သားခ်စ္ဘေလာဒ္.မွမိတ္ေဆြတို.အားတံခါးဖြင္.လွစ္ၿကိဳဆိုပါသည္၊စိတ္ၿကိဳက္သာခံစားၿကည္.ရွု.ဝင္ထြက္သြားလာနုိင္ပါတယ္မိတ္ေဆြ

Sunday, November 3, 2013

ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၄) George Novack ၏ မာ့က္စ္၀ါ ဒ နွင္. ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ နွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္း Marxism Versus Existentialism

ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၄) George Novack ၏ မာ့က္စ္၀ါ ဒ နွင္. ျဖစ္တည္မွဳ၀ါဒ နွဳိင္းယွဥ္ေလ.လာျခင္း Marxism Versus Existentialism

September 4, 2013 at 12:08am
ဘာသာျပန္ အပိုင္း(၄)
George Novack’s Understanding History: Marxism Versus Existentialism (ဘာသာျပန္)

တကိုယ္ေတာ္ လူသား၏ အဓိပၸါယ္သတ္မွတ္ခ်က္ ဆိုတာ မာ.က္စ္ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ဒီလိုပါ။
ျပင္ပက တိုက္ပြဲနဲ. စိမ္ေခၚမွဳေတြကို အမ်ားအက်ိဳး အတြက္ ရင္ဆိုင္ယွဥ္ျပိဳင္ျခင္း ျဖင္.သာ လူတေယာက္၏စြမ္းရည္ အစစ္ ေပၚထြက္၏။

ဒီေတာ. မာ.က္စ္အေတြးအေခၚကို ယံုလည္းယံု လက္ခံက်င္.ႀကံေနတဲ. က်ေနာ္တို.ဟာ ေအာက္ပါေမးခြန္းကိုေမးရပါလိမ္.မယ္။ က်ေနာ္တို. ကိုယ္ထဲက ဘာကို နိွဳက္ထုတ္ျပီး၊ ဘယ္လို အသံုး၀င္ေစဖို. ဘယ္နည္းနဲ. မိမိ အဇၥ်တၱကို ႀကည္.ႀကမလဲ။
ျဖစ္တည္မွဳသမားေတြ ေျပာသလို အထဲႀကည္.၊ အတြင္းႀကည္.။ ဟုတ္ျပီ။ က်ေနာ္တို.ဟာ လူျဖစ္ေနတဲ.အတြက္၊ လူဆိုတာ ေတြးေနတဲ. သတၱ၀ါျဖစ္တဲ.အတြက္ ဘ၀၏ အခ်ိန္ပိုတိုင္းမွာ လူ.အနွစ္သာရ ကို ထုတ္ခ်င္းေပါက္၊ ေအာက္ဆံုးထိ ေရာက္ေအာင္ႀကည္.မယ္။(ဒါေပမဲ. ပုဂၢလိက လြတ္လပ္ျခင္းကို ျဖစ္တည္မွဳသမားေတြ ခဏခဏကိုးကားတဲ. ေသျခင္း ဆိုတဲ. အရာကို ေခါင္းထဲ ထည္.၊ ဘ၀အေမွာင္ထုႀကီး မွာသမိုင္းနွင္.မဆိုင္သည္ ့ အက္ဆိဒန္.မ်ား၊ ကေမာက္ကမ အျဖစ္အပ်က္ ေတြရွိေနတယ္--သည္လိုေတြး သည္လိုပိုင္းျဖတ္ထားတဲ. existentialists ေတြ ႀကည့္သလိုမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။) က်ေနာ္ႀကည္.ပံုက မိမိပါ၀င္ သက္ဆိုင္တဲ. ပတ္၀န္းက်င္၊ သမိုင္းေနာက္ခံ စာအုပ္ နဲ. တရြက္စီ တိုက္ႀကည္.တာမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို. အတြက္ အခ်ိန္ကတန္ဘိုးႀကီးတယ္။ လူသားဘ၀ ဟာ အလြန္ အေရးႀကီးတယ္။ အဖိုးတန္တဲ. လူ ့ဘ၀မွာ ဟိုးတေနရာလူ ့ဒုကၡဘံု ေအာက္ေျခက ဟင္းလင္းျပေနတဲ. ေသျခင္း ႀကီးနဲ ့၊ ဒီေသျခင္းကို လန္.ျဖန္.ေနရတဲ.စိတ္နဲ ့က်ေနာ္တို. ၏အဖိုးတန္လွတဲ.ဘ၀ကို မကုန္ဆံုးသင္.ဘူး။

ယြန္းေပါဆာ့ဒ္အဆို၊ လူ .အသိ၊ လူ၏ နားလည္မွဳ (consciousness)
လူ ့အသိ ဟာ ေလာက ၏ အခ်က္အလက္ မ်ားနွင္. မတိုက္ဆိုင္ဘူးဟု ဆိုပါတယ္။ မာ.က္စ္ေက်ာင္းသားေတြက လက္မခံပါဘူး။ ဆာ.့ဒ္ေျပာသလိုသမိုင္းအခ်က္အလက္ေတြကိုလူ
နဲ ့့ခြဲလိုက္သည္.အခါ---ဒါေတြျဖစ္လာတယ္။
- ျဖစ္တည္မွဳ သမား ဟာ သူ.ပုဂၢလိကတန္ဖိုး ကို အမ်ားပါ၀င္တဲ.ေအာ္ဂဲနစ္ ပတ္၀န္းက်င္က ေ၀းေစတယ္။သို.မဟုတ္ တမင္ ခြဲ ထုတ္ခံ လိုက္ရ တယ္။ သူတို ့အျမင္အရ ပတ္၀န္းက်င္ ဟာ ႀကမ္းတယ္။ ရန္ျပဳတယ္။ လူ ့ကြာလတီကို ကို ဖ်က္တယ္ လို. စကားေၾကာင္းႀကတဲ.အခါ၊ လူ ့ အေတြ ့အႀကံဳ နဲ ့ ခံစားခ်က္ဟာ ညိွဳးငယ္၊ ေမွ်ာ္လင္.ခ်က္မဲ့စရာေတြသာျဖစ္လိမ္.မယ္။ ေျဖမဆည္နိုင္တဲ.ေသာက နဲ.လူ.ဘ၀၊ ဒရာမာေတြ အျပည္.နဲ. အက္ဆိဒန္ ့ေတြကို မလြန္ဆန္နိုင္တဲ. လူ ့ဘ၀။

ဒီနည္းကို က်ေနာ္တို.ဖက္က အားမေပးနိုင္ဘူး။ သည္အျမင္ကို္ စန္းတင္ ယူခဲ. လွ်င္လူဟာ ပတ္၀န္းက်င္၏ ရန္ျပဳမွဳကို သဘာ၀က်က် တုန္.ျပန္ နိုင္တဲ. ေအာ္ဂဲနစ္ အစုအေ၀းေတြက ကင္းသထက္ ကင္းလာမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒါ့ေႀကာင့္ လူဟာ ခုခံနိုင္စြမ္းနည္းလာတယ္။ သူ. တကိုယ္ေတာ္ သိမွဳ consciousness မည္သို.ျဖစ္ေစ၊ ေအာ္ဂဲနစ္ ပတ္၀န္းက်င္ နွင္. အဆက္ အစပ္္မရွိတဲ. အတြက္ လူတေယာက္၏ တုန္.ျပန္မွဳေတြဟာ၊ အရွိတရား ျဖစ္တဲ ့ မ်က္ေမွာက္ ပစၥဳပၸန္ျပႆနာေတြကို အသားပါပါ ေျဖရွင္းေပးနိုင္ မွာ မဟုတ္ဘူး။
ျဖစ္တည္မွဳ၏ အဓိပၸါယ္ ပံုေဖၚတဲ့ေနရာမွာ သူတို ့၏ တကိုယ္ေတာ္ စိတ္၊ တကိုယ္ေတာ္အယူအဆသာအဓိက၊ သူတို.စိတ္ကပဲအားလံုးကိုျပဌာန္းတယ္ဆိုတဲ. စကားဟာ အလြဲၿကီးလြဲေနတယ္။ အေႀကာင္းအက်ိဳး မညီညြတ္တဲ. စကားပဲ ျဖစ္တယ္။

အမွန္က လူတေယာက္၏ ပါဆင္နယ္လတီ ( အေတြး အျမင္ အက်င္.အႀကံ) ဆိုတာကို လူဟာ သူတေယာက္ထဲ ပံုေဖၚလို.မရပါဘူး။ အတၱကို ပံုေဖၚဖို. ပတ္၀န္းက်င္ ကို မလိုအပ္ဘူးဆိုတာ လံုးလံုး မျဖစ္နိုင္ဘူး။ မိမိ စိတ္ကေလးနဲ. ျဖစ္တည္မွဳသာ အခရာ ဆိုတာဟာ သက္ေသျပစရာမရွိဘူး။ လူေတြရဲ ့့ တသီးပုဂၢလေဆာင္ရြက္ခ်က္ ေတြဟာ ပတ္၀န္းက်င္ကေတာင္းဆိုတာေတြနဲ. သဟဇာတ ျဖစ္မွသာ၊ တကိုယ္ေတာ္မ်ားလည္း တန္ဖိုး တစံုတရာ နဲ. ခရီးေပါက္နိုင္ပါလိမ္.မယ္။ သို. မဟုတ္ပါက၊ ျဖစ္တည္မွဳ ဆိုတာ တကိုယ္ေတာ္ ေလ.လြင္.ျခင္း ေဆာင္ပုဒ္ကို စကားလံုးေတြနဲ.စီထားတဲ.၊ ျပႆနာမေျဖရွင္းနိုင္တဲ.၊ အတၱ၀ါဒ တခု သာ ျဖစ္ေနတယ္။

Be Yourself ဆိုတဲ. သူတို.၏ေဆာင္ပုဒ္
အထက္က စာလံုးဟာ ျဖစ္တည္မွဳ ေက်ာင္းထြက္တို.၏ စလိုဂန္၊ ေဆာင္ပုဒ္၊ သူတို.စာအုပ္ထဲက ေရပန္းအစား ဆံုး ပထမ ဆံုး ပဋိညာဥ္ ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ ့အေႀကာင္းကိုယ္သိေနာ္။ ကိုယ္ ့ကို ကိုယ္ ့ မလိမ္ေႀကးေနာ္။ ကိုယ္. အရွိအတိုင္းေနေႀကး ေနာ္။ စသသည္.ေဆာင္ပုဒ္ေတြမွာ တကိုယ္ေတာ္၏ အခြင္.အေရး။ လက္ဦးရယူမွဳေတြ၊ ဂုဏ္သိကၡာ။ ဒါေတြကို ကို ထိန္းသိမ္းဖို. သူတို. ဆန္.က်င္ခိုင္း တာေတြက ေတာ. အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဇြတ္တရြတ္၊ ျဗဳန္းစား အက်င္.၊ ခု ဆိုခု၊ စသည္.အမူအက်င္.ေတြကို လည္း အားေပးတဲ. သေဘာတရားျဖစ္တယ္။ သူတို.အလိုအရ ဇြတ္တရြတ္ ျပဳ ဆန္.က်င္ ေကာင္းေသာ အရာမ်ားမွာ--
လူအမ်ားပါေသာ လူစုလူေ၀း mass
လူတန္းစား class ၊
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱယား state ဒါေတြ ပါ၀င္တယ္။



ဟုတ္ပါတယ္။ သူတို. ဆန္.က်င္ တဲ.အထဲမွာ ဖိနွိပ္တဲ. အာဏာ ပိုင္ ေတြပါေနတယ္။ အာဏာ ပိုင္ေတြကို ဆန္.က်င္ ခိုင္းသလိုသူတို.က လူ ့အစည္းအရုံးေတြ၊ အင္စတီက်ဴးရွင္းေတြကို ပါ ဆန္.က်င္တယ္။ ျဖစ္တည္မွဳ ကင္းေစာင္.တပ္ ၏ အသံုးအမ်ားဆံုးစကားလံုးက (nonconformity) ။ သူမ်ား နဲ. မတူေအာင္ တမင္ေနျခင္း။ လိုက္ေလွ်ာညီေထြ မေနျခင္း။ အဓိပၸါယ္ေလးနက္တဲ. ေကာ.ဇ္ Cause တခုခု မရွိပဲ၊ ျငင္းဆန္ေနျခင္း။ ျပန္လို.ရတယ္။

တကိုယ္ေတာ္ လြတ္လပ္မွဳ ဘယ္လိုနည္းနဲ ့ရရ ဆိုတဲ.ေဆာင္ပုဒ္
တကိုယ္ေတာ္ လူဟာ ဘယ္နည္းနဲ.ရရ တကိုယ္ေတာ္ လြတ္လပ္မွဳ ရွိ ရမယ္လို.ေျပာသူက ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ ဆရာႀကီးခီယာကဲဂါ့ဒ္ က သည္လို ေႀကြးေက်ာ္တယ္။“က်ဳပ္ကေတာ.၊ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ ျပႆနာရွာပစ္လိုက္မယ္။ ျပႆနာရွာဖို.ဟာ က်ဳပ္၏တာ၀န္တရပ္ျဖစ္တယ္ -----”
ဒီေတာ.--ျဖစ္တည္မွုသမားေတြ ဆန္ ့က်င္ျပ ေကာင္းလိုက္တာမွ။ သူတို. ဆန္ ့က်င္တဲ.စာရင္းမွာ အကုန္နီးနီး ပါသြားတယ္။ Routines ရူတင္းန္စ္ လို.ေခၚတဲ့ ပံုမွန္အလုပ္ေတြကို ရန္ရွာတယ္။ ရွင္းလင္းျမင္သာ တဲ. အိုင္ဒီယာ မွန္သမွ်ကို လည္း ရွင္းေနထင္းေနလို.ဆိုျပီး ရန္ရွာတယ္။ စည္းကမ္းတက် ျပဳမူေနထိုင္ က်င္.ႀကံမွဳ ကိုလည္း မလိုဘူး ဆိုျပီး ရန္ရွာႀကတယ္။ လူ ့ပတ္၀န္းက်င္ မွာ ျဖစ္သမွ်ကို မိမိ အတၱ နဲ. မကိုက္လို. အကုန္လံုးကို ရန္ရွာ ႀကေတာ.တယ္။ ယြန္းေပါဆဒ္ကလည္း ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာေသးတယ္ ခင္ဗ်။

“မိမိစိတ္ႀကိဳက္ လြတ္လပ္စြာ ေရြး လုပ္တဲ. ပေရာဂ်က္ အလုပ္မ်ိဳး မဟုတ္လွ်င္၊ လုပ္ေနရသမွ်ဟာ၊ အညံ့ခံ ေခါင္းငံု ့ေနရျခင္း။ အယူမွားျခင္း ၏ ျပယုတ္။”

ကဲ၊ဒါဆို၊ ျဖစ္တည္မွဳ ေက်ာင္းသားေတြ ဘယ္သူေတြကို ျပစ္မွတ္ထားဆန္ ့က်င္လဲ။ ႀကည္.ရေအာင္။
သူတို.ဆန္.က်င္တာေတြက မ်ားေျမာင္လြန္းတယ္။ ကလန္ကဆန္ုျပဳ ဆန္.က်င္သူ၏ စိတ္ထားနဲ. အထံု၊ လိုက္ျပီး သူသန္ရာေနရာေတြမွာ လိုက္ ဆန္.က်င္ႀကတယ္။ အမ်ိဳးအစားမ်ားလြန္းေတာ. သူတို.ကလန္ကဆန္ျပဳမွဳ မွာ ေအာသေဒါ.က္စ္ ဘာသာေရးေတြပါတယ္။ အဘိဓမၼာသင္ႀကားခ်က္တခု စနစ္တခုလို ျဖစ္လာ၊ အသားက်လာကိုလည္းဆန္.က်င္တယ္။ (ဆာ.ဒ္ဟာ မူလ ေအာ္ဂန္နစ္ခ္ မာ.က္ဆစ္ အဘိဓမၼာကို မေႀကပဲ၊ ဥေရာပ ၏ ရီေဖါမ္းလမ္းေပၚက ပါလီမန္တြင္း၊ ပါတီတြင္း က ဆိုရွယ္လစ္ ျဗဴရုိကရက္၊ ကြန္ျမဴနစ္ျဗဴရူိကရက္၊ အရင္းရွင္ ျဗဴရုိကရက္တို.နဲ ့ ေရာေထြးျပီး ေ၀ဖန္ခဲ.ေသးတယ္။)

သူဆန္ ့က်င္တဲ့ အထဲ အရင္းရွင္စနစ္လည္းပါေသး။ ရုရွားက စတာလင္ ကိုလည္း ခ်န္မထားဘူး။ ဘူဂ်ြာ တို. စိတ္ထား ကို ဆန္.က်င္တယ္။ အလုပ္သမားေလာက မွာလည္း ႀကိဳးနီ အက်င္.ဆိုးေတြရွိေနလို.ဆိုျပီး ဆန္.က်င္ႀကတယ္။ ဒါေတြလည္းပါတယ္။
ဂိုဏးခ်ဳပ္ႀကီး ခိယာကဲဂါဒ္.က ဒိန္းမာ.က္ နိုင္ငံ က လူလတ္တန္းစားဘူဂ်ြာလူတန္းစား ဟာ အကုန္လံုး ေႀကာင္သူေတာ္ေတြပါလို ဟားတယ္။သူတို.ကို နွိပ္စက္ဖို. ငါထြက္လာျပီလို. ေႀကြးေက်ာ္တယ္။ ဖရက္ဒရစ္ နိခ်ီကေတာ့
သူ ့့စိတ္ႀကိဳက္ စူပါမန္းတေယာက္ ဖန္တီးလိုက္တယ္။ နိခ်ီ ့ဆူပါမန္းကေတာ. ကုသိုလ္၊အကုသိုလ၊္ အျဖဴ ၊အမဲ ဒီတရား၂ခုလံုးကို၊ က်ြဲႏြားေတြနဲ.တူတဲ. လူအုပ္ႀကီးနဲ.ေရာစရာမလိုလို ့၊ သူ ့ဇတ္လိုက္က လူအုပ္ႀကီး အထက္က ေနျပီး ဆူပါမန္းလို ခုန္ပ်ံလြတ္ေျမာက္သြားတယ္ဗ်။ အမွန္ တကယ္္ နိခ်ီ လက္ခုပ္ တီးႀသဘာေပးတာ ဒီလို လူစြမ္းေကာင္းမ်ိဳးပါ။

တဖန္ နံမည္ႀကီး ကမူး နဲ. ဆာ.ဒ္ တို. ၏ ဇတ္လိုက္ေတြကေတာ. သူပုန္ေတြ၊ စည္းအျပင္က လူေတြ။ ဆာ.ဒ္ ပါတနာ ဆိုင္မြန္ဒီဘူဗြားနဲ. ဆာ.ဒ္ ဆိုရင္ဗ်ာ။ ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္လဲဆိုလွ်င္၊ ယြန္းဂါနက္၊ မာကြက္ ဆာေဒး စသည့္ လူေျပာမ်ားတဲ့ စာေရးဆရာေတြကို ဖင္ျပန္ေခါင္းျပန္ ဆန္းစစ္လိုက္ႀကတာမ်ား။
သူတို ့ တကူးတက အထူးျပဳ အႏုစိတ္ သံုးသပ္တဲ. စာေရးဆရာေတြကိုႀကည္.လိုက္ပါ။ ကိုယ္က်င့္သီလ ပါတဲ. ေလာကနိယာမေတြ၊ နိတိ ဒႆနက်မ္းေတြ အထက္မွာ ခပ္မ်က္ႏွာေျပာင္ေျပာင္ နဲ. ကိုယ္က်င္.တရား မလိုပါဘူး လို. ေပၚတင္ေနရဲခဲ.ႀကသူေတြ။ ဒီလို ျဖစ္ေနတာေတာင္၊ လူသိရွင္ႀကား တိုင္ထူ အလံေထာင္ ႀကြားျပ သူေတြ ခင္ဗ်။

ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ႀကီးခိယာကက္ဂါ့ဒ္ က ဒန္းမာ.ခ္ အလုပ္သမားလူတန္းစား ဟာ အပ်င္းထူလြန္းတယ္၊ အားအင္ မထဲ.ပဲ ေမွ်ာလိုက္ေနတဲ.လူတန္းစား လို ့ေျပာတယ္။ ျပီးေတာ. ဒန္းမာ.ခ္နိုင္ငံက လူလတ္တန္းစားကို သည္လူေတြဟာ ေဆာင္.ႀကြားႀကြားနဲ. ကိုယ္.ကိုကိုယ္လိမ္ေနႀကသူမ်ားလို. ေ၀ဖန္ခဲ.ေသးတယ္ဗ်။ သူလုပ္လိုက္ကာမွ ဒန္းမာ့ခ္ တနိုင္ငံလံုး ခရစ္ယန္ ဘုရားကို အရူး အမူး မ်က္ေစ.စံုမွိတ္ ကိုးကြယ္ဖို. အေႀကာင္းျဖစ္လာသလိုပဲ။ ယြန္းေပါဆဒ္ လည္း အလားတူပဲ။ သူ.က ကိုယ္.ကိုကိုယ္ အေက်နပ္လြန္ေန၊ အတၱနဲ. ေဖါင္းပြ ေနတဲ.လူေတြ ကို ထိုးနွက္တယ္။ ကြာလတီ ခပ္ညံ့ညံ့သမားေတြဟာ သူတို ့ကိုသူတို ့ဘုရားတဆူထင္ေနသူမ်ားပါလို ့သည္လူေတြကို တဖက္ကနွိမ္တယ္။ သူ သဘာ၀မက်ပံုမ်ားေတာ.၊ ေနာက္တဖက္မွာေတာ. ဆာ.ဒ္ဟာ မိမိကို မိမိ ကိုးကြယ္ေရးသာအဓိက၊ လြတ္လပ္မွဳကို အေသကိုင္ထားရမယ္ တဲ.။ ဒါကိုပဲ သူက ကိုယ္က်င္.အဘိဓမၼာ တရပ္လို အႀကီးအက်ယ္ ေဟာေျပာခဲ.တယ္။ မိမိကို မိမိ ဗဟိုျပဳေရးတရား ကို စန္းတင္ေရးသားခဲ.တယ္။

ဒါေတြေႀကာင္.ပဲ၊ ျဖစ္တည္မွဳေက်ာင္းထြက္ဆရာႀကီးမ်ားက သူတို.ပုန္ကန္တဲ. လူ ့အဖြဲ.အစည္း၏ တန္ဖိုးေတြကို တလႊာစီ မ်က္နွာဖံုးခြာခ်ဖို. ႀကိဳးစား တဲ.ေနရာမွာ၊ သူတို. အေျပာႀကီးသေလာက္၊ သူတို. အေပၚယံ ပုန္ကန္ ခဲ့သေလာက္ ေအာင္ျမင္မွဳ မရခဲ.ဘူးလို. က်ေနာ္တို.ဖက္ကေျပာရင္ျဖစ္တယ္။

ေ၈်ာ.ခ်္နိုဗက္


အပိုင္း(၄) နိဂံုး အပိုင္း(၅)ဆက္ဖတ္ရန္ ဘာသာျပန္ဆိုသူ(aasw)

No comments:

Post a Comment