သားခ်စ္ဘေလာဒ္.မွမိတ္ေဆြတို.အားတံခါးဖြင္.လွစ္ၿကိဳဆိုပါသည္၊စိတ္ၿကိဳက္သာခံစားၿကည္.ရွု.ဝင္ထြက္သြားလာနုိင္ပါတယ္မိတ္ေဆြ

Saturday, February 18, 2012

ျပန္ၾကားေရး ညႊန္ခ်ဳပ္ ဦးရဲထြဋ္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း (၂)

By featured, ဧရာ၀တီ on February 18, 2012 11:31 

 
ျမန္မာအစိုးရ၏ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ဦးစီးၿပီး မီဒီယာ ဥပေဒ တရပ္ ေပၚထြက္ေရးကို ႀကိဳးစားလွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ယခင္ နအဖ အစိုးရ လက္ထက္မီဒီယာ တင္းက်ပ္မႈမ်ားကို ေျဖေလွ်ာ့ ေပးေနသည္၊ စိစစ္တင္းက်ပ္မႈမ်ား နည္းပါးသြားသည္ဟု ဆိုရမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လာမည့္ အနာဂတ္ ျမန္မာ မီဒီယာေလာက ျဖစ္ႏိုင္ေျခ၊ ျပည္ပ အေျခစိုက္ မီဒီယာ မ်ားအေပၚ လက္ရွိ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီး ဌာန၏ သေဘာထား စသည္တုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးရဲထြဋ္အား ဧရာဝတီမဂၢဇင္းမွ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းထားပါသည္။
ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးရဲထြဋ္ (ဓာတ္ပံု - ဧရာဝတီ)
ေမး။     ။ တခ်ိဳ႕ ေျပာေနၾကတာက ဒီ မီဒီယာ ဥပေဒ ၿပီးသြားရင္ စာနယ္ဇင္းသမားရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ကို ကာကြယ္ေပးမႈ နည္းသြားမယ္၊ ထစ္ခနဲရွိ တရားစြဲတာေတြ ပိုမ်ားလာမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ အဲဒါ ဟုတ္သလား။
ေျဖ။     ။ စာနယ္ဇင္းသမားရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးဆိုတာ တခန္းပါပါတယ္။ ပိုၿပီး တရားစြဲဖို႔ လြယ္လာမယ္ ဆိုတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အသေရဖ်က္မႈ ဆိုတာနဲ႔ စြဲမယ္ ဆိုပါေတာ့၊ အသေရဖ်က္မႈ မေျမာက္တဲ့ အခ်က္ ၅ ခ်က္ရွိတယ္။ ကင္းလြြတ္ခြင့္ ၁ ဆိုရင္ တစံု တေယာက္ရဲ႕ ေရးသားခ်က္က အမ်ားျပည္သူရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို ထိခိုက္ေစတယ္လို႔ ေထာက္ျပျခင္းသည္ အသေရဖ်က္မႈ မေျမာက္ဘူး။ ဒါ က်ေနာ္က ဥပေဒစကားေတာ့ အတိအက် မမွတ္မိဘူးေပါ့ေလ။ ဒါကေတာ့ အေၾကာင္းခ်င္းရာ ျပႆနာပါ။ အရင္တုန္းကလို စာေပစိစစ္ေရးကပဲ မထည့္၊ မထည့္ ဆိုတာေတာ့ လံုးဝ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ တရားစြဲတာမ်ိဳးကေတာ့ ဗ်ာ အေမရိကားမွာလည္း ရွိတာပဲ၊ ယိုးဒယားမွာလည္း စြဲတာပဲ။ အသေရဖ်က္မႈနဲ႔ စြဲတယ္ဆိုတာမ်ိဳးကေတာ့ ရွိမွာပဲ။ တရားရံုးမွာ ရွင္းၾကေပါ့။ သုိ႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔က ဘာ အဆင့္တခုကို ထည့္ေပးထားလည္း ဆိုရင္ တရားရံုးမသြားခင္ ႀကိဳညႇိ ေပးမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။
ေမး။     ။ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ဘာသာစကားေတြနဲ႔ ထုတ္တာမ်ိဳး ရွိလာခဲ့မယ္ ဆိုရင္ေကာ ဘယ္လိုသြားမလဲ။
ေျဖ။     ။ သူတို႔လည္း ထုတ္ၾကေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အားလံုးကို ထုိင္ၾကည့္ေနမွာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ေတြက ဥပမာ – ကရင္ဘာသာနဲ႔ ထုတ္မယ္၊ ရွမ္းဘာသာနဲ႔ ထုတ္မယ္ဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ စာဖတ္ပရိသတ္ထဲကပဲ ကြန္ပလိန္းလုပ္လာတာေတြ ရွိမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ျပန္ၾကည့္မွာေပါ့။ ဒီေထာင္ခ်ီတဲ့ ထုတ္ေဝမႈေတြကို ဆင္ဆာလုပ္ဖို႔လည္း က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးေလ။ ခုနကေျပာသလိုေပါ့ ေထာင္ခ်ီရွိလာမယ္၊ သူတို႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကရမယ္၊ အဲဒီအထဲကမွ ပရိသတ္က အဆင့္အတန္းမရွိဘူး ထင္တာေတြက သူ႔ဘာသာသူ က်န္ခဲ့မယ္။ သူတို႔ ဘယ္ေလာက္လုပ္လာႏုိင္မလဲ၊ အခ်ိန္နဲ႔ သူ႔အရည္အေသြးက စကား ေျပာသြားမွာပဲ။
ေမး။     ။ ဒါဆို ႀကီး ငါးႀကီးေလာက္၊ ႀကီး ေလးႀကီးေလာက္ပဲ က်န္ခဲ့မယ္ထင္တယ္။
ေျဖ။     ။ ဒါေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္အျမင္ေျပာရရင္ေတာ့ … ဒါက ဥပေဒနဲ႔ေတာ့ မဆုိင္ပါဘူး၊ က်ေနာ့္ တေယာက္တည္း အျမင္ ေျပာရရင္ေတာ့ စာနယ္ဇင္းေတြ သိပ္နည္းသြားတာေတာ့ မႀကိဳက္ဘူးဗ်။
ေမး။     ။ VOA တို႔၊ BBC တို႔၊ RFA တို႔ အခြဲေတြဖြင့္ဖို႔ ၾကားေနတယ္။ အဲဒါေတြေကာ လက္ခံဖို႔ရွိလား။
ေျဖ။     ။ ဒါကိုေတာ့ အခုအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ မေျပာႏုိင္ေသးဘူး။ လာခ်င္တယ္၊ စိတ္ဝင္စားတယ္လို႔ ႏႈတ္နဲ႔ ေျပာေနတာေတြေတာ့ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြကေတာ့ ေနာက္မွ လူႀကီးေတြ စဥ္းစားလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။
ေမး။     ။ မီဒီယာဥပေဒက ပံုႏွိပ္အတြက္ပဲ သီးသန္႔ဆိုေတာ့ အြန္လိုင္းလည္းမပါဘူးေလ။ ဧရာဝတီလို အြန္လိုင္းလုပ္ေနတဲ့ မီဒီယာေတြဆိုရင္ အီလက္ထရြန္နစ္ ဥပေဒ ဆိုတာနဲ႔ ၿငိစြန္းေနတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္ဆိုေတာ့ ဒါေတြကို ဒီလူေတြက ဘယ္လို ေရွာင္ရမလဲ ဆိုတာသိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ။     ။ က်ေနာ္ထင္တယ္ေလ၊ က်ေနာ္တုိ႔ အခုေတာ့ အသံလႊင့္မီဒီယာကို ျပန္ၿပီး သံုးသပ္ေနပါတယ္။ ပံုႏွိပ္မီဒီယာကို ဘာလို႔ စကိုင္လဲဆိုေတာ့ ဒီပံုႏွိပ္မီဒီယာက လူမ်ားစုနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒါကို အရင္ဆံုး လုပ္လိုက္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ တဘက္မွာလည္း အသံလႊင့္ မီဒီယာက ရွိေနတယ္။ အသံလႊင့္မီဒီယာ ဆိုတဲ့အထဲမွာ New Media ဆိုတာကလည္း အက်ံဳးဝင္ေနျပန္ေရာ။ အစကေတာ့ ဒီ မီဒီယာေတြကို ဆက္သြယ္ေရး၊ စာတိုက္နဲ႔ ေၾကးနန္းက တာဝန္ယူခဲ့တာကိုး။ အဲဒီအထဲကမွ က်ေနာ္တို႔ ဘာေတြ ျပန္ၿပီး ယူလို႔ရမလဲ ဆိုတာကို ျပန္သံုးသပ္တာပါ။ ဒါကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ေဆြးေႏြးရဦးမယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာေတာင္ ျပန္ျပင္ဖို႔ လိုအပ္တာေတြ ၄၀၀ ေလာက္ရွိေသးတာ ဆိုေတာ့ ဒါေတြက ေတာ္ေတာ္ လုပ္ရဦးမယ္။ တခ်ိဳ႕ဟာေတြကလည္း ဥပေဒမျပင္ႏုိင္ေသးခင္ က်ေနာ္တို႔ ဝန္ႀကီး လုပ္ေနသလိုပဲ ေပးထားတဲ့ ဥပေဒထဲကေနပဲ ခြင့္ျပဳေနလို႔ ရမယ့္ ကိစၥေတြ ရွိမယ္ထင္တယ္။ က်ေနာ္ထင္တယ္ ေရွ႕မွာေတာ့ အီလက္ထရြန္နစ္ ဥပေဒအရ အေရး ယူတာေတြ မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ထင္တယ္ဗ်။ ဒါေၾကာင့္လည္း က်ေနာ္တို႔ ဘေလာ့ဂ္ေတြကို ဖြင့္ေပးလိုက္တာေပါ့။ လူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ထိေတြ႕လာၿပီေလ။
ေမး။     ။ ဒါဆိုရင္ အဲဒါေတြ ျမန္ဖို႔တို႔၊ လြယ္ကူလာဖို႔ ဆိုတာေတြေကာ ဘယ္လိုလုပ္ေပးမယ္။
ေျဖ။     ။ အဲဒါကေတာ့ ဆက္သြယ္ေရးလည္း လုပ္ေနတာပဲ။ သူ႔မွာလည္း အၿမဲ အေျပာအဆိုခံေနရတာ။ လူေတြကလည္း အရင္ကလိုပဲ အစိုးရကို အၿမဲ သံသယနဲ႔ ၾကည့္ေနေတာ့ သူ႔ဘာသာေႏွးရင္လည္း ဘယ္လို ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္တာလဲ ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္ၾကတယ္ဗ်။ က်ေနာ္တို႔ဟာ အရင္လူေတြျဖစ္ေနေပမယ့္ အခု စနစ္ေျပာင္းသြားၿပီ၊ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေနၾကတာ ေႏွးဖို႔ လုပ္ေနၾကတာ မဟုတ္ဘူး၊ အဆင္ေျပဖို႔ပဲ။ က်ေနာ္ဆို အခု စာၾကည့္တုိက္ဥပေဒ လုပ္ေနတယ္၊ ဝန္ႀကီးက ဘာေျပာလဲ ဆိုရင္ မင္းတို႔လုပ္ေနတာဟာ စာၾကည့္တိုက္ေတြ မ်ားမ်ား ထူေထာင္ဖို႔ပဲျဖစ္ရမယ္၊ ထူေထာင္ဖို႔ကို ခက္တဲ့ဥပေဒ မျဖစ္ရဘူးလို႔ ေျပာတာ။ စည္းနဲ႔ ေဘာင္နဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔ လုပ္ရမယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ၁၉၆၂ ဝန္းက်င္ကေတာ့ လံုၿခံဳေရးကို ဦးစားေပးတဲ့အခါက်ေတာ့ ထိန္းေက်ာင္းမႈေတြ ရွိခဲ့တာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါက မရွိသင့္ဘူးလားဆိုေတာ့ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါကေတာ့ လိုေကာင္း လိုမွာေပါ့ဗ်ာ။ လမ္းေလွ်ာက္တတ္ခါစ ဆိုေတာ့ တြဲေနရေသးတဲ့ သေဘာေပါ့။ အခုေတာ့ လႊတ္ေပးရမယ့္ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီ ဆိုရင္ လႊတ္ေပး ရေတာ့မွာေပါ့။ ဆက္သြယ္ေရးကလည္း အင္တာနက္ ေကာင္းတယ္ ဆိုၿပီး ခ်ီးက်ဴးတာပဲ ခံခ်င္မွာေပါ့ဗ်ာ။ နည္းပညာ ျပႆနာလည္း ရွိမွာေပါ့။ ရတာေလးပဲ ဝယ္လုပ္ရတဲ့ အေနအထား ရွိေနတာကိုး။
ေမး။     ။ တကယ္လို႔မ်ား ဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာေတြ ေကာင္းလာခဲ့ရင္ မေလးရွားႏိုင္ငံက မေလးရွားဂီနီလိုမ်ိဳး တရားဝင္ သတင္း ဝက္ဘ္ဆိုက္ေတြကို ခြင့္ျပဳတာမ်ိဳး မီဒီယာေတြကို လုပ္ခြင့္ ေပးလာႏုိင္မလား။
ေျဖ။     ။ ျဖစ္လာႏုိင္တာေပါ့။ ဒါေတြက တခ်ိန္က်ရင္ ျဖစ္လာမွာပါ။ ပိတ္တဲ့ေခတ္မွ မဟုတ္ေတာ့ဘဲဗ်ာ။ တကယ္ဆိုရင္ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြက လာၿပီး ဖိုင္ဘာလိုင္းေတြဘာေတြ ေဆာက္ေပးဖို႔ လိုတယ္ဗ်။ ဂိတ္ေဝးေတြ မ်ားမ်ား လုပ္ေပးမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။ ကူညီေပးသင့္တယ္ဗ်။ က်ေနာ္တို႔မွာက ဒီ တံခါး တေပါက္ပဲ ရွိတယ္ဗ်ာ။ ဒီတံခါး တေပါက္မွာ လူ ၁၀၀၊ ၂၀၀ ေလာက္ လာၿပံဳတိုးေနေတာ့ ဘယ္လြယ္မလဲဗ်။ က်ေနာ္တို႔ကို တံခါးဖြင့္ဖို႔ပဲ ေျပာေနတာ၊ တကယ္ဆို တံခါးေပါက္ေတြ အမ်ားႀကီး လာေဖာက္ေပးဖို႔ လိုတယ္ဗ်။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ဖြင့္ေစခ်င္ရင္ ဖြင့္ဖို႔ပဲ မေျပာနဲ႔ တံခါးေတြလာေဖာက္ေပး၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း တံခါးေပါက္ေတြ ေဖာက္တတ္ေအာင္ လာသင္ေပး အဲဒီလိုုပဲ ေျပာခ်င္တယ္။
ေမး။     ။ ေနာက္တခုက Exile မီဒီယာလို႔ ေခၚၾကတယ္၊ Dissident မီဒီယာလို႔ ေခၚၾကတဲ့ ဧရာဝတီ အပါအဝင္ မီဒီယာ ေတြကို ဘယ္လိုျမင္လဲ။
ေျဖ။     ။ တခ်ိန္ကေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း က်ေနာ္တုိ႔ကို အထင္မွားေနတယ္၊ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္ကလည္း ခင္ဗ်ားတုိ႔ကို တဘက္သက္ပဲ အထင္လြဲေနတယ္၊ စြတ္စြဲေနတယ္ဆိုၿပီး ဒီလိုပဲ ျမင္ခဲ့ၾကတာကိုးဗ်။ က်ေနာ္တုိ႔ကိုဆို ေျပာင္းလဲဖို႔ ဆႏၵ မရွိဘူး၊ အာဏာကို ဖက္တြယ္ထားခ်င္တယ္ ဆိုၿပီး ျမင္ခဲ့တာ။ တကယ္က်ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔လည္း ေျပာင္းဖို႔ ဆႏၵရွိခဲ့ ၾကတာပဲ။ အခုေတာ့ ဒီအေျခအေနမွာ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ နားလည္သြားၿပီ ယူဆတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ျပည္ေျပးမီဒီယာလို႔လည္း မေျပာေတာ့ဘူး၊ Dissident မီဒီယာလို႔လည္း မေခၚေတာ့ဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း ဒီမိုကေရစီ ရခ်င္လို႔ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္၊ က်ေနာ္တုိ႔လည္း ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ ဒီမိုကေရစီ သြားဖို႔ လမ္းေၾကာင္းေပၚကို ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကတယ္။ အရင္ကေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ လမ္းေၾကာင္းကို က်ေနာ္တုိ႔က အထင္မွားသလို၊ က်ေနာ္တုိ႔ လမ္းေၾကာင္းကိုလည္း ခင္ဗ်ားတို႔က အထင္မွားခဲ့ၾကတယ္။ အခုေတာ့ က်ေနာ္ထင္တယ္ေလ ခင္ဗ်ားတို႔နဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ အားလံုး ဆံုမွတ္တခုကို ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီ။ ဒီေတာ့ ဘာမွသိပ္ၿပီး ေျပာဆိုေနစရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ဘူး။ တကယ္လို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ေရးတာ မွားတယ္ထင္ရင္လည္း အခုဆို လမ္းေၾကာင္းပြင့္ေနၿပီဆိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က လွမ္းေျပာမွာပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ အေနနဲ႔လည္း သိခ်င္ရင္ လွမ္းေမးလုိက္လို႔ရတာပဲ။
က်ေနာ္တုိ႔ လူႀကီးေတြက သြန္သင္ခဲ့လို႔လည္း အခုလို ျဖစ္တာဗ်။ တကယ္ဆို ဒါႀကီးကို သြားခ်င္ေနတာ ၂၀၀၃၊ ၂၀၀၄ ေလာက္ ကတည္းကပဲ။ တိန္႔ေရွာင္ဖိန္ စကားတခုရွိတယ္မဟုတ္လား ေခ်ာင္းကိုျဖတ္ခ်င္ရင္ ေျခေထာက္နဲ႔ အတိမ္အနက္ကို စမ္းစမ္းၿပီးမွ ေလွ်ာက္ရသလိုပဲ က်ေနာ္တို႔လည္း ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကတာပဲ။ အဲဒီလို ေလွ်ာက္တဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ဘက္က အစိုးရိမ္လြန္ကဲမႈေတြ၊ ေၾကာင့္က်မႈေတြ မ်ားခဲ့လို႔ မွားခဲ့တာေတြ ရွိေကာင္းရွိမယ္ဗ်။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔သြားခဲ့တာ ဟိုဘက္ကမ္း ေရာက္ဖို႔ သြားခဲ့တာဗ်၊ ဒီဘက္ကမ္းမွာ က်န္ေနခဲ့ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း သြားခဲ့ၾကတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားတို႔က ဟိုဘက္ကမ္းကို အရင္ေရာက္တာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ က်ေနာ္တို႔က အခုမွ ေရာက္တာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ သို႔ေသာ္ အခုေတာ့ တေနရာမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ဆံုမိၿပီဗ်။
တခ်ိဳ႕ဟာေတြက စကားလံုး အသံုးအႏႈန္းေၾကာင့္ အခက္အခဲျဖစ္ေနတာေတြ ရွိတယ္ဗ်။ ဥပမာဗ်ာ Opposition ကို က်ေနာ္တုိ႔ အတုိက္အခံလို႔ သံုးၾကတယ္၊ ဒါေပမယ့္ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာဆိုရင္ အတုိက္အခံက အစိုးရ လုပ္သမွ် အတုိက္အခံ လုပ္ေန ၾကတာေလ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံမွာက်ေတာ့ အတုိက္အခံလို႔ သံုးလိုက္ရင္ ဆန္႔က်င္တာႀကီး ျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီစကားလံုးကိုေတာင္ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာေတာင္ လူနည္းစုပါတီေတြကို အတုိက္အခံလို႔သံုးတယ္၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း ဒီမိုကေရစီ လိုလားတဲ့ ပါတီလို႔ သံုးၾကတာရွိတယ္။ အဲဒီလို ေျပာလိုက္ေတာ့ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးကေကာ ဒီမိုကေရစီ မလုိလားဘူးလား၊ သူလည္း လိုလားလို႔ လႊတ္ေတာ္ထဲ ဝင္တာေလ။ ဒီလို အေခၚအေဝၚေလးေတြက သာမန္လို႔ ေျပာႏုိင္ေပမယ့္ တကယ့္တကယ္က် ရွင္းရခက္တာေတြ ရွိတယ္။
ေမး။     ။ ဆံုမွတ္တခုကို ေရာက္ၿပီလို႔ ဦးရဲထြဋ္က ေျပာလိုက္ေတာ့ ျပည္တြင္းေကာ၊ ျပည္ပေကာ မီဒီယာသမားေတြ အားလံုး သတင္းယူရတာ အခက္အခဲ မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုခ်င္တာလား။
ေျဖ။     ။ ဟုတ္တယ္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ လူေတြက မီဒီယာကိုပဲ အားကိုးၿပီး သတင္းအခ်က္အလက္ ယူရတာဆိုေတာ့ မီဒီယာက အေရးႀကီးတယ္။ မီဒီယာဘက္က ဘက္စံုေထာင့္စံု ေပးဖို႔လိုတယ္ဗ်။
ေမး။     ။ ေနာက္ပိုင္းမီဒီယာေတြကို ဖြင့္ေပးလိုက္ေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ ဌာနဆိုင္ရာေတြ ဘက္က သတင္းအခ်က္ အလက္ ေတြကို ပိတ္ထားတာမ်ိဳး ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။
ေျဖ။     ။ မွန္တယ္၊ ဒါလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာ္လႊားဖို႔ ခက္ေနတဲ့ အခ်က္တခ်က္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ဝန္ႀကီးရဲ႕ ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင့္ပဲ ဌာနဆိုင္ရာ အားလံုးလိုလိုမွာ ေျပာေရးဆိုခြင့္ အဖြဲ႕ေတြ ဖြဲ႕ေနတာရွိေနပါၿပီ။ ဖုန္းနံပါတ္ေတြကိုလည္း ေတာင္းထားၿပီ။ စံုလာၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အားလံုးသိေအာင္ ထုတ္ျပန္မွာပါ။ အခုလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိေနၾကပါၿပီ။ ႏိုင္ငံေတာ္ျပန္တမ္း ထဲမွာေတာ့ ဒီအဖြဲ႕ေတြ ဖြဲ႕ၾကဖို႔ကို ထည့္ထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို ဖြဲ႕လိုက္ရံုနဲ႔ ဒီအခက္အခဲႀကီး ေက်ာ္ျဖတ္ႏုိင္ၿပီလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးဗ်။ စိတ္ဓာတ္အခံက လိုေနေသးတယ္။
အရင္တုန္းက မီဒီယာကို ေျဖလိုက္လို႔ မွားသြားရင္ သူတို႔ရဲ႕ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ထိခိုက္မယ္ဆိုတဲ့ စနစ္တခုေအာက္မွာ ေနခဲ့တဲ့ သူေတြ အေနနဲ႔ အခုအခ်ိန္မွာ ခ်က္ခ်င္း လိုအပ္တာေတြကို ဘယ္လိုလုပ္ အကုန္လံုး ေျပာရဲမလဲ။ အခ်ိန္ေတာ့ ယူရမွာပဲ။ ဆုိလိုတာက မေျပာနဲ႔လို႔ ပိတ္ထားလို႔ မေျပာၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ပင္ကိုယ္သဘာဝကိုက အင္မတန္သတိထားခဲ့တဲ့ ေနရာမွာ ေနခဲ့လို႔ကို ေျပာဖို႔ ဝန္ေလးေနတာ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္တခုက ဘယ္ဟာကို ေျပာသင့္တယ္၊ ဘယ္ဟာကို ဘယ္လို ေျပာရမယ္ ဆိုတဲ့ ေျပာဖို႔ Guideline ေတြလည္း လိုတယ္။ အခု က်ေနာ္တုိ႔ ဌာနဆိုင္ရာ ဝန္ထမ္းေတြ အတြက္ PR (Public Relations) ထရိန္နင္ တခုလုပ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတယ္။ ဘယ္လိုေမးရင္ ဘယ္လိုေျဖရမလဲ၊ မီဒီယာနဲ႔ ဆက္ဆံရင္ ဘာေတြကို ဂရုျပဳရမလဲ ဆိုတာေတြေပါ့။ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြကို ဘယ္လိုေရွာင္မလဲ၊ မီဒီယာေတြကို ေစာ္ကားသလို မျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုေရွာင္မလဲ ဆိုတာကအစေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြက ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ခ်က္ခ်င္းႀကီး ျဖစ္မလာဘူးဗ်။ ေက်ာ္လႊားရမယ့္ စိတ္အခံေတြက ရွိေနေသးတယ္။ လုပ္ေတာ့ လုပ္ရမွာေပါ့ဗ်ာ။
ေမး။     ။ အာဆီယံနဲ႔ ေဒသတြင္း မီဒီယာေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပီးေျပာမယ္ဆိုရင္ ေနာက္ ၅ ႏွစ္မွာ ျမန္မာမီဒီယာရဲ႕ အခန္းက႑ ဘယ္လို ျဖစ္မယ္လို႔ ယူဆလဲ။
ေျဖ။     ။ က်ေနာ္ထင္တယ္ေလ၊ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာမီဒီယာက အာဆီယံ မီဒီယာေတြထဲမွာ စံနမူနာ တခုျဖစ္လာလိမ့္မယ္ဗ်။ အခုဆိုရင္ပဲ ၾကည့္ေလ။ စင္ကာပူမွာဆိုရင္ အတုိက္အခံအေၾကာင္း မ်က္ႏွာဖံုးတင္လို႔ မရဘူး။ မေလးရွားမွာ ဆိုလည္း ဒီလိုပဲ။ အခုပင္လွ်င္ ၾကည့္လိုက္၊ အင္ဒိုနီးရွားနဲ႔ ဖိလစ္ပိုင္ကို က်ေနာ္မေျပာပါဘူး၊ စင္ကာပူ၊ မေလးရွား၊ လာအို တို႔ထက္ က်ေနာ္တုိ႔ သာေနၿပီ။ ေနာင္ဆိုရင္ က်ေနာ္တုိ႔က စံနမူနာ ျဖစ္လာမယ္လို႔ က်ေနာ္ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားကို က်ေနာ္က ျပန္ေမး ခ်င္တယ္။ အာဆီယံ ႏုိင္ငံေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ မွာ မီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္ ဆိုတာ ဘာဆိုၿပီး ေျပာေနေပမယ့္ လူ႔အခြင့္ အေရး ျပႆနာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ျမန္မာ Issue ေနာက္မွာ ပုန္းေနခဲ့ၾကတယ္။ အခုဆိုရင္ သြားၿပီ၊ ျမန္မာ Issue ဆိုတာ အာဆီယံမွာ Issue မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အခု ေျပာေနၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေရးလြတ္လပ္ခြင့္တို႔၊ မီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္တို႔ ဆိုတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စင္ကာပူတို႔၊ ကေမၻာဒီးယားတို႔ ေနာက္ဆံုး ထုိင္းသည္ပင္လွ်င္ ဘယ္လို စဥ္းစားၾကလဲ၊ အရင္ကဆို သူတို႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ ပရိသတ္ေရွ႕မွာ ျမန္မာကို လူဆိုးႀကီးလုပ္ၿပီး သူတို႔ေတြက လူ႔အခြင့္အေရးကို ဂရုစိုက္ပါတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ေျပာခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ဘူးလား။ အခုေတာ့ ျမန္မာ Issue ဆိုတာ Issue မဟုတ္ေတာ့ဘူးဗ်။ က်ေနာ္ ဒါပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ အေနာက္ႏုိင္ငံက လူေတြက အာဆီယံ တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေတြကို ဘယ္လိုေျပာမလဲ၊ ဘယ္လို ကိုင္တြယ္မလဲ ဆိုတာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းတယ္။

No comments:

Post a Comment