သားခ်စ္ဘေလာဒ္.မွမိတ္ေဆြတို.အားတံခါးဖြင္.လွစ္ၿကိဳဆိုပါသည္၊စိတ္ၿကိဳက္သာခံစားၿကည္.ရွု.ဝင္ထြက္သြားလာနုိင္ပါတယ္မိတ္ေဆြ

Sunday, November 3, 2013

အပိုင္း၁-မာက္စ္၀ါဒ နွင္.ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒနွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္းGeorge Novack’s Understanding History:Marxism Versus Existentialism

အပိုင္း၁-မာက္စ္၀ါဒ နွင္.ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒနွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္းGeorge Novack’s Understanding History:Marxism Versus Existentialism

July 24, 2013 at 1:52am
ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၁)

George Novack’s Understanding History: Marxism Versus Existentialism (ဘာသာျပန္)


ေဂ်ာ.ခ်္ နိုဗက္ ၏္ သမိုင္းကို နားလည္ျခင္း--
မာက္စ္၀ါ ဒ နွင္. ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ နွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္း (၁၉၇၂)

ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ နွင္. မာ.က္စ္၀ါဒကို က်ေနာ္တို.ေခတ္၏ အဘိဓမၼာ သမားအေတာ္မ်ားမ်ားက အက်ယ္တ၀ံ. ေဆြးေႏြးခဲ့ႀကပါတယ္။ ျဖစ္တည္္မွဳ၀ါဒက အေနာက္ ဥေရာပနိုင္ငံေတြမွာ စတယ္။ ပထမဦးဆံုး ဥေရာပမွာ ေခတ္စားတယ္။ သူ.ေႀကာ္ႀကားမွဳ က ေနာက္ပိုင္းမွာ အေမရိကန္နိုင္ငံသို. ကူး ဆက္လာပါတယ္။ မာ.က္စ္ ၀ါဒကေတာ. ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ရွိတဲ. နိုင္ငံ အားလံုး ၏ တရား၀င္ သေဘာတရားကိုယ္ထည္ပါ။ ဒီ.အျပင္ ကမာၻႀကီးေပၚမွာ ျဖစ္ျဖစ္ခဲ.သမွ် လူထုလွဳပ္ရွားမွဳ ေတြ ၊ လူနွင္. လူထုကိုု အေျချပဳတဲ. ပါတီနဲ. အသင္းအဖြဲ. ေတြ အားလံုး၏ သေဘာတရား လမ္းညႊန္အျဖစ္ ခုထိ လက္ခံထားႀကဆဲျဖစ္ပါတယ္။

ေ၈်ာ.နိုဗက္၏သမိုင္းကိုနားလည္ျခင္း စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုး
ေ၈်ာ.နိုဗက္၏သမိုင္းကိုနားလည္ျခင္း စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုး


လြန္ခဲ.သည္. နွစ္ ၂၀ အတြင္း ဒီအေတြးအျမင္ ေက်ာင္း၂ေက်ာင္း က ပုုဂိၢဳလ္ႀကီးငယ္ေတြဟာ သူ.ေက်ာင္း ငါ.ေက်ာင္းစသျဖင္. အျငင္းပြား၊စကားေရလု စစ္ထိုးႀကပါတယ္။ ဒီ ေက်ာင္း၂ေက်ာင္း က ေက်ာင္းထြက္ေတြ တဖက္နဲ.တဖက္ အက်ယ္အက်ယ္ မျငိမ္းဖြယ္ျဖစ္ႀကျပီဆိုလွ်င္၊ ေ၀ဖန္သံ အကဲဆံုး အရပ္က ျပင္သစ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

သိႀကတဲ. အတိုင္း နိုဘယ္ဆု ရသြားတဲ. စာတတ္ စကားတတ္ ယြန္းေပါ ဆတ္နွင္.သူ. လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္မ်ား၊ သူ. သာ၀ကမ်ား က ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒကို ထူေထာင္ခဲ.တာျဖစ္ပါတယ္။ သူတို.စတဲ. အခ်ိန္ကိုျပန္ႀကည္.လွ်င္၊ျဖစ္တည္မွဳသမားေတြဟာ မာက္စ္ ၀ါဒ အားေကာင္းေနဆဲမွာပဲ မာ.က္စ္ အေတြးအေခၚကို ထိပ္တိုက္တိုး ယွဥ္္ျပိဳင္ခ်င္စိတ္နဲ.ေပၚေပါက္လာတဲ. အယူျဖစ္ပါတယ္။

ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒေက်ာင္း စေထာင္ခဲ.သူေတြဟာ အေမရိကနွင္. ယဥ္ေက်းမွဳ လံုးလံုးလ်ားလ်ား မတူတဲ. ဥေရာပတိုက္နိုင္ငံ မွာ ေနထိုင္ႀကသူမ်ားျဖစ္တယ္။ ျပင္သစ္နိုင္ငံ ၏ ဆိုရွယ္လစ္ဇင္ဟာ အမ်ားသူငါ လူထုဘ၀ထဲမွာ နွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ေက်ာ္ အေတာ္ႀကီးလႊမ္းမိုးခဲ.တယ္။ သူတို.ပါလီမန္ မွာ ကြန္ျမဴနစ္ေတြ ဆိုရွယ္လစ္ေတြက ခံုအေရအတြက္ စုစုေပါင္း၏ ေလးပံုတပံု ၂၅% ခန္. ၀င္ေနရာယူနိုင္ထားခဲ.တယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ရာဒီကယ္္ အင္တဲလက္က်ဴရယ္လို.ေခၚတဲ. သေဘာတရား အျပင္းထန္ဆံုး ေခါင္းအုပ္စု၊အသိဥာဏ္သမားေတြ ေနာက္မွာ (သူတို. နဲ. သိပ္မတူတဲ.) လူထုႀကီးရွိတယ္။ ထိပ္ပိုင္းက လူနည္းစု လက္၀ဲ ေတြမွာရွိတဲ. လူထု တာ ၀န္က မေသးေလဘူး။
ဒီေတာ. ျပင္းထန္တဲ. ရာဒစ္ကဲလ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြအေပၚ သူမတူတဲ.ဖိအားေတြျဖစ္ ျဖစ္လာတယ္။

ဒီလိုအေျခအေနေတြေႀကာင္. ထိပ္ပိုင္းက လက္၀ဲျဗဴရုိကရက္ သမားေတြဖက္ကလည္း ရသလိုစင္ထိုးနိုင္မဲ. အခြင္.ျဖစ္လာတိုင္း ဒီအခြင္.ကိုယူတယ္။ မာက္စ္ခ်ေပးတဲ. သေဘာတရားလမ္း စီသို. တေျဖးေျဖး ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲမွဳ အဆင္.ဆင္. ကို ပဲ လိုအပ္ခ်က္တရပ္လိုို သူတို. တစင္ေထာင္ေျပာဆိုမွဳေတြ ျဖစ္ေပၚလာခဲ.တယ္။

ယြန္းေပါ ဆာ.ဒ္၏ ျဖစ္တည္မွဳ အယူမွာ ေရွ.ေနာက္ မညီညြတ္မွဳေတြရွိတယ္။ မိမိ ေျပာျပီးသား၊ မိမိလက္နဲ.ေရးတဲ.အဆိုကို မိမိ ေျခနွင္.ျပန္္ ဖ်က္တဲ. စကားလံုးေတြ၊ လြဲေနတဲ.သေဘာထားေတြ ကို အထူးသျဖင္. ဆာ.ဒ္ ေရးသားမွဳေတြမွာေတြ.ရတယ္။

ဆာ.ဒ္ က်မ္းကိုးတဲ. ပုဂိၢဳလ္ေတြ ကို ႀကည္.လိုက္လွ်င္၊ မာ.က္စ္ ကို တမင္ ဆန္.က်င္ခဲ.ေသာ၊ ရုပ္အျမင္မရွိေသာ မာတင္ေဟးဒက္ဂါ (Martin Heidegger)၊ အက္ဒ္မန္ဟတ္ဆား (Edmund Husserl) စတဲ.ဒႆန ဆရာေတြ ျဖစ္ေနတာကို သြားေတြ.ရတယ္။ ဆာ.ဒ္ေရးခဲ.တဲ. ျဖစ္တည္ေနျခင္းနွင္. ဘာမွ မဟုတ္ျခင္း (Being and Nothingness 1943 )၊ ရုပ္၀ါဒနွင္.ေတာ္လွန္ေရး (Materialism and Revolution 1947) ဒီစာအုပ္ ၂ အုပ္ကို ႀကည္.ပါ။

ဆာ.ဒ္ က ေျပာပါတယ္။ သူဟာ မာ့က္စ္ျပဳစုခဲ.တဲ. အနုေလာမ ရုပ္၀ါဒကို အစားထိုးစရာအေနနဲ. ဒီစာအုပ္ေတြေရးခဲ.တယ္လို.ေျပာတယ္။
သိပ္မႀကာပါဘူး။ ၁၉၆၀ မေရာက္ခင္ ေလးမွာပဲ ဆာ.ဒ္ဟာ သူ မူလယူထားတဲ.လမ္းက ျပန္ေကြ.ေလွ်ာက္လာခဲ.ျပီး … ခုေတာ. မာက္စ္၀ါဒသာ အစစ္အမွန္ပါ္လို.ေျပာဆိုကာ ….အေျပာ သက္သက္ နဲ. မာ.က္စ္ အေတြးအျမင္ေတြကို လူသိရွင္ႀကား ေထာက္ခံျပေနပါတယ္။ မႀကာေသးခင္က သူ.အေႀကာင္းသူျပန္ေရးတဲ. ကိုယ္ေရး အထုပၸတိ မွာ ဆာဒ္က (မာ.က္စ္၀ါဒကို ေနာက္ပိုင္းသူ ျပန္ေပြ.ဖက္ရျခင္းေႀကာင္.) သူငါ ပုကၠလဓိဌာန္စြဲမရွိတဲ. ေလာကထက္ သာလြန္တဲ. ကိုယ္ပိုင္အစစ္အမွန္တရားတခုစီ သူ.ဆိုက္ေရာက္လာပါတယ္လို.ေတာင္ ဆိုလိုက္ပါေသးတယ္။

ဆာ.ဒ္ ေနာက္ဆံုးေရးခဲ.တဲ.၊ (The Critique of Dialectical Reason 1960 ) အနုလံုပဋိလံု ဆင္ျခင္မွဳကို ေ၀ဖန္မွဳ လို. အမည္ရတဲ. ဒႆနက်မ္းကိုႀကည္.။ ဒီစာအုပ္၏ ပထမခန္းဟာ နည္းကိုရွာေဖြျခင္း Search for a Method ဆိုတဲ. ေခါင္းစဥ္နဲ. အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင္.ထြက္လာခဲ.တယ္။ သူ. “ နည္းကိုရွာေဖြျခင္း” ပထမ ခန္းမွာပဲ ဆာ.ဒ္က ….

…..ျဖစ္တည္မွဳဆိုတာ ေနာက္ဆံုးေတာ. မာ.က္စ္ ၀ါဒ ထဲ ဆင္းသက္လာတဲ.လက္ေအာက္ခံဆင္.ပြား။ မာ.က္စ္ ၀ါဒက လွဳံ.ေဆာ္ ေပးလို.ျဖစ္ေပၚလာတဲ.အရာ။ ဒီလို တဆင့္ခံ အခက္အလက္တခုက မူလ မာ.က္စ္၀ါဒကို ပိုဆန္းသစ္ ပိုႀကြယ္၀လာေစဖို. အတြက္သာ ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒဟာ ေပၚေပါက္ခဲ.ရတာာျဖစ္တယ္ ….
လို. ေရးသားခဲ.တယ္။

သည္လိုနည္းနဲ. ၁၉၄၀ ေက်ာ္နွစ္ေတြမွာ ကားလ္မာ.က္စ္ ၏ ဒိုင္လက္တစ္ ရုပ္အျမင္ဟာ အမွားႀကီးတရပ္ျဖစ္တယ္.. မာ.က္စ္ ၀ါဒဟာ လူ.သားလြပ္လပ္မွဳကို ရန္ျပဳထားသည္. အေတြးအျမင္ပါလို. က်ယ္ေလာင္စြာ ရံွဳခ်ခဲ.သူႀကီး၊ တနည္း ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒရဲ. သေဘာတရားဆရာႀကီးဆာဒ္ဟာ ခုမ်ားေတာ. မာ.က္စ္၀ါဒနဲ. သူ.ျဖစ္တည္မွဳကို လက္ထပ္ထိမ္းျမားေပးဖို. အဆိုတင္သြင္းေနပါတယ္။ ကဲ ...ဒါဆို သူ. အလိုအတိုင္း ဒီ ဒႆန ၂မ်ိဳး (မာက္စ္အဘိဓမၼာ ႏွင္. ျဖစ္တည္ မွဳဒႆန) ကို ဘယ္အတိုင္းအတာ အထိ ေပါင္းစပ္ေပးမွာလဲ။ ဒီ၂ခု လက္ထပ္ေပးစားလို.ျဖစ္လာတဲ. အရာကေရာ...မူလအဘိဓမၼာေတြ နွင္. အတူတူ ရွင္သန္နိုင္ပါ.မလား …

ဒီ၀ါဒ ၂ခု ေပါင္းစပ္လိုက္ျခင္းအားျဖင္.၊ တစ္ခုစီက အေကာင္းဆံုး ပိြံင္.ေတြ ပါတဲ. အယူသစ္တခု ဘယ္လိုနည္းနဲ.မွ ျဖစ္မလာနိုင္ဘူးဆိုတာ ေျပာဖို. က်ေနာ္ ဒီေဆာင္းပါး ကို အားထုတ္ေရးခဲ.ရတာ ျဖစ္တယ္။ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က ေတာ့ … ရုန္းကန္ေနရဆဲ လက္ရွိကမၻာႀကီးေပၚက ဆန္.က်င္ဖက္အေတြး အျမင္ ေတြဟာ အမွားအမွန္အေျဖရွာေရးမွာ ဘယ္လိုနည္းမွ ေပါင္းစပ္ေပးလို.မရဘူး၊ မတူတာေတြကို သဟဇာတ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးလို.မရဘူး။ မတူတာ၂ ခုကို အတင္းေပါင္းစပ္ျပီး ေကာင္းတာေလးေတြခ်ည္း စုေကာက္သင္းေကာက္ေရြးထည္.ထားတဲ. ဒႆနသစ္ ဆိုတာ လံုး၀ ျဖစ္နိုင္ေခ် လံုး၀မရွိဘူးဆိုတာကို က်ေနာ္ အေလးထားေျပာရပါလိမ္.မယ္။

နံမည္ႀကီး အထင္ကရ ျပႆဒါးဆရာက ေရနဲ.မီးေရာျပီး၊ လူေတြ မ်က္ေစ.လည္ေစမဲ.၊ သို.ေသာ္ နွစ္ျခိဳက္ သေဘာေခြ.ေစမဲ. ေရစံုမီးစံု တန္ခိုးျပနိုင္တယ္လို. ေတြးမိလိမ္.မယ္။ အမွန္က ေရနဲ.မီးဆိုတာ တခု ေပ်ာက္ျပယ္ မွသာ ေနာက္တခု ျဖစ္ခြင္.ရွိတယ္။ ယွဥ္တြဲျဖစ္လို.ရတဲ. အမ်ိဳးအစားေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ မာ.က္စ္၀ါဒနဲ.ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒဟာ ေရနဲ.မီး ဥပမာ အတိုင္းပဲ။ တခုျဖစ္ဖို. တခုက ပ်က္ေပးမွ ရတယ္။

မာ.က္စ္၀ါဒနဲ.ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒဟာ အေျခခံအရကို ရပ္တည္တဲ.ေနရာ ကြဲတယ္။ ဒီေတာ့ …ဒႆန နဲ. လူမွဳေဗဒအေရးအရာေတြက စလို. ကြဲလာလိုက္တာ အဆင္.ျမင္.ကိုယ္က်င္.အဘိဓမၼာနဲ. နိုင္ငံေရး ပိုင္းေတြ အထိ ကြဲေနတုန္းပဲ။ ဒီလို အမ်ိဳးအမယ္မ်ားလွတဲ.ျပႆနာရပ္ အသီးသီး အေပၚမွာ အေျခခံယူပံုယူနည္း လံုးလံုးမတူတဲ. ဒႆန ၂ ခုကို ေပးစားဖို.၊ အတူေပါင္းခိုင္းဖို.ဆိုတာ ဘယ္လိုနည္းနဲ.မွ မျဖစ္နိုင္ဘူး။

သူတို. ၂ခု ကို မေပါင္းအပ္ပဲ ေပါင္းႀကည္.ပါ။ ေပါင္းစပ္လို.ရလာတဲ.အပိုင္းသစ္က ဘာမွ အထူးတလည္ စြမ္းေဆာင္နိုင္၊ တတ္နိုင္မွာမဟုတ္ေလဘူး။ ျဖစ္တည္မွဳ ေက်ာင္းနဲ. မာက္စ္ ေက်ာင္း၊ ဒီေက်ာင္း၂ခု အလြန္အေရးႀကီး တဲ. ကိစၥရပ္ေတြမွာ ေက်ာခိုင္းသေဘာကြဲလြဲမွဳ ေတြေႀကာင္. ရထား တဲ.ရလဒ္ေတြထက္ ပိုထူးျခား၊ ပိုလုပ္နိုင္တာမ်ိဳးလည္း ထပ္ထြက္လာမွာမဟုတ္ဘူး။

ဒီေတာ. ပထမဆံုး သဘာ၀တၳသရုပ္မွန္ေလာက နဲ.သိပၸံအေႀကာင္း ျခင္းရာေပၚမွာထားတဲ. ဆန္.က်င္ဖက္အျမင္ေတြကိုပဲ ျပန္ စဥ္းစားႀကမယ္။ ကမၻာႀကီးအေႀကာင္းကို စံုစမ္းေထာက္လွမ္းဖို.၊ ကမၻာႀကီးကို သိဖို.၊လူသားေတြ ႀကံသမွ် အားထုတ္မွဳ အားလံုးမွာ သရုပ္မွန္သဘာ၀ေလာက ၏ ၀ိေရာဓိတရား ကို နားလည္ေအာင္ႀကံစည္တာထက္ ပိုျမင္.မားတဲ.အားထုတ္မွဳ ဆိုတာမရွိိနိုင္ေသးဘူး။

သိပၸံနွင္. သရုပ္မွန္တရားပံုပန္းမက်ျခင္း(Science And The Absurdity Of Reality)

ျဖစ္တည္မွဳေက်ာင္း ကေျပာပါတယ္။ စႀကၤ၀ဋာ ႀကီးဟာ ယုတၱိကင္းတယ္လို. သူတို.က ဆိုတယ္။ မာ.က္စ္ေက်ာင္းသားေတြကေတာ. ေလာက ႀကီးဟာ နိယာမတရားအရ ျဖစ္ပ်က္ေနတာလို. ပိုင္းျဖတ္တယ္။
ျဖစ္တည္မွဳေက်ာင္း ထြက္ေတြ ၏ ႀသကာသေလာက၊သတၱေလာက ဆိုတာကိုပံုေဖၚမွဳ ဟာ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေစ တဲ.ဓါတ္သေဘာေတြပါတဲ. လူ.အေတြ.အႀကံဳ စက္၀န္းထဲမွာေပၚကပဲ သူတို. အဆိုေတြကို တင္ေနျခင္းျဖစ္တယ္။ သူတို.အဆိုအရ ကမၻာႀကီးေပၚမွာ လူဟာ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္မွ တိတိက်က် မရွိပဲလူျဖစ္လာတယ္။ ေက်နပ္စရာေကာင္းတဲ. အေႀကာင္းျပခ်က္ မပါပဲ လူ.ဘ၀ကိုရခဲ.တယ္။ ျဖစ္တည္မွဳသေဘာကို ယုတၱိ ယုတၱာ သက္ေသျပစရာ အေႀကာင္းမရွိဘူး။ ဒီလိုျဖစ္ေနတာ အစီအစဥ္တက်လည္းမဟုတ္ဘူး။ ေလာကထဲမွာ ျဖစ္ေနတာ၊ ရွိေနတာေတြဟာ၊ လိုအပ္ခ်က္မပါပဲ သူ.ဖာသာသူျဖစ္ေနတယ္ လို.ဆိုႀကတယ္။

သူတို.ဆိုပံုႀကီးက …ျဖစ္တည္မွဳကို ျဖစ္ေနတဲ.အတိုင္းပဲ၊ လူေတြက အရွိတရားအျဖစ္ခံယူရမယ္လို. ခံဓါတ္ ကံဓါတ္နဲ. ဆိုနည္းျဖစ္တယ္။ (အျပဳခံဓါတ္)နဲ. သက္သက္နဲ. ကသိကေအာင္.ျဖစ္၊ ခံစားေနရသူေတြ၏ ေတြ.ရွိပံုမ်ိဳး၊ ေအာ္သံမ်ိဳးျဖစ္တယ္။
ႀကည္.ပါဦး။ ျဖစ္တည္မွဳနွင္. ဘာမွ မဟုတ္ျခင္း (Being and Nothingness 1943) မွာ ဆာဒ့္ေရးခဲ.တာက ဒီလိုပါ။

......လူသားအေတြ.အႀကံဳဆိုတာ ၾသကာသ ေလာက အဓိပၸါယ္မဲ. တည္ရွိပုံမ်ိဳး နဲ. ထပ္တူထပ္မွ် အဓိပၸါယ္မရွိျပန္ဘူး...လို.သူကဆိုပါတယ္။

ဆာ.ဒ္ ရဲ. မူးရစ္ေ၀ေအာ္ကလီဆန္ျခင္း စာအုပ္ (Nausea) ထဲက ဇတ္ေကာင္တဦးကလည္း ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာျပန္တယ္။

….က်ေနာ္တို. ေမြးဖြားလာခဲ.တာ ကေမာက္ကမ၊ ဘာအဓိပၸါယ္ မရွိ။ ေသရတာလည္းကေမာက္ကမ ဘာအဓိပၸါယ္မွ မရွိ။ ဘယ္ကေရာက္လာမွန္းလည္းက်ေနာ္တို.မသိ။ ဘာေႀကာင္. ဒီေနရာေရာက္္ေနတယ္ဆိုတာလည္းမသိ။ ဘာအလုပ္လုပ္ရမယ္ဆိုတာလည္း မသိ၊ဘယ္ေရာက္ဘယ္ေပါက္မယ္လည္းမသိ။ သတၱ၀ါတေကာင္ဟာ အေႀကာင္းမရွိပဲ သတၱ၀ါျဖစ္လာရ၊ ျပီးေတာ. သူ. အားနည္းခ်က္နဲ.သူ ဒီသတၱ၀ါဟာ ဘ၀ကို ေနျမဲ ေရြ.ျမဲ အင္နားရွားအတိုင္း ကုတ္ကပ္တြယ္ေနႀကတယ္ …ေသခ်ိန္က်ေတာ.လည္း အခြင္.ႀကံဳ တိုက္ဆိုင္လို. ေသရျပန္တယ္…….
ဆာ.ဒ္ ေျပာဆို ေႀကြးေႀကာ္ေနသလို ကမၻာႀကီးဟာ ဘာအဓိပၸါယ္မွ မရွိတာမွန္ခဲ.လွ်င္၊ ယတၱိေဗဒနဲ.ခ်ဥ္းကပ္တဲ.ဒႆန အေတြးအျမင္ ပညာမွန္သမွ်ဟာ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး ကမၻာႀကီးမွာ တိုးေပါက္နိုင္ပါေတာ.မလဲ။ ဒါဆို ျဖစ္တည္မွဳဆိုတာႀကီးကို ေျပာေျပာေနတဲ.ဒႆနကေရာ …သူေရးတာ သူ.ဖာသာသူ သူ.ေျခနဲ.ဖ်က္၊ ၀ိေရာဓိျဖစ္မေနေလဘူးလား။

ဒႆနေဗဒဟာ လိွဳ.၀ွက္ဆန္းျပားတဲ. ဘာသာေရး နဲ. မူကြဲတယ္။ ဒႆနိကေတြ.ရွိမွဳဆိုတာ အရွိတရား၊ မ်က္ေမွာက္တရားကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ မီးေမာင္းထိုးျပေပးတဲ. လမ္းျပအလင္း၊ လူေတြကို ကူညီစဥ္းစားအေျဖရွာေပးတဲ. ကရိယာ။
ဆာဒ္.က ကေမာက္ကမ ေလာကႀကီးဟာ ဘယ္လိုမွ အဓိပၸါယ္မရွိဘူး လို. တဖက္မွာ တေျပာတည္းေျပာေနျပီး၊ ေနာက္ တဖက္မွာေတာ. ကိုယ္ေထာင္တဲ. အယူ အတြက္ ဒီ ကေမာက္ကမ ေလာကႀကီးထဲမွာပဲ ဒႆနေျခကုပ္ခံတပ္ ရွာေနတာ ဘယ္လိုလုပ္ ျဖစ္နိုင္ပါမလဲ…

ဆိုရန္ ခီရာခက္ဂါ့ဒ္ Soren Kierkegaard ကေတာ. ဒီလို ႀကိဳးစား ေျပာခဲ.တယ္။ …..စိတၱဇလည္းျဖစ္၊ဒႆနအေျခခံထားတဲ. လူ.အသိဥာဏ္ ၏ ေတြးသိနိုင္မွဳက လြတ္ထြက္ေနတဲ. ဘ၀၏အရွိတရား (reality of life) ဆိုတာကိုို စနစ္တက် စဥ္းစားဖို. ဆိုတာဟာ လံုး၀ မျဖစ္နိုင္ဘူး။ ဒီ့အျပင္…ေတြးေနဖို.ေတာင္ မသင္.ေတာ္တဲ.အရာ……လို. ဆိုတယ္။

ေနာက္တေယာက္ အဲလ္ဘတ္ကမူး Albert Camus က ေတာ.ရွင္းရွင္းေျပာတယ္။ ျဖစ္တည္မွဳ ၀ါဒီ ေတြ တစင္ေထာင္လွ်က္၊ သူတို.ယူပံုယူနည္းကို ဒႆနႀကီးတရပ္လို လိုက္္ရွင္းလင္းေနႀကတာေတြအားလံုးကို အျပတ္ျငင္းပယ္ခဲ.တယ္။ ကမူးက……
….ယုတၱိက်ျပီးသားအရာ ကို ယုတၱိမက်ပါဘူး လို. ႀကိဳးစားပမ္းစားရွင္းခ်က္ ထုတ္ေနႀကတာေတြဟာေမွ်ာ္္လင္.ခ်က္ မဲ.ေနျပီ.. ေဆးမတိုးနိုင္ေတာ.ဘူး။ ျဖစ္တည္မွဳ၏ ကေမာက္ကမ အဓိပၸါယ္မဲ.ျခင္းဆိုတာက ေနစရာကိုေနပစ္လိုက္။ ခံစရာရွိခံပစ္လိုက္။ ဖီဆန္စရာရွိဖီဆန္လိုက္၊ ဆိုတဲ.သေဘာ။ သို.ေသာ္ ျဖစ္တည္မွဳ ဆိုတာ ႀကီးကို ေက်နပ္ မွဳရသည္.အဆင္.အထိ ရွင္းလင္းခ်က္ထုတ္ေနတဲ. အလုပ္ျဖစ္ကို မျဖစ္နိုင္ …လို. ေျပာခဲ.တယ္။

မည္သို.ပင္ဆိုေစ၊ ျဖစ္တည္မွဳ ေက်ာင္းထြက္တို.ဟာ သူတို.အယူအဆအတြက္ ဒႆနဆိုင္ရာ ေသေႀကာင္းႀကံစီ မွဳ မ်ိဳး(philosophical suicide) ကိုလည္း မလုပ္္ခ်င္ႀကျပန္ဘူး။ သူတို.နည္းသူတို.ဟန္နဲ. တဖက္မွာ ပိုျပီး ဆက္တိုးတိုး လာတာေတြ ပဲ ေတြ.ေနရတယ္။ သူတို.အေျပာအရေတာ. ကေမာက္ကမေလာက ကို ရွင္းလင္းဖို.ဆိုပဲ။ သည္လိုနဲ. သူတို.ဟာ သူတို.၏ျဖစ္တည္မွဳ အေတြးအေခၚတရပ္ကို အႀကီးအက်ယ္ စမ္းတင္လွ်က္ မိုင္ကုန္ ရြက္ဖြင္. ေရးသားေျပာဆိုမွဳေတြ လုပ္ခဲ.ႀကတယ္။ ကမၻာႀကီးယုတၱိမရွိဘူးလို.ေျပာသူေတြ ကပဲ တဖက္မွာ ယုတၱိမတန္တာေတြလုပ္ေနႀကတယ္။ သူတို.ယုတၱိမဲ.မွဳ က တဖန္ ယုတၱိရွိေနျပန္တယ္။

(သူတို.အေျပာအရ) အရာခပ္သိမ္းဟာ လူ.အလို မလိုက္ဘူး၊ ကိုယ့္ကိုဆန္.က်င္ဖက္ျပဳတယ္၊ ကိုယ္.ကို ေရွ.ေနာက္မညီေစတဲ. ၀ိေရာဓိေတြခ်ည္းျဖစ္ေစတယ္ဆိုလွ်င္၊ ထိုသူတို.၏ ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ က်မွ ဘာေႀကာင္. ျခြင္းခ်က္ ျဖစ္ျပီး အဓိပၸါယ္ေတြ ရွိေနေစခ်င္ရတာလဲ။
သူတို.က ေျပာျပန္တယ္။ သူတို.တာ၀န္က ဘ၀၏ အဓိပၸါယ္မဲ.မွဳ ကို အဓိပၸါယ္ေပၚလာေအာင္ေဖၚေပးရတာပါ လို.ဆိုတယ္။ အနိမ္.ဆံုး အေနနဲ. နားလည္ရခက္ နက္ရိွဳင္းတဲ. စႀကၤာ၀ဠာ ႀကီးကို က်ေနာ္တို. လူ.စကား လူ. အလုပ္ေတြ ကတဆင္. အဓိပၸါယ္ ရွာေပးေနသူေတြပါ လို.ေျပာႀကတယ္။

ေလာဂ်စ္ပါတဲ. သိပၸံနည္းက် ရုပ္၀ါဒ Dialectical Materialism

ေလာဂ်စ္ပါတဲ. သိပၸံနည္းက် ရုပ္၀ါဒ
ဆိုတာကေတာ. အေႀကာင္းအရာေတြဟာ အေႀကာင္းအက်ိဳးေတြေႀကာင္.ျဖစ္ေနရတယ္၊ ဒီလိုေႀကာင္းက်ိဳးဆက္သြယ္ခ်က္ ကတဆင္. နိယာမဥပေဒသ အျဖစ္္ တိုးတက္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ.တယ္။ ဒီနိယာမကို ယုတၱိေဗဒနွင္. အျပည္.အ၀ ရွင္းလင္းျပနိုင္ တဲ. ေလာဂ်စ္အေျခခံရုပ္၀ါဒပါ။

လူ.သမိုင္း နွင္. သဘာ၀တရား ေႀကာင္းက်ိဳးဆက္ႏြယ္လွ်က္ ယုတၱိက်ေနမွဳ ဟာ လွဳပ္ရွားေျပာင္းလဲေနတဲ. ရုပ္ေလာကနွင္.ပဲ တိုက္ရုိက္ျငိေနတယ္။ လူ.သမိုင္းဟာ ရုပ္ကမၻာထဲမွာပဲ တည္ရွိတယ္။ စႀကၤ၀ဠာထဲက ေကာစမို အျဖစ္အပ်က္ေတြ ေႀကာင္. ေႀကာင္းက်ိဳးဆက္သြယ္မွဳ ေတြ ျဖစ္လာတယ္။ တဖန္ေႀကာင္းက်ိဳး ဆက္စပ္နိယာမက မွ ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲ လာတဲ. အရာခပ္သိမ္း၏ အရည္အေသြး ကို ပိုင္းျဖတ္ေပးတယ္။ ႀသကာသေလာက က အရင္စျဖစ္ထားတယ္။ သတၱေလာက ေနာက္ပိုင္းမွာ လိုက္ ျဖစ္ေပးရတယ္။သတၱေလာကေႀကာင္. လူမွဳေလာက ျဖစ္ရျပန္တယ္။ တဖန္ လူမွဳ ေလာကေႀကာင္. စိတ္ေ၀ဒနာ ပါ၀င္တဲ.၊အာရုံသိမွဳေတြျဖစ္လာရတယ္။

လူသား သမိုင္းေႀကာင္းတေလွ်ာက္လံုးမွာ သည္နည္းနဲ.ပဲ ရုပ္ကမၻာ နွင္. လူမွဳပတ္၀န္းက်င္ဟာ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ရုိက္ခတ္၊ အက်ိဳးျပဳ လာႀကတယ္။သိပၸံ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္က ပထမဆံုး ..အေရးႀကီးတဲ. ေႀကာင္းက်ိဳး ခ်ိတ္ဆက္မွဳေတြ ကို ရွင္းလင္းစြာ ေဖၚထုတ္ျပမယ္ ...ျပီးရင္ လူ.အလုပ္(ကာယကံ ၀စီီကံ မေနာကံ) နွင္.လူျပဳေသာ အမွဳေတြကို ပဲ.ကိုင္ထိန္းေက်ာင္းေပးနိုင္မဲ. ေလာကနိယာမ ဥပေဒသမ်ား အျဖစ္ ေရာက္ေအာင္ သိပၸံက ၀န္ေဆာင္ေပးေနရပါတယ္။

အပိုင္း(၁)၏နိ ဂံုး။ ဆက္ဖတ္ရန္။ ဘာသာျပန္ဆိုသူ(aasw)

No comments:

Post a Comment