သားခ်စ္ဘေလာဒ္.မွမိတ္ေဆြတို.အားတံခါးဖြင္.လွစ္ၿကိဳဆိုပါသည္၊စိတ္ၿကိဳက္သာခံစားၿကည္.ရွု.ဝင္ထြက္သြားလာနုိင္ပါတယ္မိတ္ေဆြ

Sunday, November 3, 2013

ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၃) George Novack ၏ မာ့က္စ္၀ါ ဒ နွင္. ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ နွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္း Marxism Versus Existentialism

ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၃) George Novack ၏ မာ့က္စ္၀ါ ဒ နွင္. ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ နွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္း Marxism Versus Existentialism

August 6, 2013 at 6:04am
ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၃)

George Novack’s Understanding History: Marxism Versus Existentialism (ဘာသာျပန္)

ဤေလာကမွာ မေသျခာမွဳ ျပႆနာ၊ တကယ္ရွိေနတာကိုေတာ. က်ေနာ္တို.၀န္ခံရလိမ္.မယ္။ ျဖစ္ရတဲ.အေႀကာင္းရင္းကိုလည္းသိရမယ္။ မေသခ်ာမွဳ၏ အေႀကာင္းရင္းအစစ္အမွန္ကေတာ. လူ.ပတ္၀န္းက်င္က ထိပ္တိုက္ျဖစ္ေနေသာဆန္.က်င္ဖက္တရားေတြ ေႀကာင္.သာျဖစ္တယ္။ စႀကၤ၀ဠာရဲ. အစီအစဥ္ဟာ သူ.ခ်ည္းသက္သက္ဆို၊ ပိုင္းျဖတ္ေသျခာမွဳေတြရွိတယ္။ အရာ၀တၳဳေတြ ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲတဲ. ျဖစ္စဥ္ ဆိုတာကလည္း ပညာသိနဲ.သိနိုင္တဲ.အရာ ပါ။ ဒါေပမဲ.စႀကၤ၀ဠာထဲက ဓါတ္ေတြက ရွဳပ္ေထြးနက္နဲျပီး အစဥ္မျပတ္ေျပာင္းလဲေနႀကတယ္။

ဒီလို ေျပာင္းလဲတဲ.အခါမွာလည္း “အလွ်င္မျပတ္ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲမွဳ”အစဥ္တန္းႀကီးေႀကာင္. ရုပ္အသြင္သ႑န္ေတြက ရွဳတ္ေထြးလာတာျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ. ပေဟဠိဆန္တဲ.ရုပ္သတၱေလာက ကို ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာတယ္။
(ထံုးစံလိုျဖစ္ခဲ.ရေသာ၊ ဧကရာဇ္နွင္. ဘုရားေက်ာင္း
ေပါင္းစားသည္. ေႀကးက်ြန္ပိုင္
ပေဒသရာဇ္ စနစ္၊ဖ်ဴဒယ္လစ္ဇင္
)
(ထံုးစံလိုျဖစ္ခဲ.ရေသာ၊ ဧကရာဇ္နွင္. ဘုရားေက်ာင္း ေပါင္းစားသည္. ေႀကးက်ြန္ပိုင္ ပေဒသရာဇ္ စနစ္၊ဖ်ဴဒယ္လစ္ဇင္)


ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္တို.ေမးရမဲ.ေမးခြန္းက ၀ိေရာဓိျဖစ္ေနတဲ. ပံုေဖၚမွဳေတြ၊ စိတ္ရွဳတ္စရာ အသြင္သ႑န္ေတြထဲက ဘာမွ အႏွစ္ထုတ္မယူနိုင္ပဲ၊ ရွဳတ္လက္စအတိုင္းဒီလိုပဲ ပစ္ပယ္ထားလိုက္မွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးအစားစားျဖစ္ေနျပီး၊ အဓိပၸါယ္မွားေတြ ထြက္ေစတဲ. အသြင္ပံုစံေတြနဲ. သူတို.၏အတြင္းသဘာ၀သရုပ္ကို က်ေနာ္တို. ေဖါက္ထြင္းသိျမင္လာနိုင္တဲ. အထိ သိပၸံနည္းကိုသံုးစြဲ၊ ဆိုင္ရာ နိယာမဥပေဒ ျဖစ္လာတဲ.သေဘာ အထိနားလည္ေအာင္ ေႀကညက္စြာ ေထာက္လွန္းႀကမွာလား၊ ဒီေမးခြန္းမ်ိဳးကိုသာ ေမးရမွာပါ။

(ထံုးစံလိုျဖစ္ခဲ.ရေသာ
က်ြန္စနစ္)
(ထံုးစံလိုျဖစ္ခဲ.ရေသာ က်ြန္စနစ္)


ျဖစ္တည္မွဳေက်ာင္းထြက္ေတြက အေျခအေနတရပ္၏ရလဒ္ဟာ၊ အေျခအေနအတြင္းထဲကဆိုင္ရာ အစိတ္အပိုင္းေလးေတြအေပၚ အျပင္ကက်လာတဲ.ဖိအားနဲ.သက္္ဆိုင္တယ္ဆိုတာကိုို ၀န္ခံဖို. ျငင္းပယ္ႀကတယ္။ သူတို.က အရာခပ္သိမ္းဟာ တသီးပုဂၢလ လူ၏ စိတ္ေစရာ၊ စိတ္အလို အတိုင္းခ်ည္းပါပဲတဲ.။ ကဲဒါဆို သူတို.အဆိုက က်ေနာ္တို.ေတြ.ရွိခ်က္ေတြ နဲ. မတိုက္ဆိုင္။ေတာ္ေတာ္လြဲေနျပန္ျပီ။ က်ေနာ္တို.ေဆာင္ရြက္သမွ်အလုပ္တိုင္းကိုႀကည္.၊ ဘာေတြမ်ားရခဲ.သလဲ။ ရလဒ္ေတြဟာ က်ေနာ္တို. ၏မူလ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ၊ ဆႏၵေတြ၊ ေမွ်ာ္လင္.ခ်က္ေတြနဲ. ထူးဆန္းစြာပဲ ကြဲလြဲေနတာ ေတြ.ရမွာပါ။

ဒါျဖင္.ရင္ ဘာေႀကာင္. ဒီလာက္ေတာင္္ လူသား၏ စိတ္ဆႏၵ နဲ. သူ. ေက်နပ္စြာခံစားနိုင္တဲ. အားထုတ္မွဳရလဒ္ ဒီေလာက္ကြာဟေနႀကသလဲ။ ေမးဖို.သင္.တယ္။ တျခား ေနာက္ကြယ္က လူမျမင္နိုင္တဲ. အားေတြက က်ေနာ္တို. လူ.အလုပ္ ၏ရလဒ္ ကို ျပဌာန္းေနတာမ်ား မျဖစ္နိုင္ဘူးလား။ ျဖစ္တည္မွဳသမားေတြ စီမွာသြားေမးရင္၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ အက္ဆိဒန္. မေတာ္တဆ အမွဳေတြ ဆိုတာကလြဲရင္ ဘာ အေျဖမွ ရမွာမဟုတ္ဘူး။ သူတို.အတြက္ ကေတာ. စိတ္ကူးတည္.ရာဆံုးျဖတ္တတ္တဲ.သူတို.စိတ္ကေလးကသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားစြာ၏ ရာသက္ပန္ ခံုသမာဓိမင္းႀကီး ျဖစ္ေနတယ္ဆိုပါေတာ.။

စိတ္ရွဳတ္ေထြးေနတဲ.ျဖစ္တည္မွဳသမားေတြ မရွင္းနိုင္တဲ.ေနရာ ေတြမွာ မာ.က္စ္ ေက်ာင္းက ရွင္းလင္းနိုင္တယ္။ ရုပ္ေလာက၏ေႀကာင္းက်ိဳးျဖစ္စဥ္ကို ေစာေႀကာနိုင္တဲ. ရုပ္၀ါဒီ နည္းနာျဖင္. ဒီျပႆနာကို ဆန္းစစ္တယ္။ မာက္စ္ ေက်ာင္းသားေတြက အေျခခံကို ျမင္ေအာင္မလုပ္ပဲ ေနာက္တဆင္.မတက္ဘူး။ သည္လိုနဲ. အေျခခံေတြက စျပီးသူတို. ႀကည္. ႀကည္. လာခဲ.တာ၊ နည္းနာ၏ ေျဖာင့္တန္းမွဳေႀကာင္. ပကတိတရား၏ ေသျခာမွဳမ်ားကိုျမင္လာတယ္။ သည္နည္းအရ ရွင္းလင္းေနတဲ. အေတြးအျမင္ေဖၚျမဴလာတရပ္ကို ေဖၚထုတ္္နိုင္တဲ.အထိပဲဆိုပါေတာ.။

ေျပာင္းလဲမွဳ ျဖစ္စဥ္၏ ရလဒ္ နွင္. ေလာဂ်စ္လမ္းေႀကာင္း၏လားရာ The Logical Course & Results of Evolution process
အျမင္နွင္.နည္းနာ။ ။

မာ.က္စ္ေက်ာင္း ဆိုတာ အျမင္ေသျခာေအာင္အားထုတ္ျပီးမွ နည္းကိုေဆာင္ရတဲ.အယူအဆကိုယ္ထည္၊ ျပီးေတာ. တခုတည္းေသာလမ္း။ ဖံုးထားတဲ.အရာေတြ၊ ရွုတ္ေထြးမသဲကြဲတာေတြ၊ ပကတိတရားထဲက ေရွ.ေနာက္ မညီညြတ္မွဳေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေတာင္လိုပံုေနပါေစ။ လိုအပ္တဲ. အခ်ိန္နဲ. အားထုတ္မွဳ ထည္.ျပီးစံုေထာက္ လုပ္လိုက္စမ္းပါ။ အရာအားလံုးကို ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ သိနိုင္တယ္။ျဖစ္စဥ္ေတြကို အႏုလံုပဋိလံု လုပ္နိုင္မွဳ၏ အႏွစ္သာရကေတာ. –

၁-ဆန္းစစ္တဲ. အေႀကာင္းအရာ၏ အူမခ်က္တိုင္က ဆန္.က်င္ဖက္အားေတြကို သိျမင္နားလည္နိုင္တယ္။
၂- အစြန္းတရား ၂ခု သူ.သေဘာသူေဆာင္၊ သူ.သရုပ္သူ ျပလာတာကို ေတြ.ရတယ္။
၃- ဒီအစြန္း၂ခု သူနိုင္ကိုယ္နိုင္အားျပိဳင္ရင္း ေနာက္ဆံုးေရဆူမွတ္ေရာက္လာတဲ.အခါ ၊ဆက္ထိပ္တိုက္မတိုးနိုင္ေတာ.၊ ေသျခာတဲ.အေျဖတခုေပၚထြက္လာတဲ. အထိ ေစာင္.ႀကည္.ခြင္.လည္းရခဲ.တယ္။

ဆန္.က်င္ဖက္ တရားေတြဟာ ကိုယ္နဲ.ဆိုင္ရာ အစြန္းအသီးသီးစီ တြန္းပို.ခံရေလေလ၊ ဒီတရားမ်ား ရပ္တဲ.ေနရာေတြက ပို ထင္ရွားလာေလေလပဲ။ ရပ္ေနတဲ.ေနရာမ်ားက အစြန္း၂ခု ကိုလည္း သူ.တို.ေကာက္ေႀကာင္းရာ အေသးစိတ္ကအစ ထင္းေနေအာင္ျမင္ေနရျပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ၀ိုးတိုး၀ါးတားေတြ မရွိနိုင္ေတာ.ဘူး။ အတြင္းထဲမွာ ယွဥ္ျပိဳင္ေနတဲ. အင္အားစုေတြ၊ အလားအလာေတြဟာ ဘယ္ေတာ.က်မွ ရပ္တန္.သြားလဲဆိုလွ်င္၊ ဘယ္လိုမွ ေပါင္းစပ္လို.မရတဲ. ၂ခုမွာ၊ တခုေသာ ေရြးခ်ယ္မွဳ တခုက ေနာက္တခုအေပၚ အနိုင္ရသြားတဲ.အခါ ၊ ဆန္.က်င္ဖက္တရား ၂ခု၏၏ ရုန္းကန္မွဳလည္း နိဂံုးေရာက္လာတယ္။ေျပာင္းလဲမွဳ ျဖစ္စဥ္ေတြထဲက ရလဒ္ မွန္သမွ်နဲ. ယုတၱိက်ေသာသဘာ၀လမ္းေႀကာင္း ဟာ ဘယ္အခ်ိန္မွာမဆို အျမဲ ဒီအတိုင္းပဲ ျဖစ္ေနတယ္။

မာ.က္စ္ေက်ာင္းသားေတြကေတာ.ရွင္းတယ္။ ေဖါက္ထြင္း မျမင္နိုင္ တဲ.အဆင္.ေတြကို ကိန္းေသတခု လို. သူတို. သေဘာမထားေပးနိုင္ႀကဘူး။ မေသျခာေသာႏွင္းထုႀကီးထဲက ဘယ္ေသာအခါမွ ထိုးေဖါက္ထြက္္လို.မရဘူးလို.လည္း မျငီးတြားႀကဘူး။ မာ.က္စ္ေက်ာင္းသားေတြ အတြက္ေတာ့ ဒိုးယိုးေပါက္ မျမင္နိုင္ေသးတဲ.အဆင္.၊ မေသျခာမွဳေတြတည္ေနတဲ. အဆင္.ဟာ၊ ႀကားခံအဆင္. မွ်သာပဲျဖစ္တယ္။ ေရွ.မွာ ဆက္တိုးတက္ျဖစ္ေပၚဖို.အတြက မျဖစ္မေန ျဖတ္သန္းရမဲ. အဆင္.။ ေလာေလာဆည္ ရွင္းလို.မရေသးတဲ. အေျခအေနတရပ္ဟာ သူ.ထက္ ပိုျပီးေသျခာတဲ. ေနာက္အဆင္.ကိုေရာက္ဖို. သူ. အလိုလို လမ္းဖြင္.ေပးရလိမ္.မယ္။

ပကတိတရားကိုနားလည္ျခင္း

သူခ်ည္းသက္သက္ ပကတိတရား ရယ္၊ ဒီအရွိ တရားကို က်ေနာ္တို. နားလည္မွဳ အတိုင္းအတာရယ္၊ ဒီ ၂ခုစလံုးဟာ ဒီေလာက္ရွဳပ္ေထြး ေနဖို. လိုကို မလိုအပ္ပါ။ ျဖစ္တည္မွဳသမားတို.က သမိုင္း၏မေသျခာမွဳ ကသာေသျခာတယ္တဲ.။ မေသျခာမွဳဆိုတာႀကီးကို ဘာမွလုပ္လို.မရ၊ ဖ်က္လို.မရဘူးလို.ဆိုႀကတယ္။ သမိုင္းက တေျဖာင္.ထဲမသြားဘူး၊ တေနရာက ေနာက္တေနရာစီ သမိုင္း၏ေရႊ.လွ်ားမွဳ ဟာ ပံုစံတမ်ိဳးထဲ မရွိဘူး၊ အလြဲလြဲ စသျဖင္.လည္း ေျပာႀကတယ္။ သူတို.က လူသားသမိုင္းဟာ ဧကန္တိုးတက္မွဳ ရွိေတာင္ရွိခဲ.ရဲ.လား လို.သံသယရွိႀကတယ္။

မာ.က္စ္ေက်ာင္းသားတို.က ေလာကႀကီး အစီအစဥ္တက်ျဖစ္ျခင္း၊ မျဖစ္ျခင္းေတြဟာ မထူးဆန္းဘူး၊ ကာလတခုအတြင္း တခုနဲ.တခု နွဳိင္းယွဥ္ခ်က္အရသာ အစီအစဥ္ဆိုတာေတြ မွန္တယ္လို.ပဲသတ္မွတ္ထားႀကတယ္။ အဆိုးဆံုးေသာ ကေသာင္းကနင္းအျဖစ္အပ်က္ေတြ (သို.မဟုတ္) အစီအစဥ္မက်မွဳေတြဟာ အေကာင္းဆံုးအစီအစဥ္ ေတြ ေအာက္မွာ ပဲ ထ ျဖစ္လာတတ္တယ္။ ထို.အျပင္- ပ်က္ပန္းပ်က္ ေခတ္ဆိုးဟာ၊ ပံုက်ပန္းက် ေခတ္ေကာင္း၏ေရွ.ေျပး အေနနဲ.လည္း ျဖစ္တတ္တယ္။ ျပီးေတာ. ေနာက္မွျဖစ္တဲ.တရားအေနနဲ.လည္း ျဖစ္တတ္တယ္။ သမိုင္းကို အခ်ိန္တခုႀကာႀကာ ဆြဲဆန္.ႀကည္.လိုက္ပါ။ စနစ္က်ခိုင္မာေနတဲ.အစီအစဥ္၏အတြင္းထဲမွာကို သမိုင္းဟာ သူ.ကို ကေမာက္ကမျဖစ္ေစမဲ. အျခင္းအရာေတြက ပံုသ႑န္တူ၊ျပင္းအားတူစြာ မႀကာခဏ လာရုိက္ခတ္ခံေနရတာကိုေတြ.လိမ္.မယ္။

ဒီေတာ. ဘယ္သူေတြပဲ ႏွင္းေတာထဲက ေဖါက္ထြက္ရဲႀကသလဲ။
မေသျခာမွဳ မျမင္ရမွဳ ambiguity နွင္းေတာကို မာ.က္စ္ ဒႆနကသာ ေသျခာေပါက္ ေဖါက္ထြက္ရဲတယ္။ မေသျခာမွဳ၊ (တနည္း) ဒိုးယိုေပါက္ မျမင္ရမွဳဟာ စိမ္ေခၚခ်က္ တရပ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ တဖက္မွာ အတားအဆီးကို လြန္ေျမာက္ဖို.အခြင္.အေရးႀကီးတရပ္လို သေဘာထားႀကပါတယ္။ Ambiguity မေသျခာတဲ.အယူအဆကို ေသျခာတဲ. ႀကိဳတင္ ပိုင္းျဖတ္မွဳသံဓိ႒ာန္ပါေသာ အယူအဆ Determinism နဲ. အစားထိုးမယ္။ လူသား၀ါဒ၊လူ.အက်ိဳးေဆာင္ အလုပ္ေတြကို ေရွ.တန္းတင္မယ္။ ဒီနည္းျဖင္.သာ အမွန္အားထုတ္သည္.လူသားတို. စြမ္းေဆာင္မွဳ မ်ား ထိေရာက္ေစရမယ္လို. မာ.က္စ္၀ါဒက ျမင္ပါတယ္။

မာ.က္စ္၀ါဒက သမိုင္း၏ ပံုမွန္မဟုတ္သည္.အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ တိုးတက္မွဳမဲ.ကာလ၊ အေမွာင္ကာလေတြ၊ ထူးထူးဆန္းဆန္းအျဖစ္ ေတြကို အသိအမွတ္ျပဳတယ္။ သမိုင္လမ္းေႀကာင္းရွည္ႀကီးဟာ ဟို၀င္ဒီထြက္ ေကြ.ေကာက္ ဇစ္ဇက္္ သြားေနတယ္ဆိုေပမဲ.၊ လူ.သမိုင္းဟာ အရုိင္းအစိုင္း ေက်ာက္ေခတ္ကေန ယေန.ေခတ္ အထိ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ယဥ္ေက်းေသာလူ.အဖြဲ.အစည္းမ်ား အဆင္.သို. ျမင္.သထက္ျမင္. ေပါက္ဖြား လာခဲ.တာကို ျငင္းလို.မရဘူး။ ယဥ္ေက်းေသာအဖြဲ.အစည္းမ်ာနွင္.အတူ ဒီလိုေျပာင္းလဲလာတဲ.လမ္းေႀကာင္းမွာ ေအာက္ပါ ၃ ခုလည္း ျဖစ္လာခဲ.တယ္။

(ထံုးစံလို ျဖစ္ခဲ.ရေသာ အာဏာရွိသူ၏က်ြန္ျပဳ
စီးပြားေရးစနစ္၊၊သခင္နွင္. အေစခံ၊
ဖိႏွိပ္သူနွင္.ဖိနွိပ္ခံ၊ဒီ၂မ်ိဳး သာရွိ။)
(ထံုးစံလို ျဖစ္ခဲ.ရေသာ အာဏာရွိသူ၏က်ြန္ျပဳ စီးပြားေရးစနစ္၊၊သခင္နွင္. အေစခံ၊ ဖိႏွိပ္သူနွင္.ဖိနွိပ္ခံ၊ဒီ၂မ်ိဳး သာရွိ။)


၁-သမိုင္း၏လိုအပ္ခ်က္ေတြ
၂- ေရွ.ေနာက္မညီတဲ. အေျခအေနေတြ
၃-ေနာက္ဆံုး သမိုင္းက လံုး၀ေျဖရွင္းလို. မရတဲ.ကိစၥေတြကို အတည္လို.သတ္မွတ္ေပးရတဲ.အျဖစ္ေတြလည္းရွိခဲ.တယ္။

(ေနျမဲ ရွိျမဲ နိုင္ငံေရးစီးပြားေရးစနစ္္မ်ားသည္ ေျပာင္းခြင္.မတိုင္ခင္၊ေျပာင္းမရခင္ သူ.ကိုျခည္း ကာလအေတာ္ႀကာႀကာ အတည္ျပဳေပး ရတယ္။ တကဲ.အခ်ိဳ.အေကြ. turning point အေရာက္ခင္အထိ၊ စနစ္တက်အားေကာင္းခဲ.တဲ. အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္မ်ား လို.ယူပါ) ဥပမာအားျဖင္. ျပင္သစ္ ေျမပိုင္ပေဒသရာဇ္စနစ္၏ေဒါက္တိုင္ေတြ၊ ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ.စနစ္၏သစၥာခံေတြ၊ အေမရိကေတာင္ပိုင္းက ကြ်န္ပိုင္ရွင္ေတြ၊ ဂ်ာမဏီက နာဇီေတြ၊ ရုရွားမွာ အရင္းရွင္အားေပးမွဳေတြ…ဒါေတြစနစ္တက်ျဖစ္ခဲ.မွဳက သမိုင္း၏ သက္ေသပါပါပဲ။

(Cold War ကာလအျပီး ထံုးစံလိုျဖစ္ခဲ.ရေသာ
အေမရိကန္မူပိုင္ နယ္ခ်ဲ.
စီးပြားေရးစစ္)
(Cold War ကာလအျပီး ထံုးစံလိုျဖစ္ခဲ.ရေသာ အေမရိကန္မူပိုင္ နယ္ခ်ဲ.စီးပြားေရးစစ္)




တသီးပုဂၢလ နွင္. ပတ္၀န္းက်င္ Individuals And Their Environment

သရုပ္မွန္ကို အပိုင္းပိုင္း ဆန္းစစ္္ႀကရေတာ.မယ္ဆိုလွ်င္ ..ပကတိဆိုတဲ. ဘ၀ကို ကိုယ္ပိုင္နဲ.အမ်ားဆိုင္ ( private & public) ဆိုျပီး ၂ပိုင္းခြဲ မွ ျဖစ္မယ္။ ပုဂၢလဓိဌာန္က်တဲ.ရုပ္ကမၻာ ဟာ က်ေနာ္တို. ခံစားခ်က္၊ အေတြး၊ သိမွဳေတြ မေပၚ မမွီခိုဘူး။ သူ.ဖာသာ လြပ္လပ္ေနတယ္။ ဒီရုပ္ပတ္၀န္းက်င္၏ တျခားဖက္မွာ လူ၏ တသီးပုဂၢလ အေတြ.အႀကံဳေတြ ရွိတယ္။ လူဆိုတဲ.က်ေနာ္တို.ဟာ ကိုယ္ျမင္သိနားလည္ သလိုပဲ ရုပ္ပတ္၀န္းက်င္ကို တုန္.ျပန္တယ္။

(ထံုးစံလိုျဖစ္ခဲ.ရေသာ
ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ.စနစ္)
(ထံုးစံလိုျဖစ္ခဲ.ရေသာ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ.စနစ္)



ေဟးဒက္ဂါ၏ ရုပ္သတၱႀသကာသက်မ္းမိတ္ဆက္ မွာ An Introduction to Metaphysics သူက…
--စကားလံုးနဲ.ဘာသာေဗဒေႀကာင္. လူသား၏ျဖစ္တည္မွဳ အသက္၀င္လာပါတယ္၊ ပကတိေလာက၏အျခားျခင္းရာေတြဟာ လူ.အေတြ.အႀကံဳနယ္ပယ္ထဲေရာက္လာမွ အဓိပၸါယ္ျဖစ္၊ နားလည္ခံစားနိုင္တယ္ ----လို. ေျပာ သူ ႀကီးဟာ ျဖစ္တည္မွဳ ကို သဲကြဲေအာင္ မရွင္းနိုင္ခဲ.ဘူး။သူ. အာေဘာ္အရ လူ.စကားလံုး၊ဘာသာစကား နယ္ပယ္စက္၀န္းထဲမွာပဲ ဘ၀က တည္ေနသလိုလို ဟုတ္နိုင္ပါ.မလား။ျဖစ္ႏိုင္ပါ.မလား။

ရုပ္ကမၻာကို အနုလံုပဋိလံု ဆန္းစစ္ေသာေက်ာင္းက စကားလံုးေတြ၊ေဖၚျပခ်က္ကို သိပ္ စန္းမတင္ဘူး။ ျမင္တာကေတာ.ဒီလိုပါ။ လူဟာ ေတြးမယ္။စကားေျပာမယ္။ အလုပ္လုပ္မယ္။ လူတေယာက္၏ အေတြး၊အသိအျမင္နဲ. စကားလံုးမ်ား၊လုပ္ရပ္မ်ားဟာ ပတ္၀န္းက်င္ကို တုန္.ျပန္တာသာျဖစ္တယ္၊ လူက သူဖန္တီးထားတာ မဟုတ္တဲ. ပတ္၀န္းက်င္၊အာရုံကို တည္မွီျပီး သာ ကံျပဳ ၊အလုပ္ျဖစ္ေစတဲ.လူသားျဖစ္တယ္။ အျပင္ကရုပ္ကမၻာနဲ. အာရုံေတြဟာ က်ေနာ္တို. ဘယ္လို ဘာသာျပန္ျပန္၊ က်ေနာ္တို. ယူျခင္း၊ပယ္ျခင္းေတြနဲ. ကင္းလြတ္ျပီး သူ.ဖာသာသူ တည္္ရွိေနတယ္။ ဒီရုပ္ကမၻာထဲက အရာ၀တၳဳေတြ ေႀကာင္. သာ က်ေနာ္တို. လူ.အမွဳေတြ တုန္.ျပန္ျခင္းသေဘာနဲ. ဆင္.ကာဆင္.ကာ ျဖစ္ေပၚလာေနႀကတယ္။

ျဖစ္တည္မွဳေက်ာင္း၏ အဓိက သင္ႀကားခ်က္က --ရုပ္ကမၻာမွာျဖစ္ေစ၊ လူမွဳပတ္၀န္းက်င္မွာျဖစ္ေစ၊ ပုဂၢလျဖစ္မွဳ (subjective) က ဓမၼဓိဌာန္ျဖစ္မွဳ (objective) ထက္ ပိုအေရးႀကီးတယ္။ ပုဂၢလ က ဓမၼ ထက္္ ေရွ.ေရာက္တယ္လို. သတ္မွတ္ခိုင္းျခင္းပဲ။ ဒီသင္ႀကားခ်က္မွာ လူ. အေတြ.အႀကံဳ၏ တန္ဖိုး၊ အရည္အေသြးဟာ လူတကိုယ္စီနဲ.ပဲဆိုင္တယ္ လို.သင္ေပးပါတယ္။ လူဆိုတဲ.သတၱ၀ါဟာ သူ.အေႀကာင္း သူသိမွ ျဖစ္မယ္၊ မိမကိုယ္မိမိ အရွိ အရွိ ဖန္တီး နိုင္မွဳ၊ ကိုယ္.အဇၥ်တၱ ကိုယ္ ပိုင္နိုင္စြာ သိမွဳ၊ ဒါေတြကိုဦးစားေပးစဥ္းစားခိုင္းတဲ.ေက်ာင္းပါ။


(မာ.က္စ္ေက်ာင္း၏ပန္းျခံ--သဘာ၀၊ လူ.ေဘာင္၊ တကိုယ္ေတာ္လူသား
သဟဇာတ ျဖစ္ေသာဆက္သြယ္ခ်က္)
(မာ.က္စ္ေက်ာင္း၏ပန္းျခံ--သဘာ၀၊ လူ.ေဘာင္၊ တကိုယ္ေတာ္လူသား သဟဇာတ ျဖစ္ေသာဆက္သြယ္ခ်က္)


မာ.က္စ္ ေက်ာင္းကေတာ. အထက္ကျဖစ္တည္မွဳ၏ ဆန္.က်င္ဖက္ နည္းနဲ.ေတြးဖို.တိုက္တြန္းပါတယ္။ ဘ၀ ျဖစ္တည္မွဳကို ဦးစားေပးေပမဲ. လူ.ဟာ သူ.ရုပ္ပတ္၀န္းက်င္နဲ. အဆက္အစပ္ရွိစြာ ေရွ.ေနာက္ညီညြတ္တဲ. ျဖစ္တည္မွဴမ်ိဳးပဲ ရွိရမယ္ လို. သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ. မာ.က္စ္ ေက်ာင္းသားေတြ၏နားလည္မွဳမွာ
၁-သဘာ၀တရား က လူ.ေဘာင္အေပၚ လႊမ္းမိုးတယ္ဆိုတဲ.အသိ
၂- လူ.ေဘာင္က လူတေယာက္ကို လႊမ္းမိုးတယ္ဆိုတဲ.အသိ ၊ ဒါေတြကသာ အေျခခံတရားအေနနဲ. ျဖစ္ေနပါတယ္။

သဘာ၀၊ လူ.ေဘာင္၊ တကိုယ္ေတာ္လူသား ဒီ ၃ခုဟာ တခုနဲ.တခု နီးနီးစပ္စပ္ တည္ရွိတယ္။ တခုအေပၚေနာက္တခုက တိုက္ရုိက္သက္ေရာက္မွဳ ျဖစ္ေစတယ္။ ဒီ ၃ခုမွာ လူသား၏ ရုိက္ခတ္ခ်က္ပါေသာကံေျမာက္ေသာ
အလုပ္ မ်ားကသာလွ်င္ ကမၻာႀကီးကို ေျပာင္းလဲ ေစနိုင္ တယ္လို. ယူတဲ. ယံုႀကည္မွဳျဖစ္တယ္

ပုဂၢလ သစၥာဟာ ဓမၼဓိဌာန္ က်တဲ.သစၥာက ျဖတ္သန္းလာမွပဲ ျဖစ္ခြင္.ရွိတယ္။

ပုဂၢလ နဲ.ဓမၼ ဟာ စဥ္ဆက္အျပတ္ ဆက္သြယ္မွဳရွိတယ္။ ဒီ၂ခု ဆက္သြယ္မွဳကို ဘာကမွ ဖ်က္စီးလို.မရဘူး။ အစြန္းဆံုး ေျပာရလွ်င္--ဓမၼက သာ ပုဂၢလ ကို အဆင္.ဆင္.ျပဌာန္းထားတယ္။ ဒီေတာ. လူဆိုတဲ.သတၱ၀ါက မိမိ ၏ အဆံုးစြန္ေသာအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ သဘာ၀ဓမၼဓိဌာန္က်မွဳ သိုု.မဟုတ္ လူ.ေဘာင္၏အရွိတရားကို နွိပ္ကြပ္ရင္း၊ ဖိထားရင္း၊ ဒီျဖစ္စဥ္မွာ လူ. အရည္အေသြးပါ လိုက္ေျပာင္းလဲ လာရတယ္။
ကံ-ကတၱားဆက္ဆံေရး မွာ ျဖစ္တူမွဳဒႆန နဲ.မာ.က္စ္ အဘိဓမၼာ ကြဲသြားရတဲ.အေႀကာင္းရင္းကေတာ.အဲတာပါပဲ။ ျဖစ္တည္မွဳ အုပ္စုက တသီးပုကၠလ လူတေယာက္၏ သဘာ၀အမူအက်င္.ကို အသားေပးတယ္။ လူနဲ. သူ.ပတ္၀န္းက်င္ ႀကားကဆက္သြယ္ခ်က္ကို အသားမေပးဘူး။

ျဖစ္တည္မွဳ ဒႆနမွာေတာ. အလယ္ခ်က္တိုင္မွာ တေယာက္ထဲ သီးျခား ထီးထီးျဖစ္ေနတဲ. လူကိုသာ သူတို.ေတြးယူနည္းမွာ ပင္မထားတယ္။ အျပင္က၀င္လာတဲ.
၁-သက္ရွိမဟုတ္တဲ. အရာ၀တၳဳေတြ၊ရုပ္အေျခအေန၏လႊမ္းမိုးမွဳ
၂- တျခားတပါးေသာ သက္ရွိလူသားေတြ၏လႊမ္းမိုးမွဳ -- ဒီျပင္ပက ဖိအား၂မ်ိဳးစလံုးက သူတို.က ေနာက္တန္းမွာထားတယ္။ ဒါေတြဟာ လူတဦးစီ၏ အေတြ.အႀကံဳေလာက္္ အေရးမႀကီးဘူးလို.ဆိုခ်င္တဲ. ျဖစ္တည္မွဳေက်ာင္းသားမ်ား၏ အယူအဆမွာ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားကို သြားေတြ.ပါတယ္။ သူတို.ဟာ ပတ္၀န္းက်င္ကို ျပဳျပင္ယူဖို.ထက္ ပတ္၀န္းက်င္၏ဖိအားကို လိုတာထက္ပိုျပီးု ေႀကာက္ရြံ.၊ သို.မဟုတ္ မုန္းတီးခဲ.ဟန္ရွိပါတယ္။

သူတို. က အျပင္ကရုပ္၀တၳဳနဲ. တျခားလူေတြ၏ ဖိအားမ်ားေႀကာင္.၊ လူ. အႏွစ္သာရဟာ လမ္းလြဲပ်က္ဆီးရရွာတယ္၊ အဆင္.နိမ္.သြားရတယ္ လို.ျမင္တယ္။ လူဟာ ပတ္၀န္းက်င္ေႀကာင္. သူ၀ိညာဥ္ေပ်ာက္သြားရပါတယ္။ စက္ရုပ္သ႑န္ ျဖစ္သြားရပါတယ္၊ ပတ္၀န္းက်င္ေႀကာင္. အုတ္အေရာေရာ ေက်ာက္အေရာ ေရာ ျဖစ္ရပါတယ္ လို. ဆင္ေျခ ေပးတတ္တဲ. ျဖစ္တည္မွဳေက်ာင္းသားမ်ားဟာ လူမွဳ ပတ္၀န္းက်င္ကိုေက်ာခိုင္းေစတဲ.အယူ အဆ မ်ိဳး ကို ေလ.က်င္.တတ္ႀကတယ္။

မာ.က္စ္အဘိဓမၼာကေတာ. သူတို.နဲ.ဆန္.က်င္ဖက္ျဖစ္တယ္။
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
အပိုင္း(၃) နိဂံုး ဆက္ဖတ္ရန္ ဘာသာျပန္သူ(aasw)
(ထံုးစံလိုျဖစ္ခဲ.ရေသာ
က်ြန္စနစ္)
(ထံုးစံလိုျဖစ္ခဲ.ရေသာ က်ြန္စနစ္)

No comments:

Post a Comment