင္းေတြမွာႀကိမ္လုံးရွိစရာ အေၾကာင္းမရွိ ပါဘူး”ဟု ႏွစ္ေပါင္းသုံးဆယ္ေက်ာ္  ပညာေရးနယ္ပယ္တြင္ လုပ္ကုိင္ေနေသာေက်ာင္းသား ဗဟုိျပဳသင္ၾကားနည္းစနစ္ ဆုိင္ရာကၽြမ္းက်င္ဆရာမတစ္ဦး ကေျပာသည္။    ေက်ာင္းသားဗဟုိျပဳသင္ ၾကားနည္းသည္ ကေလးမ်ား၏ အာ႐ုံခံစားႏုိင္မႈစြမ္းရည္ကုိ အသိအမွတ္ျပဳ၍ ထုိအာ႐ုံခံစားမႈကို တုံ႕ျပန္ေစမည့္ခုိင္မာေသာအေတြ႕အၾကံဳမ်ားမွ တစ္ဆင့္အသိပညာ ႏွင့္   ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားကုိကုိယ္ တုိင္အသိပညာျဖင့္ တည္ေဆာက္ယူေစျခင္းျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းသားမ်ားအား အ လြတ္က်က္မွတ္၍ျပန္လည္ေျဖဆုိ ေစျခင္း၊ေက်ာင္းသားမွ ေမးခြန္း မ်ားေမးျခင္းကုိ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္း ျခင္း၊စာသင္ခန္းတြင္ စကားေျပာဆုိေန ျခင္းကုိပိတ္ပင္ျခင္း၊ေက်ာင္းသားကုိ ႀကိမ္လုံးအသုံးျပဳကုိင္ တြယ္ျခင္းတုိ႔သည္ ေက်ာင္းသား ဗဟုိျပဳသင္ၾကားနည္းေအာင္ျမင္ စြာက်င့္သုံးႏုိင္ရန္အတြက္ အတားအဆီး မ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း ပညာ ရွင္မ်ားကေ၀ဖန္ေထာက္ျပသည္။ “ႀကိမ္လုံးအသုံးျပဳမႈဘယ္ေလာက္အတုိင္းအတာထိရွိေနလဲ ဆုိတာေတာ့ မေလ့လာထားေတာ့ မသိပါဘူး။ဒါေပမဲ့ႀကိမ္လုံးမရွိတဲ့ ေက်ာင္း စာသင္ခန္းဆုိတာေတာ့ မရွိပါဘူး။ ေက်ာင္းေတြ အမ်ားႀကီးေရာက္ဖူးပါတယ္။ ေတြ႕ရသေလာက္ေတာ့ႀကိမ္လုံးမရွိတဲ့ေက်ာင္းေတြမႀကဳံဖူး ဘူး။ႀကိမ္လုံးက  control  (ထိန္းခ်ဳပ္) လုပ္ႏုိင္တဲ့အရာ ေပါ့။ တုတ္နဲ႔ ႐ုိက္ခ်င္မွ ႐ုိက္မယ္။တုတ္တစ္ေခ်ာင္းရွိတယ္ဆုိတာ ကေလးေတြရဲ႕ အာ႐ုံကုိဆြဲေဆာင္ လုိ႔ရတယ္။ သင္ပုန္းေပၚမွာရွိတာ ကုိ ၫႊန္ျပခ်င္ရင္ ဆရာမကႀကိမ္ လုံးနဲ႔ ၫႊန္လုိက္တာပါပဲ။ကေလး ေတြစကားေျပာေနတဲ့အခ်ိန္ အာ႐ုံဆြဲေဆာင္ခ်င္ရင္ ထရံကုိတုတ္နဲ႔႐ုိက္လုိက္ တယ္။ အဲ့ဒါက ဘာကုိ ဆုိလုိလဲဆုိေတာ့ မၿငိမ္ရင္ ဒီဟာနဲ႔ ႐ုိက္မယ္လုိ႔ ကေလးကနားလည္ ထားတာေလ”ဟု သင္ၾကားေရး နည္းစနစ္ဆိုင္ရာပညာရွင္ျဖစ္သူက ဆုိသည္။
အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား တြင္ေက်ာင္းသားမ်ားအား ႐ုိက္ႏွက္ဆုံးမျခင္း၊ ဆူပူမာန္မဲျခင္းျဖင့္ လိမၼာေရးၾကားရွိလာေစရန္၊ပညာ တတ္ေျမာက္ေစရန္ သြန္သင္ေနျခင္းမ်ား သည္ေခတ္စနစ္ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ကြာျခားမႈမ်ားရွိလာေနသည္။

No comments:

Post a Comment