သားခ်စ္ဘေလာဒ္.မွမိတ္ေဆြတို.အားတံခါးဖြင္.လွစ္ၿကိဳဆိုပါသည္၊စိတ္ၿကိဳက္သာခံစားၿကည္.ရွု.ဝင္ထြက္သြားလာနုိင္ပါတယ္မိတ္ေဆြ

Wednesday, June 22, 2011

အေမစုေမြးေန.မိန္.ခြန္း

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ လြတ္လပ္ေသာ ၆၆ ႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႔ပြဲကို က်င္းပခဲ့၊ စစ္မျဖစ္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့ေရး မိန္႔ခြန္း ေျပာၾကားခဲ့ 

ရန္ကုန္ ၊ ဇြန္ ၁၉

ဇြန္လ ၁၉ ရက္ေန႔၌ က်ေရာက္ေသာ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ အိုင္ကြန္ ႏိုဘယ္လ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရွင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေမြးေန႔ကို ရန္ကုန္ျမိဳ႕ ေရႊဂံုတိုင္ရွိ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရံုး၌ က်င္းပခဲ့သည္။ ႏိုဘယ္လ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆု ရရွိျပီးေနာက္ ၉ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ပထမဆံုး လြတ္လပ္ေသာ ေမြးေန႔ပြဲ အျဖစ္ က်င္းပခဲ့ေသာ အဆိုပါ ေမြးေန႔ပြဲကို သားငယ္ ကိုထိန္လင္းေခၚ ကင္မ္အဲရစ္သည္ ျဗိတိန္ႏိုင္ငံမွ ေမြးေန႔ပြဲ မက်င္းပခင္ မနက္ ၉ နာရီခြဲခန္႔က အခ်ိန္မီ ေရာက္ရွိခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။














သားငယ္ ကိုထိန္လင္းကို ရန္ကုန္ေလဆိပ္သို႔ သူမကိုယ္တိုင္ သြားၾကိဳခဲ့ျပီး ကိုထိန္လင္းေရာက္လာေသာ အခါ အနမ္းေပးရင္း သူမအရမ္းေပ်ာ္ရႊင္ပါေၾကာင္း လာေရာက္သတင္းယူေနေသာ သတင္းေထာက္မ်ားကို ေျပာျပခဲ့သလို သူမကို ေမြးေန႔ဆုေတာင္း ဆုေတာင္းေပးေနၾကေသာ ျပည္သူမ်ားကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့သည္။ သားအမိႏွစ္ဦးသည္ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေက်ာ္ ကြဲကြာေနခဲ့ရာမွ ၂၀၁၀ ႏို၀င္ဘာလ ၁၃ ရက္ေန႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္မွ လြတ္ေျမာက္လာခဲ့ျပီးမွ ပထမဆံုး အၾကိမ္ ျပန္လည္ဆံုစည္းရျခင္း ျဖစ္ေလသည္။






သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းကပ္လွဴေနစဥ္

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ သူမ၏ သားႏွင့္အတူ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းကပ္ခဲ့ျပီး အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၀င္မ်ားက ငွက္မ်ား လႊတ္၍ ဇီ၀ိတဒါန ျပဳခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။ ေရႊဂံုတိုင္ ရံုးခ်ဳပ္၌ က်င္းပေသာ ေမြးေန႔ပြဲသို႔ တက္ေရာက္လာေသာ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ သတင္းေထာက္မ်ားသို႔ သူမအေနျဖင့္ ေမြးေန႔တြင္ အလိုခ်င္ဆံုး အရာကို ေတာင္းဆိုခြင့္ ရမည္ဆိုပါက ျမန္မာျပည္၏ ျငိမ္းခ်မ္းေရး၊ တည္ျငိမ္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ထြန္းေရးတို႔ကိုသာ လိုလားပါေၾကာင္း ႏွဳတ္ခြန္းဆက္ စကား ေျပာၾကားခဲ့သည္။








ေမြးေန႔ပြဲသို႔ ပါတီ၀င္မ်ား၊ ျပည္သူမ်ား၊ မီဒီယာေလာကသားမ်ား စသျဖင့္ လူေပါင္း ငါးရာေက်ာ္ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကျပီး တစ္ဦးခ်င္းစီက မီးထြန္းညွိထားေသာ ဖေယာင္းတိုင္မ်ားကိုင္ကာ သူမအတြက္ ေမြးေန႔ဆုမြန္ ေတာင္းေပးခဲ့ၾကသည္။ ထို႔အတူ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ၆၆ ႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႔ အခမ္းအနားကို ကမာၻတစ္၀န္း ႏိုင္ငံမ်ားရွိ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားကလည္း အသီးသီး က်င္းပခဲ့ၾကေၾကာင္း အင္တာနက္ သတင္းမ်ား အရ သိရသည္။

သူမရဲ.ေမြးေန.မိန္.ခြန္း
ကၽြန္မရဲ့ေမြးေန႔မွာ အားလုံးက လာဆုေတာင္းေပးတဲ့အတြက္ အားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္တယ္လို႔ ေျပာပါရေစလို႔။ ေမြးေန႔တစ္ခု၊ တစ္ခုကို ျဖတ္သန္းသြားၿပီလို႔ဆိုရင္ တစ္ႏွစ္၊ တစ္ႏွစ္ ႀကီးသြားၿပီ ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ ရွိပါတယ္။ လူတေယာက္က အသက္ႀကီးလာတာနဲ႔အမၽွ ကိုယ့္ရဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္က လူေတြကို အက်ိဳးျပဳနိုင္သလား ဆိုတာ ျပန္ၿပီးေတာ့ သုံးသပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။

ကၽြန္မအေနနဲ႔ အခုလို လာေရာက္ၿပီးေတာ့ အားေပးတဲ့သူေတြရဲ့ အကူအညီနဲ႔ ကၽြန္မတို႔နိုင္ငံတင္ သာမက၊ အျခားနိုင္ငံက ကမၻာသူ ကမၻာသားေတြ အားလုံး အက်ိဳးအတြက္ လုပ္နိုင္ဖို႔ရာ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ အထူးသျဖင့္ အေရးႀကီးတာက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္ပါတယ္။ အားလုံးသိတဲ့အတိုင္း အခု ကၽြန္မတို႔နိုင္ငံမွာဆိုရင္ စစ္မီးစ ျပန္ၿပီးေတာ့ ပြားေနတဲ့သေဘာ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီေန႔ကၽြန္မရဲ့ ေမြးေန႔မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥကို အေလးထားၿပီး ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မကို ေမြးေန႔ဆုေတာင္း ဘာလိုခ်င္လဲလို႔ ေမးရင္ ကၽြန္မတို႔ နိုင္ငံမွာ အားလုံး ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ေအးေအးေဆးေဆးနဲ႔ သာသာယာယာနဲ႔ ဝဝေျပာေျပာနဲ႔ ေနနိုင္ဖို႔။ နိုင္ငံ တစ္နိုင္ငံက တိုးတက္ဖို႔ သာယာဖို႔ဆိုတာ ပထမဦးဆုံးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ လိုပါတယ္။

ကၽြန္မရဲ့ ေမြးေန႔ဆုေတာင္းက ကၽြန္မတို႔အားလုံး ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစဆိုတဲ့ ဆုေတာင္းပါ။ အဲဒီေတာ့ ဒီလို ၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ဆိုတာ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္တည္း လုပ္လို႔လည္း မျဖစ္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔ တစ္ဖြဲ႕တည္း လုပ္လို႔လည္း မျဖစ္ဘူး။ အားလုံးက ဝိုင္းလုပ္ေပးမွ ျဖစ္မွာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔နိုင္ငံမွာ ပထမဦးဆုံးအေနနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ အတြက္ အားလုံးက ဝိုင္းဝန္းၿပီး ကူညီၾကပါလို႔ ကၽြန္မက ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔နိုင္ငံ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့အခါ ကၽြန္မ အျခားကိစၥေတြကို တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ သြားနိုင္မွာပါ။ အားလုံးသိတဲ့အတိုင္း အခု အႏွစ္ ၂ဝေက်ာ္လာၿပီ။ ကၽြန္မတို႔ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရးနဲ႔ ကၽြန္မတို႔နိုင္ငံမွာ တိုးတက္ေရး၊ သာယာေရး ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။

အမ်ိဳးသား ရင္ၾကားေစ့ေရး ဆိုတာကလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရွိလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးက ပထမေျခလွမ္းပါ။ ကၽြန္မတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ အားလုံးကူညီၾကပါ။ အျခားေမြးေန႔လက္ေဆာင္ေတြက ဒီေလာက္ အေရးမႀကီးပါဘူး။ တကယ္ အေရးႀကီးတဲ့ လက္ေဆာင္က ဘာလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔နိုင္ငံမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရေစမယ့္ စိတ္ထားေတြ တစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ဦးခ်င္း ပြားေပးၾကပါလို႔။ တစ္ခ်ိဳ႕ေျပာမယ္ ကၽြန္မတို႔နိုင္ငံမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ ကူညီေပးပါဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘယ္လို ကူညီေပးနိုင္မွာလဲ၊ ကၽြန္မတို႔က ဘယ္လို ကူညီေပးနိုင္မွာလဲ ဆိုၿပီး ေမးၾကတယ္၊ ေမးၾကလို႔ရွိရင္ ကိုယ့္စိတ္ထဲက ဒီကမၻာႀကီးမွာ ျဖစ္သမၽွ ကိစၥမွန္သမၽွ စိတ္ထဲကေန စရမွာပဲ။ ကမၻာႀကီးမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေျပာင္းအလဲက ဘယ္က စသလဲဆိုေတာ့ လူသားေတြရဲ့ အေတြးအေခၚက စခဲ့တာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဒီအေတြးအေခၚေတြ ေျပာင္းလဲမွ ကမၻာႀကီး ေျပာင္းလဲနိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ တစ္ေယာက္ခ်င္း၊ တစ္ေယာက္ခ်င္းက ေနၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဦးတည္မယ့္ အေတြးအေခၚေတြ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔နိုင္ငံတင္မက တကမၻာလုံးမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရနိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မေမြးေန႔ကို ျမန္မာနိုင္ငံ အမ်ိဳးသမီးမ်ားေန႔ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။

အမ်ိဳးသမီးေတြက အမ်ိဳးသားေတြထက္ ပိုၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုလားမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ စစ္ေတြ ျဖစ္ၿပီ၊ အၾကမ္းဖက္မွုေတြ ျဖစ္ၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ ပထမဦးဆုံး၊ အမ်ားဆုံး လာခံရတာေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ ကေလးငယ္ေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အားလုံး၊ တစ္ကမၻာလုံးက အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ့ အခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို အမ်ိဳးသမီးေတြက ပိုၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဘက္ကို အားသန္တယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဘယ္ေလာက္ လိုလားတယ္၊ လိုအပ္တယ္ ဆိုတာလည္း ေကာင္းေကာင္း နားလည္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ အမ်ိဳးသမီးမ်ားေန႔လို႔ ဆိုတဲ့ ကၽြန္မေမြးေန႔မွ စၿပီးေတာ့ ေနာင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ ႏွစ္အဆက္ဆက္၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ ကၽြန္မတို႔နိုင္ငံမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔အတြက္ အားလုံး ဝိုင္းၿပီးေတာ့ ကူညီအားေပးၾကပါလို႔ ကၽြန္မ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။

ေမြးေန႔ရွင္က သိပ္ၿပီး စကားရွည္ရွည္ ေျပာေနရင္ မေကာင္းပါဘူး။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ဆုကို ေတာင္းၿပီးရင္ ဒါ ၿပီးေလာက္ပါတယ္။ ကၽြန္မ လိုခ်င္တဲ့ဆုက ဒါပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔နိုင္ငံမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရခ်င္တယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွတဆင့္ ကၽြန္မတို႔နိုင္ငံမွာ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရး ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီကမွတဆင့္ ျပည္သူျပည္သားမ်ား လိုလားတဲ့ စနစ္တစ္ခု ဒီနိုင္ငံမွာ ခိုင္ခိုင္မာမာ အျမစ္တြယ္နိုင္ေအာင္လို႔ အားလုံး ဆုေတာင္းၾကပါ။ ကၽြန္မတို႔နိုင္ငံကအစ တစ္ကမၻာလုံးမွာလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ သာယာေရး၊ ခ်မ္းသာေရး၊ အားလုံး ရနိုင္ပါေစလို႔ ကၽြန္မနဲ႔အတူ ဆုေတာင္းၾကပါလို႔ ထပ္မံေျပာရင္းနဲ႔ နိဂုံးခ်ဳပ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment